arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

میشل عون: به منظور جلوگیری از خطرات بزرگتر، تشکیل دولت به تاخیر افتاد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان با اشاره به لزوم تشکیل دولتی که پاسخگوی مطالبات مردم باشد، گفت: دولت باید تاکنون تشکیل می شد و کار خود را آغاز می کرد اما تناقض های حاکم بر سیاست لبنان موجب درنگ در این خصوص شد تا از خطرهای بزرگتر جلوگیری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه المنار، عون پنجشنبه شب به مناسبت هفتاد وششمین سالگرد استقلال لبنان اظهار داشت: دولت آینده باید به میزان زیادی کارآمد و تولیدی باشد، زیرا چالش های بزرگی در انتظار آن است.

وی اظهار داشت: معاملات و تسویه حساب هایی که برای منطقه برنامه ریزی می شود، نه فقط تهدیدی علیه کشورهایی است که با این معاملات در ارتباط هستند بلکه موجودیت و ماهیت منطقه را نیز در معرض خطر قرار داده است.

عون تاکید کرد: استقلال لبنان به معنی دشمنی با هیچ کشوری نیست بلکه "ما در تلاش برای دوستی صادقاته و تعامل مثبت با تمام کسانی هستیم که با ما تعامل صادقانه ای دارند اما بر اساس اصل آزادی تصمیم گیری و روابط برابر، پیشنهاداتی که مناسب وطنمان است پذیرفته و آنچه به ضرر ما است، رد می کنیم.

بهای استقلال را می پردازیم

وی ضمن اینکه استقلال را یک تصمیم ملی آزاد و مستقل برشمرد که به هیچ وجه نمی تواند تسلیم هیچ نوع قیمومیتی شود، تصریح کرد: این چیزی است که امروز با تمام توان و به هربهایی که باشد بر آن تاکید داریم.

رئیس جمهوری لبنان با فراخواندن لبنانی ها به تغییر مشی اقتصاد مصرفی به اقتصاد تولیدی و اعلام آغاز حفر اولین چاه نفت در آب های لبنان گفت: سال آینده عملا سال استقلال اقتصادی و حمایت از هر متر از منابع آبی و سرزمین لبنان و نیز سال استقلال جغرافیایی، زیست محیطی و اجتماعی و نیز رهایی از کشمکش های طایفه ای و مذهبی برای اتحاذ گام های لازم در راستای تقویت دولت مدنی خواهد بود.

عون همچنین با بیان اینکه نبرد مبارزه ، سخت ترین نبردها است، مردم را به مشارکت در این مهم فراخواند و گفت: رسانه ها باید بر معرفی کانون های فساد متمرکز شوند و اطلاعات و اسناد موجود را در اختیار نهاد قضایی قرار دهند.

گفت وگو تنها راه حل بحران است

وی بار دیگر تظاهرکنندگان را به یکپارچه کردن مطالبات و اطلاع از راههای اجرایی شدن آن فراخواند و گفت: گفت وگو تنها راه حل درست بحران ها است .

عون با فراخواندن نهاد قضایی به انجام وظایف خود تصریح کرد: پیروزی در مبارزه با فساد در گروی شجاعت و برخورداری از عملکرد سالم است.

وی خطاب به لبنانی ها به ویژه جوانان گفت: پراکندگی خواسته ها و شعارهای تحریک آمیز که موجب ایجاد تنفر می شود، بزرگترین تهدید علیه کشور است از همین رو نباید فراموش کرد که شما بعد از پایان بحران به زندگی با یکدیگر بازخواهید گشت، بنابراین نباید اصول جامعه لبنان مبتنی بر احترام به یکدیگر و آزادی بیان را نابود کرد.

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به دشوار بودن کار نظامیان، آنان را به حمایت از مردمی که با تظاهرات و تحصن به دنبال بیان خواسته های خود هستند، فراخواند و گفت: باید آزادی رفت و آمد مردم به محل کار و یا منازل مسکونی را تامین کرد و موفقیت نظامیان در انجام این کار معیار اطمینان مردم به آنان به شمار می آید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان