arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۸۴
تعداد نظرات: ۱۶۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
بلاتکلیفی مردم در ماجرای وعده ی بدون سرانجام اتصال اینترنت و راه رفتن روی اعصاب ملت؛

آقای روحانی! رفع فیلتر شبکه های اجتماعی و جریان آزاد اطلاعات پیشکش! همان اینترنت ساده فیلترشده مردم را پس دهید

یک هفته از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد و بسیاری از مردم به واسطه شغل یا ارتباطات عادی روزانه خود دچار مشکل شده اند؛ با این حال از اظهارات پراکنده مسئولان خبر قطعی و مهمی دستگیر کسی نمی‌شود و گویا قرار نیست کشور از این بلاتکلیفی رها شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آقای روحانی! رفع فیلتر و جریان آزاد اطلاعات پیشکش! همان اینترنت ساده فیلترشده ما را پس دهید/ «شاک» زیر مجموعه وزیر کشور شماست؛ آدرس غلط ندهید

سرویس سیاسی «انتخاب» / بردیا دانش: یک هفته از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد و بسیاری از مردم به واسطه شغل یا ارتباطات عادی روزانه خود دچار مشکل شده اند؛ با این حال از اظهارات پراکنده مسئولان خبر قطعی و مهمی دستگیر کسی نمی‌شود و گویا قرار نیست کشور از این بلاتکلیفی رها شود.

اتفاق بی سابقه

قطعی اینترنت همزمان با روز دوم اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در کشور آغاز شد؛ اتفاقی که نه در حوادث سال ۸۸ سابقه داشت و نه در رویداد‌های دی ماه ۹۶. اما این بار تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفته شده. به گفته جانشین فرمانده سپاه اعتراضات از روز دوم یعنی شنبه ۲۵ آبان در ۲۸ استان و بیش از ۱۰۰ شهر کشور رنگ و بوی جدی تری گرفت. در این بین گویا تدبیر مسئولان برای کنترل اوضاع قطعی اینترنت بوده. با این حال مشخص نیست که چرا با وجود آنکه از سوی مسئولان گفته شده اعتراضات در ۴۸ ساعت یعنی تا روز دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ «جمع و جور» شد، هنوز خبری از وصل شدن اینترنت نیست.

چه کسی اینترنت را قطع کرد؟

یک روز پس از قطعی اینترنت، یک مسئول مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایسنا گفت: محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب «شورای امنیت کشور» صورت گرفته و زمان پایان آن هنوز مشخص نیست. کمی بعد وزیر ارتباطات نیز این موضوع را تایید کرد. شورای امنیت کشور زیر نظر وزیر کشور است؛ از این رو تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. تا جایی که علی مطهری با بیان اینکه با بازگشت آرامش به کشور ادامه قطع اینترنت ضرورتی ندارد، گفت که اگر وزیر کشور به قطعی اینترنت ادامه دهد، حتی امکان استیضاح او نیز وجود دارد. طیبه سیاوشی هم از تذکر ۱۱ نماینده به وزیر کشور برای قطع اینترنت خبر داد.

اینترنت داخلی؟

در روز‌های قطعی اینترنت، سایت‌های داخلی که گویا سرور آن‌ها در داخل کشور است، همچنان فعالند، اما سایت‌های خارجی کاملا قطع شده اند، حتی موتور جستجویی مانند گوگل. شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز کاملا قطع هستند حتی واتس اپ. اما شبکه‌های اجتماعی داخلی فعالند. برخی مسئولان و شخصیت‌ها در این میان از این موضوع استقبال کرده اند و حتی با همراهی صداوسیما تلاش کرده اند تا ثابت کنند این وضعیت به نفع مردم است؛ چراکه به گفته آن‌ها کشور از تهدیدات خارجی در امان می‌ماند و در ضمن، امور ضروری مانند امور بانکی داخلی همچنان برقرار است.

نقض ادعای کافی بودن اینترنت داخلی

در حالی که موافقان قطعی اینترنت از بی نیاز بودن به شبکه جهانی اینترنت صحبت می‌کنند و حتی حجت الاسلام سید احمد خاتمی، در نماز جمعه تهران قطعی اینترنت را از تدابیر «ستودنی» خوانده و خواستار ادامه قطعی آن شده، اصناف گوناگون از اختلال و حتی توقف فعالیت‌های خود در پی قطع اینترنت خبر می‌دهند. به طور مثال، جامعه تورگردانان ایران به شورای عالی امنیت ملی نامه نوشته و اعلام کرده «ارتباطمان با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی کاملا قطع شده است و خبر نداریم چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفته‌اند.» دبیر کل کانون صرافان ایران هم گفته که امکان ارسال حواله‌ها وجود ندارد و از طرفی ساز و کار مالی با خارج از کشور با مشکل مواجه شده. او گفته: «در گزارش‌های تلفنی از آنجایی که هیچ یک از گزارش‌ها مستند نیستند نمی‌توان به این گزارش‌ها اعتماد داشت و با ریسک جعل اسناد و حواله‌ها، تایید‌های نابه جا مواجه هستیم. به همین دلیل است که صرافان ترجیح دادند که فعلا کار را متوقف کنند.» قطعی اینترنت فقط مشاغل بخش خصوصی را تعطیل نکرده، حتی بخش‌های مهم دولتی نیز مختل شده اند. به طور مثال، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی سال‌های اخیر اقدام به انتشار جزییات کیفیت هوا، پیش‌بینی آلودگی برای روز‌های آینده، سرعت و جهش و باد، بارندگی و... می‌کرد، اما طی روز‌های اخیر جزییات کیفیت هوای تهران که پیش از این روی سایت یا اپلیکیشن این شرکت قرار می‌گرفت به روز رسانی نشده. شهیدزاده مدیرعامل این شرکت گفته: «ما بخشی از اطلاعات خود را برای پیش‌بینی هواشناسی و آلودگی هوا از سایت‌ها و مدل‌های جهانی تامین می‌کنیم. اختلالات به وجود آمده در اینترنت کشور، سبب شده است که به این اطلاعات جهانی دسترسی نداشته باشیم و در نتیجه نتوانیم پیش‌بینی آلودگی هوا برای روز‌های آینده، جهش وزش باد و مقدار بارندگی را روی سایت خود بارگذاری کنیم.»

رکوردشکنی عجیب!

در شرایطی که امکان دسترسی به سایت‌های خارجی وجود ندارد، دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در چند روزی که اینترنت دچار اختلال و محدودیت شده رکورد ترافیک داخلی را شکستیم، گفته است: مردم در مقابل برخی از خدماتی که از سوی پلت‌فورم‌ها، پیام‌رسان‌ها و موتورجست‌وجو‌های خارجی ارائه می‌شد به جایگزین‌های داخلی مراجعه می‌کردند. این رکوردشکنی در حالی است که مردم هیچ انتخاب دیگری برای گذران امور شغلی و زندگی روزمره خود نداشته اند و از این رو، چنین رکوردی که به مثابه گلزنی در زمین خالی و بی رقیب است، افتخاری برای کسی محسوب نمی‌شود.

بلاتکیفی

فارغ از چرایی قطع اینترنت که واکنش‌های جهانی نیز در پی داشته، عدم اطلاع رسانی صحیح مسئولان نیز سردرگمی مردم را بیشتر کرده. دبیر شورای عالی فضای مجازی روز ۳۰ آبان گفته بود امروز جلسه‌ای برای تصمیم گیری درباره اینترنت برگزار می‌شود. پیشتر علی ربیعی سخنگوی دولت روز ۲۷ آبان درباره قطعی اینترنت گفته بود «تلاش می‌کنیم مشکلات ظرف امروز و فردا به حالت عادی برگردد.» محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم ۲۹ آبان گفته بود: «انشاالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.» روز ۳۰ آبان نیز اخباری از وصل مجدد اینترنت ADSL در بخش‌هایی از تهران و نیز بازگشت اینترنت در استان‌های هرمزگان، بوشهر و بخش‌هایی از تبریز، اراک، مشهد، کرمان، کرمانشاه، قم و شیراز و همچنین برقراری دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام منتشر شد، اما واقعیت آن است که این برقراری اینترنت همه گیر نبوده و تقریبا هیچ مشکلی حل نشده است.

در این بین هیچ خبری از وزیر کشور نیست و اظهارنظری از او درباره احتمال وصل شدن اینترنت منتشر نشده. ادامه این وضعیت بی تردید بر بلاتکلیفی جامعه خواهد افزود و به تعبیری گام برداشتن بر روی اعصاب مردم است. طبعا نمی‌توان برای حل مشکل اعتراضات بنزینی اینترنت را به وضعی درآورد که خود به مشکلی بزرگ تبدیل شود. دست کم از دولت روحانی که در شعار مدافع جریان آزاد اطلاعات بوده این انتظار می‌رفت که درمورد اینترنت مدبرانه عمل کند. واقعیت آن است که بهانه‌هایی مانند اینکه قطعی اینترنت در اختیار دولت نیست، برای کسی پذیرفته نخواهد بود؛ چراکه مردم حتی کوچکترین تلاشی از سوی دولت به ویژه خود رئیس جمهور برای برقراری دوبار اینترنت نمی‌بینند که بخواهند ادعا‌های بی اختیار بودن دولت در این زمینه را باور کنند. در چنین شرایطی اظهارات شعارگونه‌ای مانند اظهارات حسام الدین آشنا که گفته «از حق آزادی اطلاعات می‌توان و باید دفاع‌کرد» نیز قابل اعتنا نخواهد بود. در سومین سال دولت دوم حسن روحانی، نه تنها هیچ خبری از رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها در کشور نیز فیلتر شده و بدتر اینکه اکنون ارتباط ایرانیان با اینترنت جهانی قطع شده؛ حالا مطالبات مردم از روحانی به وصل شدن یک اینترنت ساده تقلیل یافته، اما عجیب است که برای همین مطالبه ساده نیز هیچ تقلایی از سوی دولت دیده نمی‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۱۵۰۹
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
24
844
ماشاالله به شما خدا حفطت کنه
پاسخ ها
رضوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
موتور جستجوی ایرانی پارسی جو دارید لینک بذارید دانلود کنیم ؟؟؟
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
20
828
سلام. من پیگیری روند رساله دکترام منتظر اتصال به اینترنت هست. فقط سرویس گوگل نیاز دارم دیگه چیزی نمیخوام. جواب این فرصت سوزی را کی میدهد؟
ژورنالی که قرار بود مقاله م را به آنجا بفرستم، تاریخ دریافت مقالاتش تمام شد و این فرصت داوری سریع مقالات را از دست دادم. و هزار و یک کاری که برای مقالات و پایان نامه، فرصتهایی که میسوزه و فشارهای دانشگاه که در صورت دفاع نکردن در این ترم، شهریه های سنگین و یا اخراج در انتظار من هست.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
شما به جای رساله ی دکتری، یه برنامه بذارید و کشف کنید که کدام وعده ی آقایان، اعم از دنیوی یا اخروی....تحقق پیدا کرده.

مرد شجاع و آزاده میخوام که این نظر رو منتشر کنه.

حداقلش برای همکاراتون بخونیدش.ممنون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
می توندی از وی پی ان دانشگاه استفاده کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
من هم دانشجوی ترم آخر دکترا هستم و دقیقا مشکل شما رو به مراتب بحرانی تر دارم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بخدا هم دردیم....منم درگیر رساله دکتری...نیاز به اینترنت دارم..آقای روحانی بخدا شهریه ها سنگین...هر روز برای ما کلی هزینه است....بابا کوتاه بیایید...همه کلافه اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
همین اتفاق یعنی عدم امنیت و فرار بیشتر جوانها به خارج از کشور
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
43
786
والا ما واسه بنزین اصلا اعتراضی نداشتیم با اینکه توهین به شعور مردم بود .. ولی این قطعی اینترنت خیلی رو مخه و همه رو از کار و کاسبی انداخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
17
1011
شرم آوره ، احساس خفگی میکنم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
18
1063
روحانی قد یه وصل کردن اینترنت هم واسه مردم کاری نمیکنه. عجب رای دادیم بهش تا ابد خواهیم سوخت‌ با انتخابی که کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یکی از مهم‌ترین اشتباهات زندگی‌ام امید داشتن به روحانی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
12
762
یک هفته است که از نون خوردن افتادیم، مخارج زندگی ما را کی باید بده؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
20
730
درود بر تو انتخاب. یکبار هم حرف دل مردم رو زدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
14
584
ظاهرا واعظی فقط تلویزیون و فارس رو نگاه میکنه
mani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
783
شورشو در اوردید دیگه بسه که چی؟ اگه میخواید به اینترنت داخلی و ملی افتخار کنید خوب خودتون استفاده کنید چرا مردمو با محدودیت و به زور میخواید مجبور کنید!! وقتی من دازم پول اینترنت بین الملل رو میدم و هزینه میکنم چرا باید مجبور باشم چهارتا سایت داخلی رو ببینم که هیچ کاربرد و جزابیتی واسم نداره! بسه دیگه یک ملت رو سرکار گذاشتید آخرش کی چی؟ خوب خودتون و همتتون همه این موارد رو بهتر میدونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
597
یک مطلب درست و حسابی بدون محافظه کاری. باید لینک لینک مطلب دست به دست بچرخ تا بلکه آقایان به خودشون بیان
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
546
خدا پدرتان را بیامرزد حداقل شما حرف دل ما را زدید.بخدا قسم دیوانه شدیم.بیشتر از قطعی اینترنت بخاطر بلاتکلیفی و عدم اطلاع رسانی.آقا بگویید یک هفته. یک ماه....تکلیف خودمان را بدانیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
528
کسی این وسط ارزشی برای ما مردم قائل نیست دم شما گرم امیدوارم صدای شما به مسئولین برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
505
بگید اینترنتو وصل کنن ... ما از کار و کاسبی افتادیم دارم سکته میکنم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
478
سلام. ممنونم از اینکه به این مهم پرداختید. شغل من و دو تا از برادرهام برنامه نویسی برای شرکت های خارجی بوده و کاملا وابسته به اینترنت. با توجه به اینکه کار ما ارزآوری بوده برای این کشور، از زمانیکه آقایون اینترنت رو قطع کردند هر سه ما کاملا بیکار شدیم و عملا منبع درآمد سه خانوار بکلی قطع شده.
آروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
428
به عنوان شخصی که کارم برنامه نویسی هست و نیاز 100 درصدی به اینترنت دارم ، تقاضا دارم اینترنت رو هرچه زودتر برقرار کنند. مسئولین متاسفانه حتی تفکر هم نمیکنند که همین امثال بنده الان یک هفته هست شرکت نرفتیم و کلا کارمون خوابیده و کلی ضرر مالی داشتیم. این ضرر هارو جبران که نمیکنند آقایون حتی مانع تراشی هم میکنند. ...................................... در سال رونق تولید مسئولین باید به فکر کمک باشند ، کمکی که ندیدیم. کرایه که گران میشود ، مترو و اتوبوس که شلوغ میشود و هزار مشکل دیگر. بنده هیچ راه ارتباطی هم با نهاد ریاست جمهوری پیدا نکردم که حرف هایم رو اونجا بزنم............. خداوند همه را به راه راست هدایت کند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
20
466
عجیبه که ادمین انتخاب برای اولین بار حرف مردمو زد
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
441
من به عنوان یه کاربر خانگی در قم... اینترنت هنوز وصل نشده... حتما بازم ما شدیم شهروند درجه دو و اول باید برای ژن های برتر وصل بشه..خدایا به کی پناه ببریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
327
سپاس از مقاله خوبتون. واقعا درد دل همرو گفتید.
باید یک ازمونی ثبت نام کنم الان یک هفته نمیتونم. کارای پژوهشی همه رو هواست، اصن همچین چیزی واقعا دیگه نوبره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
348
آقا وصل کنید، من برنامه نویس هستم و من و تمام همکارام، تمامی پروژه هامون متوقف شده، با این روند کلی آدم بیکار میشن، آخه یه مقدار فکر کنید در مورد کارهاتون! با اعصاب و زندگی مردم بازی نکنید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
266
فقط دقیق اطلاع بدید کی وصل میشه ، حداقل توان برنامه ریزی داشته باشیم ، از اینور رونده شدیم ، از اونور مونده
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
233
احسنت عالی بود. خدا حفظت کنه زودتر میگفتی.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
388
برای انجام یک مصاحبه ساده با اسکایپ مجبور شدم برم تا ترکیه و بیام... بدجوری گرفتار شدم تورو خدا پیگیری کنید و فشار بیارید بلکه زودتر وصل بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
412
من میخوام از تریبون شما استفاده کنم و عرض کنم آقای روحانی نسل ما که براتون مهم نیست اما به یاد داشته باشید آیندگانی هم خواهند آمد و عملکرد جنابعالی را قضاوت خواهند کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
288
سوال من اینه که چه دلیلی داشت دیشب ساعت ۱۰ منطقه هاشمی وصل شد و بعد ۲۰ دقیقه دوباره قطع شده تا الان؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
390
نمايندگاني كه ما به آنها براي دفاع از حقوق خودمان راي داديم در بسياري موارد در خصوص حق مردم بر داشتن رفاه اقتصادي ،دسترسي آزاد به اطلاعات و آزادي بيان، فعاليت سازنده اي انجام نداده، مجلس در اين كشور شوخي تلخي است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
293
دست آخر هم میاد میگه من از صبر ملت کمال سپاس و قدر شناسی را دارم، ملت هم کما فی السابق قبول میکنن! چاره ای ندارن.

معلوم هم نمیشه این همه ضرر را از چه کسی باید پیگیری کرد!؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
347
من کارم ارز دیجیتاله،به خدا که نابودم کردین،نه دسترسی به مالم دارم نه میدونم تو چه وضعیتیه.
بچه 2 ساله دارم،چک دارم،اجاره خونه باید بدم.
دریغ از یک اطلاعیه،بلاتکلیفی مردم لذت بخشه براتون؟
انگار دنبال نارضایتی جدیدی هستن.... کاسبی و زندگی ها خیلی خوب بود!!!!!حالا یک هفته همه رو به بازی گرفتن.
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بزارید از همین تریبون بهتون اطلاع بدم اکثر ارزهای دیجیتال تقریبا ده درصد پایین کشیده.... بیت ۷۰۰۰ دلار به همین نسبت بقیه هم ریختن.... اگه شانستون گفته باشه و تو فروش بوده باشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دقیقا دسترسی به سایتهای سرمایه گزاری و کیف پولها کاملا قطعه.تمام سرمایم داره از دستم میره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بیت ۷۰۰۰ دلار به همین نسبت بقیه ریختن
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
152
136
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
19
190
برای همینه که همیشه انتخاب رو دنبال میکنیم!
شاید صدای مردم به مسوولین برسه
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کجای کاری ؟! این بدبخت هم چند بار سایتش رو بستن
بنزین سهمیه هستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
173
احسنت انتخاب
Kambiz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
149
انتخاب .. ممنون
یه مستضعف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
181
سلام انتخاب
لطفا پیگری کنید حجم اینترنت adsl خانگی ماه فبل به این ماه اضافه گردد
کلی پول بابت این حجم از ما می گیرن الان مصرف نکرده از بین رفت
اینترنت من از مخابرات هست
از پیگری شما پیشاپیش تشکر می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مال منم شاتل و دیشب تمام ترافیکم سوخت شد رفت.نوش جان شاتل چرا باید وصل کنه.کاسبی ازین بهتر.اینترنت قطع اما ....سر گردنه هم به این صورت نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
263
من توی فرآیند گرفتن پذیرش از دانشگاهای خارجی بودم برای دکترا. حالا به برکت قطع اینترنت یه هفته اس که ارتباطم با اساتید و دانشگاها قطع شده. زحمات چند ساله من داره ....از بین میره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
10
248
بخدا تمام زندگیم تلگرامه و اینستا تمام درآمدم از ایناس
نرم افزار سروش نصب کردم از 300 مخاطبینی که داشتم فقط پنج نفر عضون
بخدا داره میره اعصابم این زندانی بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کار اشتباهی کردی نصبش کردی سروشو
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
155
170
ممنون از انتخاب که حداقل بخش نظرات رو باز کردن تا بحث کنیم.جناب روحانی حداقل از رأی مون پشیمونم نکن.الان روم نمیشه بصورت کسانی که میگفتن به رییسی رأی بده،نگاه کنم.عملکرد جناب رییسی رو الان باعث افتخار میبینم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
149
ممنون که حرف دل همه رو نوشتین، مردیم از بلاتکلیفی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
11
332
دولت روحانی و اصلاح طلبان بازنده اصلی این ماجرا هستن. لیست امید حتی عرضه استیضاح وزیر کشور رو هم نداره
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
224
با یک کارخانه تولیدی با بیش از صد نفر پرنسل که هر کدوم خوانواده دارن و بیش ار ۵۰۰ نفر وابسته به این صد نفر هستن

فقط و فقط از طریق اینترنتی فروش داریم و الان بیش از یک هفته هست که تعطیل کردیم تکلیف مردم چیه بیش از ده میلیون مثل من دارن نون در میارن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
225
من برای ویزای دانشجویی ۱ سال پیش اقدام کردم، یعنی یک ساله که هزینه و زمان و همه چیزم رو گذاشتم برای این موضوع، متاسفانه نقصی خوردم الان باید برای رفع نقصیم به اداره مگسترات ایمیل بزنم و کارامو پیگیری کنم. فرصت هم ندارم. اینترنت ها قطع شده و هیچ کاری نمی تونم بکنم. اگر نتونم به موقع ایمیل بزنم تمام زندگیم از بین میره. کلی تا الان هزینه کردم، کی پاسخگو این مشکل من هست؟ دولت تدبیر و امید به بی شرمانه ترین شکل خودش رو زده به بی خیالی. من واقعا برای خودم، مردمم و کشورم متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
متاسفم. به محض اینکه اینترنت وصل شد سریعا باهاشون مکاتبه کن و موضوع قطعی اینترنت همگانی رو توضیح بده هرچند خودشون میدونن. شک نکن فرصت خواهند داد بهت.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
با اینکه من خودم دانشجو هستم و یک هفته است که برای پایان نامه ام نتونستم کاری بکنم و هر لحظه استرسم بیشتر میشه اما وقتی پیامهای شمارو میخونم اشکم درمیاد. متاسفم برای خودم برای شما و برای ملت ایران که درگیر چنین تدبیری!!!!!!!!!! شدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
257
اقایون مسئولین، دست از این حرکات بردارید. همین نوع نگرشها هست که ملت ایران رو نسبت به شماها دلسرد و نا امید کرده. به مردم احترام بگذارید. قرار بود مردم ولی نعمت شما باشند و شما خدمتگزار ملت. این کارها فقط و فقط ملت عصبی میکنه و شکاف شما و ملت رو بیشتر. دیگه خود دانید و مملکتتان...
آیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
235
سایت محترم انتخاب چرا شما خودتون با رحمانی فضلی مصاحبه نمیکنید. . این وضعیت بدون اینترنت قابل تحمل دیگه نیست چرا ایران برای شما مهم نیست چرا مردم برای شما مهم نیستن .. سایت محترم انتخاب خواهشا شما پیگیری کنید ببینید جواب رحمانی فضلی چیست . ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
237
روحانی اگه نمی‌تونه واسه اینترنت اقدامی کنه بهتره استعفا بده، من فکر نمی‌کنم کسانی که دست به این کار زدن خیرخواه مردم و انقلاب باشن، ادامه‌ی این وضعیت برای مردم و انقلاب هزینه گزافی داره، کاش دلسوزان ساکت ننشینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تا حالا برای کدام مشکل تونسته کاری کنه؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
134
انتخاب عزیز مرسی که حرف مردم رو زدی ... من نمی دونم الان که دیگه اوضاع عادی شده علت قطعی اینترنت چیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
40
104
خوبی اینستا این بود انتخاب سانسور نمی کرد ولی اینجا انگار فقط کامنت های موافق و باب میل منتشر می شود .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
17
279
من از همه افرادی که خواستم به روحانی رای بدن معذرت میخوام، این روحانی نه تنها دولت امید نبود که بلکه یه ذره امید این جوونارم کشت، صد رحمت به احمدی نژاد، اصلاح طلبا دیگه با چه رویی از مردم انتظار رای دارن؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
13
120
دمت گرم باز نظرات رو باز کردی تا ملت به جای ریختن توی خیابون اینجا تخلیه بشن..
روحانی موچکریمم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
162
از استرس دارم نابود میشم. برای یک تادییه تو اروپا درخواست زده بودم و هزینه اش هم پرداخت کردم و منتظر ارسال ایمیل تادییه پرداخت آنها و انجام باقی مراحل هستم. الان چهار روزه به هر دری زدم تا جیمیلم را چک کنم نتونستم. مگه نمیگویید که اغتشاشگران با اینترنت گوشی به هم اطلاع میدهند، الان که اغتشاشات تموم شده، لااقل adsl ها را وصل کنید.
پاسخ ها
سایت انتخاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
لطفا تلفن تماس خود را از قسمت «ارتباط با انتخاب» برای ما ارسال کنید. با تشکر
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
127
این وضع دانشجوها رو هم از زندگی انداخته. آقا ما باید مقاله بنویسیم حتی امکان سرچ تو گوگل هم نداریم. به هیچ جا دسترسی نداریم. از اون طرف هم تو کارمون به مشکل خوردیم نمی‌تونیم برای طرف خارجی اردر محصول بفرستیم.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
116
اگر‌ یک درصد فکر مردم‌ک فکر تولید هستید اینترنت رو باز کنید مردم از طریق اینترنت زندگیشون و تبلیغاتشون رو انجام میدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
215
انگار ۲۴ میلیون خارجی به روحانی رای دادن ، ایشون نیاز به رای ما نداره ، خیالش راحته ....
سرشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
377
من نه برنامه نویسم، نه مقاله دکتری دارم، نه از اینترنت پول در میارم
ولی پول دادم تا بسته خریدم و می‌خوام ازش استفاده کنم اونجوری که دلم میخواد و این حق منه
بهر دلیلی این حق من ضایع شده
شاید برای بنزین هیچ واکنشی نشون نداده باشم، ولی در مورد این موضوع بی تفاوت نمیمونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
219
آفایون ‌............حتی به خودشون زحمت نمیدن راجع بهش حرف بزنن ، معذرت خواهی که پیشکش! این بی خیالی صداوسیما هم از خود قطعی نت رو اعصاب تره! انگار نه انگار حق قانونی و عرفی مردم یک هفته س سلب شده! این چه وضعیه آخه... نمیترسید از این همه لعنت و دعای شر مردم که نصیبتون میشه!؟ ... دم انتخاب گرم بازم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
148
مسئولین عزیز بنده با عنوان طراح تجربه و رابط کاربری مشغول به کار و پژوهش هستم. اینترنت برای بنده مثل اکسیژن هست وقتی اینترنت نیست یعنی همه زندگی من تعطیل... نه درامدی جز این دارم و نه میتونم برای همین مردم تولید محتوا کنم و یا مقاله به جامعه ارائه بدم. معنی این لجبازی چیه؟ ولله این حق الناس هستش
مگه خودتون دائم جوانان رو به تولید علم تشویق نمیکنید؟ به عنوان یه پژوهشگر و فریلنسر باید برم بمیرم بنده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
63
110
حداقل بازی های آنلاین مثل hay day رو فیلتر نمیکردید مردم حوصلشون سر نره . خجالت آوره ... تمام این ها در پیشگاه ملت در آینده حساب خواهد شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
13
217
انشالله روز حساب در محضر پروردگار بزرگ جوابی داشته باشید...
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
117
بگید کی وصل میشه تکلیف روشن بشه خواهش میکنم ازتون سایت انتخاب بپرسید تاریخ دقیق بگید بچاره شدم کل زندگیم رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
115
من در کامنت بالا گفتم منتظر تادییه از اروپام. آقای مسول یا اینترنت را وصل کنید یا تاریخ دقیق وصل بدهید. با اما و اگر شما ما نمیتوانیم نظاره گر نابودی زندگیمون باشیم. اگر قراره بیشتر این طول بکشه بریم خارج کشور کارهامون را انجام بدیم و برگردیم.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
95
انتخاب دمت گرم با این نوشتار دقیق و عالی.
از جناب روحانی تقلا که سهله استارت تقلا هم دیده نمیشه فقط یک ساعت وصل کنن تا ملت کارشونو بکنن باز دوباره قطع کنن. من باید ایمیل هامو چک کنم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
10
139
من دانشجوی دکتری هستم. کار پژوهشی‌ام رو هواست. گوگل اسکولار و ساینس دایرکت رو حداقل وصل کنین بتونیم سرچ کنیم! اسیری شدیم تو این مملکت به خدا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگه مقاله ت تو ساینس دایرکت نبود چی میخوای از رو اسکولار متن را حدس بزنی
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خیلی دوست دارم بدونم اونا که منفی دادن منظورشون چیه؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
197
کامنت‌ها رو میخونم
ما اینهمه برنامه نویس و پژوهشگر و... داریم که اینترنت براشون از هوا ضروری‌تره
بخدا این حق ما ملت ایران نیست
چه گناهی کردیم که عاقبتمون این شد؟!
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
136
ممنونم بابت مطلبتون كه حرف دل و روحمونه
بخدا داريم ديوونه ميشيم. كاسبي ما رو وب بود و شريك اول تجاريمون گوگله و كلي تا الان هزينه كرديم كه به رتبه بالا برسيم.
كلي تا الان ضرر كرديم. بماند كه ضرر روحيمون بيشتر بوده. شبانه روز منتظرم تا اينترنت وصل بشه اما خبري نيست
خبرهاي انتخابو بارها ميخونم تا شايد از لابلاي نوشته ها،مطلبي پيدا كنم كه غير مستقيم زمان اتصال اينترنتو بگه اما دريغ!!! استرسم بيشتر ميشه.
حقوق كارمندامو كي ميخاد بده؟؟ جواب بيكاريشونو كي ميده؟؟.....................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
136
این همه زحمت کشیدم و دد لاین ارسال مقاله ام به داور تمام شده.. خدایا خسته شدیم.. به کجا بریم. به کی پناه ببریم.....................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
129
ممنون از انتخاب که حرف دل مردم رو زد.
پوچ بودن وعده ها و حرف های رئیس جمهور محترم آقای روحانی روز بروز آشکارتر می شود.خوب بود مروری می کرد به حرف هایی که قبلا در مورد فیلترینگ بیان فرموده بود!!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
157
خیلی خوبه که انتخاب در این شرایط به عنوان تنها سایت خبری، به صورت جدی تر این مساله رو پیگیری کرده اما اینها کافی نیست.
لطفاً هر کس به هر نحوی که میتونه (از تماس تلفنی با پاستور تا ارتباط با نمایندگان مجلس) این موضوع رو به گوش مسئولین برسونه که این تقاضای مردم و جوان تر ها هست. من از روحانی 71 ساله انتظار درک اهمیت اینترنت رو ندارم اما حتما اطرافش 4 تا آدم عاقل تر پیدا میشن!
من خودم برای چند تا نماینده ی مجلس فکس و پیامک فرستادم.
تا اینجای زندگی م، بزرگ ترین اشتباه سیاسی م رای دادن به حسن روحانی در دور دوم بود!
شکرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
185
بعد از ماهها انتظار جواب داوری مقاله م برای دفاع تز دکتری اومد و یه ماه وقت داشتیم آنالیزارو تکمیل کنیم و بفرستیم که موقع ارسال خوردیم به قطعی و وقتش تموم شد و من موندم دریایی از پشیمانی که چرا اونموقع مثل دوستام ول نکردم برم اینجارو
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
162
من پابان نامه م تو ایمیلمه . این چه بساطیه راه انداختن ؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
231
سالهاست دارم در برابر مهاجرت مقاومت میکنم از وقتی که دکتری خارج بورس شدم و دکتری خوندن تو ایران را انتخاب کردم. حتی پس از اتمام دکتری موقعیتهای جدید بود و با ز برای کشورم و خانوادم با همه شرای سخت مقاومت کردم ولی هر دقیقه و هر ثانیه بیشتر به این نتیجه دارم میرسم که باید رفت. اینجای جای موندن نیست.... جای موندن نیست
یک خسته از اوضاع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
107
من کارم‌ طراحی هستش قبلا راحت طراحیارو برای مشتری ها میفرستادیم الان باید سی دی کنیم کلی هزینه پیک بدیم یا حضوری بریم پیش مشتری تا کارو نشون بدیم
کی این هزینه تحمیل شده به مارو جواب میده
سبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
150
من بعد از کلی آزمون استخدامی و قبول نشدن و بیکاری بالاخره تونسته بودم تو اینستاگرام برای خودم یه آب باریکه ای جور کنم که اونم ازم گرفتن،واقعا نمیدونم اون دنیا چجوری میخوان جوابگوی این نسل سوخته باشن
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
256
کجاست این رییس جمهوری که سرهنگ نبود و حقوق دان بود!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
134
چه عجببببببببببب. این چند روز هر سری رفرش کردم امیدم این بود لااقل تیترای شما با فارس فرق داشته باشه
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
171
من و خانومم تور لیدریم و هر دو فوق لیسانس و توی این اوضاع بیکاری یه سالیه که گردشگری ورودی کار میکنیم. ارز آوری میکنیم برای ایران..... یک هفته ست که ارتباطمون با توریست هامون قطع شده. الان ک اینترنت هتل وصل شد. پیام دادن که کنسل کردن و نمیان... ما چجوری کرایه خونه مونو توی شهر بزرگی مثل تهران در بیاریم؟ دیگه چه امیدی به زتدگی داشته باشیم؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
144
ظاهرا مزه ی پول و هزینه ی بالای پیامک و مکالمات تلفنی داخلی و خارجی برای دولت محترم شیرین است و از بهترین راه ها برای درآمد بیشتر دولت است. پس حالا حالاها ملت باید جیب دولت را پر کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
112
شب دراز است و قلندر بیدار .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
14
87
خدا را شکر که هنوز رسانه‌های آزاده داریم. مرحبا انتخاب.
دانشجوی بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
141
ممنون از سایت انتخاب که این مطلب رو منتشر کرد.
من خودم دانشجو هستم و اومدم خونه ولی الان هیچ راهی برای ارتباط با استاد راهنمام ندارم. همزمان باید مقاله‌م رو ویرایش میکردم و برای ژورنال پس میفرستادم که الان اونم نمی‌تونم انجام بدم!

ولی حتی اگر دانشجو هم نبودم، تفریح من اینترنته و این معنی نداره بگیم صرفا ادارات و دانشگاه‌ها رو وصل می‌کنیم فعلا. نباید اینطوری بگیم که فقط کسی که کار ضروری داره باید الان دسترسی داشته باشه. مردم عادی که تفریح و سرگرمی‌شون اینترنته چرا باید حقی ازشون پایمال بشه؟ کجای منشور حقوق شهروندی نوشته انسان‌ها حق تفریح ندارن؟ نوع استفاده‌ی هرکسی از اینترنت به خودش مربوطه و قابل احترامه.
Ali akbar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
134
من تمام کارم دیجیتال مارکتینگ هست طراحی سایت و گوگل ادورز و ....
الان یک هفته اجاره و حقوق کارمندای منو روحانی میده؟!
تا کی باید این ضررهای عمده رو بکشیم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
139
اقا کشف کردم چرا هرمزگان وصل کردن. چون نمایشگاه بین المللی توی کیش بوده... از کشورهای مختلف اونجا بوده همین.. وگرنه خبری از آزاد سازی تدریجی نیست فکر کنم.
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
من کیشم هیچ خبری از اینترنت نیست فقط نیم ساعت ADSL وصل شد تمام....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
197
به خدا از روز پنجشنبه که تو خبرها خوندم قرار اینترنت ها اسنان به استان وصل بشه هر نیم ساعت یک بار دارم سایت شما و بقیه سایت هایی که امکان دسترسی از طریق اینترانت هست بروزرسانی میکنم ببینم چه خبر شده ولی الان اعصابم ریخته به هم تپش قلب گرفتم حرف های امروز احمد خاتمی استرس و نگرانیمو بیشتر کرده که نکنه شوخی شوخی این قضیه اینترنت بومی یا ملی بخواد جدی بشه. نگرانم بدجوری هم نگرانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
من به عنوان یک طلبه از جمله اسفناک احمد خاتمی در مورد اینترنت متاسف شدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
حیف که جواب اصلیم منتشر نمیشه اقای طلبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
شوخی شوخی در این کشور همه چیز داره جدی میشه.
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ان شاالله که جدی نیست؛ چه گرفتاری شدیم ......بخدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
131
اینترنت ما در تهران دیروز وصل شد ، اونم نه به صورت کامل ، شبکه های اجتماعی بدون فیلتر شکن باز نمی شدن !!! ولی دوباره امروز به طور کامل قطع شد .
لطفا پیگیری کنید ، ما برای کار و درسمون احتیاج به منابع خارجی داریم
نه صرفا ویکی پدیای داخل
این چه وضع مملکت ... همه ما رو از درس و کار انداختید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
188
شرکت من تو زمینه فروش اینترنتیه، هر روز میگذره کلی ضرر می کنیم، دیروز به شوخی به کارمندهام گفتم اگه نت وصل نشه مجبور میشیم تعدیل کنیم، چند تا از خانومها شروع کردن به گریه، فقط خواستم بگم ببنید نتایج تصمیمات اقایون رو،
قبلا مخالف رفتن جوونها بودم ، الان هر کدومو میبینم تشویق به رفتن می کنم
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
6
285
از سایت انتخاب تقاضا داریم یک نظرسنجی در باره رضایت کاربران از شبکه ملی اطلاعات و کیفیت آن بگذارد.ببینیم حرف واقعی مردم چیست.اگر مخاطبان با نظر بنده موافقا رای مثبت لطفا.
رعنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
162
تعجب. نمرديم و ديديم يه جا انتخاب حرف مردم رو زد. واقعا كه دست از محافظه كاري برداريد. جرا نميخواين صداي مردم رو انعكتس بدين!؟ اخرتي هم هست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
168
انتخاب چی شد یکبار هم برای مردم نوشتی!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
189
خیلی خیلی متاسفم بابت اعتمادی که به آقای روحانی کردم! تشکر از انتخاب به خاطر این مقاله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
218
اون‌جمله رو اعصاب مردم راه رفتن رو‌خیلی دقیق و‌خوب فرمودین
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
222
بخدا بزور نمیشه مردم رو وادار به استفاده از پیام رسانای داخلی کنید.تازه همونم میگم قطع میشه
الان چند روز شده همه جا آروم شده چه دلیلی داره قطع باشه نت
ما دهه شصتیها نه از بچگیمون چیزی فهمیدم نه جوونی و نه حالا
خدا بخیر بگذرونه
بصییییر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
315
هر پنج دقیقه چک میکنم که گوگل کار میکنه یا نه!!تیک عصبی گرفتم،واقعا فکر نمیکردم روزی برسه که از گوگل هم نتونم استفاده کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مثل همیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
19
218
اساسا بعد از هاشمی دل بستن به این بابا اشتباه بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هاشمی و روحانی از اول تکلیفشون معلوم بود
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
42
89
ممنون از سایت خوب انتخاب.
سوالی که بزام پیش اومده این هست که چرا اینترنت در شهرهایی که آشوب و درگیری بیشتر بوده زودتر وصل شده ؟!!!!!
چرا مسئولین تصمیم گیر کارهاشون رو بر اساس فکر انجام نمیدن .
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
5
173
از تموم كاراي تحقيقاتيم عقب افتادم، كي ميخواد جواب بده؟ كدوم دولتي اينچنين به مردم خودش ظلم ميكنه
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
124
با نهایت توانم مودب مینویسم و دشنام نمیدم بلکه درج شه .. گوشی من ریست فکتوری شده و هرکاری میکنم اندرویدش بالا نمیاد و ارور عدم دسترسی به اینترنت میده برمیگرده به مرحله قبل .. skip هم نمیشه کرد از این مرحله .. با اینترانت جواب نداد .. کسی میدونه چطور میتونم گوشیمو حداقل برای تماس روشن کنم. یکی از نرم افزارهای پیامرسان داغون ملی! رو نصب کردم هی از برنامه بیرون پرت میشدم توجه نکردم صبح گوشیم پیام ریست فکتوری داد :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
شما گوشیتون رو در حالتی که frp و oem فعال بوده ریست فکتوری کردید،ببرید تعمیرگاه تا با باکس های نرم افزاری قفل رو برای شما بردارن
hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
679
22
اهالی نفاق انتخاب
تیرتون به سنگ خورد؟
دل خوش کرده بودید به ادامه اغتشاش و نابودی انقلاب
خاک بر سرتون
شاهنامه آخرش خوشه..
نوبت شما هم میرسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
برو کره‌شمالی اگه انقد دوس داری
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
33
208
سلام ، بنزین برای من مهم نبود ، ولی قطع شدن اینترنت واقعا آزار دهنده است ، تمومش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
چرا بنزین برای شما مهم نیست این موضوع به تمام ما ایرانی ها مرتبط است به قیمت تمام کالاها نگاه کنید متوجه میشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
25
247
مدیر انتخاب نمی بخشمت بخاطر به اشتباه انداختن من برای انتخاب روحانی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
14
185
من دو سال پیش میتونستم از ایران برم با خانومم
خانومم موقعیت شغلی با ماهی 40میلیون در المان داشت.ولی گفتم می میخوام تولیدیمو در ایران گسترش بدم و.کارافرینی کنم

