arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

۶۷ نفر در واژگونی قایق مهاجران در سواحل لیبی کشته شدند

منابع خبری گزارش دادند که به دنبال غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی در آبهای لیبی دستکم ۶۷ نفر کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری گزارش دادند که به دنبال غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی در آبهای لیبی دستکم ۶۷ نفر کشته شدند.

به نوشته روز پنجشنبه روزنامه القدس العربی، این قایق در سواحل طرابلس غرق شده است و صیادان محلی موفق شدند ۳۰ نفر از مهاجران این قایق را نجات دهند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از آغاز سال جاری میلادی تا ماه آگوست (مرداد/شهریور) ۵۷۸ مهاجر غیر قانونی در آب های مدیترانه جان خود را از دست دادند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال گذشته بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین تعداد مهاجران غیرقانونی از آفریقا به اروپا را به خود اختصاص داده اند.

اگرچه بسیاری از این مهاجران غیرقانونی موفق می شوند با کمک قاچاقچیان به مقاصد خود برسند، اما بسیاری از آنان نیز در دریا دستگیر شده و توسط گارد ساحلی لیبی به مبداء حرکت‌شان بازگردانده می‌شوند.

فاصله برخی کشورهای شمال آفریقا تا کشورهای اروپایی کمتر از ۳۰۰ کیلومتر است و این امر باعث رونق کار قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیرقانونی در این منطقه شده است.

در این میان، لیبی پس از سرنگونی "معمر قذافی" در سال ۲۰۱۱ و تقسیم کشور به دو بخش شرقی و غربی و جنگ داخلی، نبود یک حکومت مقتدر و فاصله اندک با کشورهای اروپایی، به مرکز تجمع پناهجویان آفریقایی و مهاجرانی از کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان