arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران اتوبوس و مترو درپی سهمیه‌بندی بنزین

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که باتوجه به سهمیه بندی بنزین شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران وسایل حمل ونقل عمومی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی گفت: در ابتدای کار برآورد می‌شد که به سهمیه‌بندی بنزین بیش از ۱۵ تا ۲۰ در صد افزایش مسافر خواهیم داشت که این موضوع مشهود است و باید گفت: افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل عمومی تهران دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل سردی هوا، معمولا مردم از مترو و اتوبوس استقبال بیشتری می‌کنند گفت: با اینکه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی را برای سرویس دهی بهتر و سریع فعال کردیم، اما دقت داشته باشید که با توجه به سهمیه بندی بنزین، استقبال مردم از مترو و اتوبوس بیشتر است و این در حالیست که شهرداری تهران توان افزایش ناوگان را ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است که حدود ۳۰ درصدشان نیز باید اورهال شوند گفت:، اما اجبارا باید از این قطار‌ها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات سیستم اتوبوسرانی نیز با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از ۷۰۰۰ دستگاه است گفت:، اما به جای آنکه مطابق برنامه ناوگان اتوبوسرانی ۳۰ درصد افزایش یابد تعداد اتوبوس‌ها به کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه رسیده که عمر اتوبوس‌ها نیز از پنج سال به ۱۱ سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌شود.

هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفت: مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشد و آن‌ها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمد‌های بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان