arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

مصرف بنزین پس از اصلاح قیمت ۳۰ درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه میانگین مصرف بنزین در کشور حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز است گفت: مصرف بنزین پس از اصلاح قیمت ۳۰ درصد کاهش یافته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصرف بنزین پس از اصلاح قیمت ۳۰ درصد کاهش یافته است

نعمت الله ترکی، در خصوص روند اصلاح قیمت بنزین توسط دولت در کشور با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بنزین تصمیم یک شبه نبوده است اظهار داشت: این تصمیم براساس نقشه راه اقتصادی در آذرماه ۹۴ که در آن اصلاح ساختار بودجه و ساختار اقتصادی در اولویت قرار گرفته بود ایجاد شد.

ترکی در ادامه با بیان اینکه سیاست کاهش فقر مطلق و حمایت از اقشار کم درآمد یکی از برنامه های اولویت دار دولت بود که از سال ۹۳ آغاز شده است گفت: در حال حاضر میزان دریافتی یک خانوار تحت حمایت در نهاد حمایتی به ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان برای یک خانواده ۵ نفره رسیده است.

وی در ادامه گفت: میانگین مصرف بنزین در کشور که حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز است و طبق آخرین آمار پس از اعمال اصلاح قیمت بنزین نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه دولت از درآمدهای پایدار خود در عمران و آبادانی هزینه می کند بیان داشت: از این درآمدهای پایدار در بودجه جاری کشور استفاده نخواهد شد.

ترکی اظهار داشت: هرگونه گرانی و افزایش قیمت در اجناس و مواد در اصناف پذیرفتنی نخواهد بود لذا سامانه ۱۲۴ در اختیار شهروندان قرار گرفته است و مردم می توانند از طریق این سامانه موارد را اعلام کنند

منبع: مهر
نظرات بینندگان