arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آغاز روند اتصال مجدد اینترنت / عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع) دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبرگان قانونگذاری کرد؟

احمد خاتمی، سخنگوی خبرگان رهبری گفت: اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در مصوبه‌ای تاکید کردند مسئولان اجازه فعالیت این شبکه‌ها از این پس ندهند تا به این ترتیب خبرگان هم وارد فاز قانونگذاری شود. با این حال او ساعاتی پس از اعلام این خبر گفت که نظر کمیسیون سیاسی درباره شبکه‌های مجازی توصیه‌ای بوده و مجلس خبرگان قانون‌گذاری نمی‌کند.

تکذیب مشاجره روحانی و رحیم پور ازغدی
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای خبر منتشر شده در خصوص مشاجره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فاقد اعتبار خواند. این دبیرخانه جزئیات بیشتری اعلام نکرده لمل خبر مذکور مربوط به درگیری لفظی روحانی و رحیم پور ازغدی درباره مصوبه قیمت بنزین بود.

عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع) دستگیر شد

سخنگوی قوه قضاییه با علام دستگیری عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع)، گفت که متهم بازنشسته سفارت ایران در دانمارک بوده  و از بازرسی منزل وی تجهیزات مربوط به جاسوسی کشف شده.

برای نخستین بار پارلمان مامور تعیین نخست‌وزیر اسرائیل شد
پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید، در تشکیل دولت، رئیس اسرائیل کنست (پارلمان اسرائیل) را برای نخستین بار مامور تعیین نخست وزیر کرد. کنست ۲۱ روز فرصت خواهد داشت با موافقت ۶۱ عضو یکی از اعضای خود را مامور تشکیل دولت کند. همچنین  دادستانی اسرائیل بالأخره بعد از ماه‌ها کش و قوس، رسما نتانیاهو را به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد  و نتانیاهو هم این اقدام را تلاش برای کودتا خواند

تکذیب نقل قول منتسب به رهبری درباره بنزین

ایسنا نوشت: نقل قولی از مهدی چمران مبنی بر اینکه« یکی از طلبه‌ها به رهبر انقلاب گفتند «آقا شما چرا با افزایش قیمت بنزین موافقت کردید؟»؛ رهبری پاسخ دادند که «چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم؟» که گریه حاضران را در پی داشت.» منتشر شده است که با پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد این گفته‌ها غیر دقیق بوده و صحت ندارد.

آغاز روند اتصال مجدد اینترنت
اينترنت ADSL در بخشهايی از تهران وصل شد. اینترنت در استان هرمزگان، بوشهر و بخش هایی از تبریز، اراک، مشهد، کرمان، کرمانشاه، قم و شیراز نیز وصل شد. دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام در این مناطق برقرار شد. وزارت‌ ارتباطات نیز وصل‌شدن تدریجی اینترنت را تایید کرد.

در گام دوم انقلاب، "آل سعود" را نخواهیم داشت

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان سخن گفت و افزود: مردم ایران مطمئن باشند که در گام دوم چهل ساله انقلاب، رژیم منحوسی به نام "آل سعود" را نخواهیم داشت.

تنها ۱۰ تا ۱۵ نفر در شهریار دست به تخریب زده‌اند

محمد محمودی نماینده شهریار گفت: بنده شخصا در چندین کلیپ که از اغتشاشات منتشر شده است، دیدم که افرادی که به اموال عمومی آسیب می‌زنند از مردم نیستند. متاسفانه در اغتشاشات عده ای به دفتر امام جمعه، نماینده‌ها و شهرداری خسارت وارد کردند. او گفت: کاملا مشخص بود که این افراد از مردم نبوده و تنها ۱۰ الی ۱۵ نفر که صورت خود را پوشانده بودند هجوم آورده و دست به تخریب زده‌اند.

باهنر: سلول به سلول بدن رهبری وقف نظام است

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مصلحت نیست پروژه عظیم تغییر نرخ بنزین حتی 5 ساعت پیش از رسیدن موعد اجرا اعلام شود گفت: برخی می‌پرسند چرا مقام معظم رهبری از این طرح حمایت کرده‌اند که حالا اگر مردم خواستند اعتراضی کنند، این اعتراض علیه دولت و مجلس باشد؛ باید توجه داشت بالاخره مملکت صاحب دارد. اصلا مساله این نیست که ایشان خود را خرج دولت کرده باشند. مگر مملکت مال دولت، مجلس یا قوه قضاییه است؟ مملکت صاحب دارد. به عنوان نمونه تا 3 روز پیش از زمان پذیرش قطع‌نامه 598 امام می‌فرمود «جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان»؛ پس از پذیرش قطع‌نامه ایشان نامه‌ای خطاب به مجلس نوشتند و خطاب به نمایندگان دلایل پذیرش قطع‌نامه را بیان کردند و فرمودند من آبروی خویش را با خدا معامله می‌کنم و خوب هم معامله کردند. تمام زندگی مقام معظم رهبری نیز برای برافراشته نگاه داشتن پرچم نظام جمهوری اسلامی بوده است. اصلا مساله این نیست که ایشان آبروی خود را برای کسی هزینه کرده باشد. سلول به سلول بدن ایشان وقف نظام است.

نظرات بینندگان