arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

لاوروف: اظهارات پمپئو درباره شهرک سازی اسراییل مغایر تمام تصمیمات است

وزیر امور خارجه روسیه گفت که اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره شهرک‌های اسراییل (شهرک‌های یهودی نشین در اراضی فلسطین) مغایر با تمام تصمیمات است و وضعیت را به بن‌بست می‌کشاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: اظهارات پمپئو درباره شهرک سازی اسراییل مغایر تمام تصمیمات است«سرگئی لاوروف» روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سیف الدین عبدالله» وزیر خارجه مالزی گفت: بیانات شبیه آنچه که وزیر امور خارجه آمریکا کرده مبنی بر این که واشنگتن از این پس شهرک‌های اسراییلی در کرانه باختری رود اردن را غیرقانونی نمی‌داند با تمام تصمیمات موجود که همه کشورهای جهان آن را امضا کرده‌اند، مغایرت دارد.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ شب اعلام کرد: دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.
وی افزود: دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.
پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.
پمپئو اظهار کرد: در سال ۱۹۷۸ دولت جیمی کارتر سی و نهمین رییس جمهوری اقدامات اسرائیل در خصوص شهرک‌های یهودی نشین را مطابق با قوانین بین المللی ندانست ولی دولت رونالد ریگان چهلمین رییس جمهوری آمریکا با آن مخالفت کرد.
لاوروف در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسکو خواستار بازگشت بدون قید و شرط و احترام به توافق های موجود درباره حل و فصل فلسطین و اسراییل خواهد شد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود  علت وقفه طولانی در مذاکرات کره شمالی و آمریکا را موضع واشنگتن دانست و گفت: آمریکا خواهان حل همه چیز  به صورت فوری است.

نظرات بینندگان