arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

کارگران نیشکر هفت‌تپه همچنان حقوق خود را مطالبه می‌کنند / تجمع ۵۰۰ کارگر در مقابل فرمانداری شوش

کارگران بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه روز پنجشنبه برای پانزدهمین روز با تجمع مقابل فرمانداری شوش پرداخت حقوق معوقه خود را مطالبه کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگران نیشکر هفت‌تپه همچنان حقوق خود را مطالبه می‌کنند / تجمع ۵۰۰ کارگر در مقابل فرمانداری شوشاین تجمع در نهایت ساعت ۱۲ ظهر پایان یافت؛ کارگران که تعداد آنها حدود ۵۰۰ نفر بود با حضور مقابل فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق مرداد، شهریور و مهر امسال خود شدند.

این کارگران در تجمع امروز اعلام کردند اعتراض خود را تا پرداخت حقوق معوقه ادامه می‌دهند.

کارگران بخش کشاورزی شرکت هفت تپه پنج روز است که با تجمع مقابل فرمانداری شوش رسیدگی به مطالبات خود را خواستار هستند.

در حالی که احسان اله اسدبیگی رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه چندی پیش از تلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارگران این شرکت تا پایان ماه جاری (آبان ماه ) خبر داده بود، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز چهارشنبه تمام واحدهای این کارخانه به جز واحد حراست را به دلیل اعتصاب‌ و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرد.

در بخشنامه‌ صادره از سوی مدیر عامل این شرکت آمده است: با توجه به اعتصاب‌های کارگران این شرکت در مهرماه تاکنون و عدم تولید و اورهال کارخانه و در نتیجه تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران و کارکنان، این کارخانه تعطیل اعلام می‌شود.

مجموع کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت‌تپه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار گستره زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان