arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظرف ۴۸ ساعت تجمعات را جمع و جور کردیم
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۷:۲۵

سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه پس از گران شدن بنزین در روز اول در ۲۸ استان و صد و اندی شهر تجمعاتی بر پا شد گفت: روز جمعه اشرار به دنبال حضور در خیابان‌ها بودند، اما آمادگی لازم را نداشتند و به روز شنبه موکول شد. او همچنین با بیان اینکه ابزار دشمن یعنی اینترنت هم باعث شد که حضور اینها در خیابان‌ها ظهور و بروز بیشتری پیدا کند افزود:  حضور آنها از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه ادامه داشت اما توانستیم ظرف ۴۸ ساعت آن‌ها را جمع و جور کنیم.

رفع فیلتر فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام در عراق
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۷:۲۴

نت‌بلاکس از رفع فیلتر فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام در عراق خبر داده است. این سازمان غیردولتی که بر اختلال و قطع اینترنت در نقاط مختلف جهان نظارت دارد می‌گوید، از پنج‌شنبه ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) این شبکه‌ها رفع فیلتر شده و در دسترس بسیاری از کاربران عراقی قرار گرفته است.

احمد خاتمی: اینترنت را دیگر باز نکنید
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۷:۲۳

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران گفت: از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین میخواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحت اند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست میکنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.

اظهارات علم الهدی درباره زیربنای فکری جریان مدیریت ولایت فقیه
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۷:۲۱

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی گفت: اندیشه امام در مسئله تاسیس بسیج مورد توجه تمام سیاستمداران دنیا قرار گرفت، یک سیاستمدار آمریکایی بعد از رحلت امام گفت: چند سال است امام از داخل قبر بر مردم و نظام ایران بوسیله بسیج حکومت می‌کند، این زیربنای فکری جریان مدیریت ولایت فقیه است که براساس سیره پیغمبر است.

حراست دانشگاه تهران: نمی‌دانیم ضابط دانشجویان چه کسی بوده
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۷:۱۹

اسماعیل سلیمانی رئیس حراست دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجویان دستگیر شده و وضعیت فعلی آنها با بیان اینکه هنوز آمار کاملی وجود ندارد گفت: تا دیروز حدود ۸-۹ نفر از دانشجویان آزاد شده‌اند. سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی به ما هم داده نمی‌شود و ما نمی‌دانیم ضابط دانشجو چه کسی بوده و کجا دستگیر شده است. وی ادامه داد: در این دوره تعداد دانشجویان دستگیر شده کم بوده است؛ در دانشگاه‌های شهرستان‌ها که بازداشتی نداشتیم و فقط در دانشگاه تهران و علامه دستگیری‌هایی بوده که بسیاری از آنها نیز در حال آزادشدن هستند.

۲۵ پمپ بنزین در اطراف تهران آسیب دیده اند/ یک ماه زمان برای بازسازی
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۵۴

خبرگزاری ایسنا نوشت: درپی ناآرامی‌های اخیر به دنبال اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، تعدادی از جایگاه‌های سوخت هم دچار تخریب و آتش‌سوزی شدند که هنوز برآورد دقیقی از خسارات وارده اعلام نشده است. پیگیری‌ها از وضعیت جایگاه‌های سوخت بیانگر آن است که در استان تهران حدود ۲۵ جایگاه دچار آسیب و خسارت شده‌اند که بیش‌تر مربوط به حومه تهران بوده است. محمد عطاپور مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین‌راهی گفت: اگر اعتبار لازم تامین شود باتوجه به این‌که زیرساخت‌ها آماده است، هر جایگاه برای احیا به یک ماه زمان نیاز دارد.

تکذیب کلیپ «پرتاب ترقه به درب اماکن نظامی در بندرعباس»
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۵۳

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: کلیپی که در فضای مجازی تحت عنوان "پرتاب ترقه به درب اماکن نظامی در بندرعباس" منتشر شده، صحت ندارد و این کلیپ مربوط به سالهای قبل است. سرهنگ شفیعی گفت: پیگیری جهت دستگیری عاملان انتشار این خبر جعلی به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

وضعیت «چندهمسری»؛ ۱۵ درصد زنان «سیستان و بلوچستان» هوو دارند
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۲۲

نگاهی بر آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده که بر مبنای سال ۹۵ تهیه شده، نشان می‌دهد بالاترین درصد زنانی که همسرشان بیش از یک زن دارند، متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» و کمترین این زنان متعلق به استان «سمنان» هستند. به طوریکه ۱۴.۹ درصد زنان استان سیستان و بلوچستان شوهرشان بیش از یک همسر دارد، پس از آن استان هرمزگان با نرخ ۷.۰۳ درصد نسبت به سایر استان‌ها در رتبه دوم قرار گرفته است. در این میان ۰.۶۹ درصد زنان استان‌ سمنان و ۰.۸۱ درصد زنان مازندران همسرشان بیش از یک زن دارند که نسبت به سایر استان‌ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده‌اند و در وضعیت بهتری قرار دارند.

فرمانده عملیات بسیج: فقط خدا ما را نجات داد
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۰۷

سردار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج درباره اعتراضات بنزینی در کشور با بیان اینکه این فتنه، فتنه دیگری بود و فقط خدا ما را نجات داد گفت که از اسرائیل تا آمریکا و عربستان معجون درهمی شکل گرفته بود و منتظر یک جرقه بودند تا کشور را نابود کنند. او گفت: کیف هایی داشتند که وسایل آنها را تابه حال ندیده بودیم و هوابرش ها و قیچی هایی که سخت ترین قفل ها را می بریدند و هرجا که وارد می شدند بلافاصله آتش زده و غارت می کردند از این رو پدیده عجیب و جدیدی بود که یک دفعه کل کشور را فراگرفت. سردار آبنوش همچنین گفت: اینترنت با تاخیر قطع شد، اما باز هم کمک کرد تا ساماندهی پیچیده این گروه به هم بریزد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۰۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان