arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی وزارت خارجه: پومپئو خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند / در قرن بیست و یکم نه آمریکا قدرت فائقه است و نه کسی نقض قوانین بین‌المللی توسط صاحبان قدرت را می‌پذیرد

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه گفت: پمپئو بهتر است خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند که صاحبان قدرت خود را فراتر از حقوق و قوانین بین‌المللی می‌دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه: پومپئو خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند / در قرن بیست و یکم نه آمریکا قدرت فائقه است و نه  کسی نقض قوانین بین‌المللی توسط صاحبان قدرت را می‌پذیردبه گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،  سیدعباس موسوی روز پنجشنبه اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تعارض شهرک‌سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری با قوانین بین‌المللی را بشدت رد و محکوم کرد و آن را تاکیدی مجدد بر شراکت آمریکا در اشغال سرزمین فلسطین و جنایت‌های این رژیم در فلسطین و نیز اشغال و نقض حاکمیت کشورهای همسایه فلسطین توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و اظهارات آمریکایی‌ها درخصوص فلسطین نقض صریح قوانین بین‌المللی است خواستار تحرک مجامع بین‌المللی در مخالفت و مقابله با آن شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است.

موسوی به مایک پومپئو نیز توصیه کرد: بهتر است وزیر خارجه آمریکا، خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند که صاحبان قدرت خود را فراتر از حقوق و قوانین بین‌المللی می‌دانستند. در قرن بیست و یکم نه آمریکا قدرت فائقه است و نه دیگر کسی نقض قوانین بین‌المللی توسط صاحبان قدرت را می‌پذیرد.

نظرات بینندگان