arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

هوای تهران‌ با شاخص آلودگی ۱۱۹ برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای کنونی پایتخت با قرار گرفتن بر روی شاخص لحظه‌ای ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی، سالمندان، کودکان و زنان باردار) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هوای تهران‌ با شاخص آلودگی ۱۱۹ برای گروه‌های حساس ناسالم استشاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

به گزارش روز پنجشنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۸۴ به ۹۰ افزایش یافت و با این وجود در این بازه زمانی هوای تهران سالم بوده است.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و منواکسید کربن به ترتیب ۴۹ و ۳۳ بود.

ایستگاه‌های تربیت مدرس(منطقه ۶) و شریف(منطقه ۲) هر ۲ با شاخص ۱۱۱ و شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۱۰ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بیشترین میزان آلایندگی را در سطح مناطق تهران داشته اند.

همچنین ایستگاه های شهرک چشمه(منطقه ۲۲) با شاخص ۳۳، مسعودیه(منطقه ۱۵) با شاخص ۳۷ و میدان فتح (منطقه ۹) با شاخص ۵۵ در این بازه زمانی کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را نشان داد.

نظرات بینندگان