تمام اونایی هم که براشون کارافرینی کردم بعد 1_2 سال بعلت تورم ورشکست شدن

الان خجالت میکشم به روی خانومم نگاه کنم

واقعا نمیدونم چرا رای دادم
من اشتباه کردم چون شما اشتباه کردید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
15
190
من دو سال پیش میتونستم از ایران برم با خانومم
خانومم موقعیت شغلی با ماهی 40میلیون در المان داشت.ولی گفتم می میخوام تولیدیمو در ایران گسترش بدم و.کارافرینی کنم

تمام اونایی هم که براشون کارافرینی کردم بعد 1_2 سال بعلت تورم ورشکست شدن

الان خجالت میکشم به روی خانومم نگاه کنم

واقعا نمیدونم چرا رای دادم
من اشتباه کردم چون شما اشتباه کردید!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
18
136
دمت گرم انتخاب حرف دل مردم رو زدی.....
آقای روحانی ..........احمدی نژاد براتون درس عبرت نشد؟؟؟!
انتخاب تائید کن.....
هادی تحققی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
7
228
این وسط بی تفاوتی رسانه ملی هم خیلی جالب هست
اصلا این رسانه میلی هست

به خدا دیگه دارم دغ میکنم. کاری برای اشتغال ما نکردن حالا خودمون مشغول شدیم دارن بدبختمون می کنند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
340
من فرزندم خارج از کشور تحصیل میکنه .دلم خوش بود که روزی یکبار تصویری میدیدمش .با دل شکسته ما مادرا که چند ساله بخاطر سباستهای شما حق دیدن حضوری واغوش کشیدن فرزندمون را نداریم چکار میخوان بکنن
اه ما شما را میگیره
حبه انگور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
25
239
خب می بینم که قطعی اینترنت هر ضرری داشت ظاهرا لااقل این حسن رو داشته که سایت انتخاب رو از افتضاحی که توش گیر افتاده بود درآورده و حالا داره کامنت منتشر میکنه. این رو به فال نیک باید گرفت!
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
159
انتخاب ممنون کامنت و باز گزاشتین. تو رو خدا صدای ما باشید. چرا بحران سازی می کنن. مگه نمی گن امنیت بر قرار شده. اینترنت وصل کنند دیگه.واقعا اعصابمون خورده شد. حس بی اعتمادی شدیدی توی دلمون افتاده. چرا با مردم رو راست نیستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
28
169
لطفا اينترنت را وصل كنيد كه مشكلاتمان را فراموش كنيم.
تشكر
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
9
198
ما کارمون تبلیغات اینترنتی و بهینه سازی سایت ها برای سرچ تو صفحه اول گوگل هست، با در دسترس نبودن گوگل عملا بیکار شدیم و هر روز صد در صد داریم ضرر میکنیم، از ط فی دیگه اگه نتونیم به تعهداتمون نسبت به مشتری های سابقمون عمل کنیم باید هزینه ای که ازشون گرفتیم رو پس بدیم.
مسئولانی که نمیتونن برای کسب و کار مردم و درآمدشون کاری کنن لطفا ما که به روز داریم خرجمون رو در میاریم رو با این کارهاشون از نون خوردن نندازن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
12
241
این دولت یکسال دیگه میره براش اهمیتی نداره دیگه چی میشه...
حاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
8
261
آنتی ویروسها آپدیت نمیشه
سیستم عامل ها آپدیت نمیشه
نرم افزارها آپدیت نمیشن داخل رایانه های خانگی و اداری
به مرور از نظر نرم افزاری به مشکل خواهیم خورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
7
بنظر من همه باید از شرکتهای اینترنتی خودشون بخواهند که با توجه به قطعی اینترنت حداقل نسبت به جبران خسارتی که مستقیا به مشترکین وارد آورده اند اقدام و مدت زمان قطع بودن را به زمان بسته های خریداری شده مشترکین اضافه کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
8
هی میگن وصل میشه ، وصل میشه
اما هیچ خبری نیس!
وعده واریز یارانه جدیدشون هم بوداره
بنظرم همه رقم سرکاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
17
یاد ربات تلگرامی‌ ک عکسمونو بهش میدادیم زیرش تا ۱۴۰۰ با روحانی میزد بخیر :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
17
گازانبری اینترنتو قطع کرد روحانی
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
12
خجالت اوره این وضع واقعا . خیلیییییییییییییییییییی
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
11
روحانی جان خواستی ابرو رو درست کنی زدی چشم رو در اوردی دست مریزاد آقای اقتصاد و امید و تدبیر و کلید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
17
تو شرکت ما 22 نفر پرسنل زیر 30 سال مشغول به کار هستن و 99 درصد درامدمون از اینترنت بین الملل هست. مدیرمون گفته اگر این هفته اینترنت وصل نشه به طور کلی شرکت منحل خواهد شد و شرکت و تمام اموال و سرمایه رو به ترکیه انتقال میده تا امنیت شرکت رو تامین کنه. 22 نفر جوان تحصیل کرده در عرض 2 هفته بیکار میشن.
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
22
چطور کار قطع کردن اینترنت به سرعت انجام گرفت! ولی برای وصل مجدد انقدر کش و قوس داره؟! آقای روحانی حیف اون رایی که بهت دادیم! همه رو از کار و زندگی انداختید شماها!
فقط خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
11
از منتشر کردن پیام مردم هم ترس دارند....!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
15
این هم دولت آزاد اندیش و طرفدار آزادی و بگذارید مردم راحت باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
20
فروشگاه اینترنتی ما یک هفته است در دسترس نیست. جواب زیان ما را چه کسی می دهد؟

متاسفانه امید بیهوده داشتیم به تدبیری که نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
10
من تعرفه اینترنت هفتگی گرفته بودم تاریخش تموم شد
وزیر گفته بود مدت بسته ها تمدید میشه
چی شد پس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
2
15
خواهش می کنم به مثبت و منفی های داده شده به نظرات بالا خوب نگاه کنید و فکر کنید چه آینده ای در انتظار همه ی انسان های دارای افکار شوم و پلید خواهد بود!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
13
ظاهرا اکثر همکاران ما اینجا جمع اند من هم برنامه نویس هستم و در این هفته با همکاران خودم (6 نفر) دستکم 20 میلیون خسارت داشتیم
البته خسارتی که به اعتبارمان خورد خیلی بیشتر از این حرفهاست سالها زحمت کشیدیم بی خوابی کشیدیم با چند تیم خارجی همکار شدیم و همه چیز به این سادگی با تصمیم یکی دو نفر تباه شد
هیچ شغلی به اندازه دلالی ارز و بساز و بفروشی در ایرانی که آقایان ساختن امنیت و ثبات نداره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
3
17
چرا باید چشم امید جوانان ما به بیگانگان باشه ؟بالاخره اینترنت هم مثل ماهواره میشه..فقط دیر و زود داره
خدیجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
3
13
مدیر سایت انتخاب نا خوب میشناسیمت .از سال ۹۲ هنوز بهتون سرنزدم تا اینکه مجبور شدم بیام اخبارروبخونم . خیلی سایت شما بدترشدومحافظه کارتر چون فکر منفعت و لابی قدرت هستی ... نت رو وصل کنید و به ملت توهین نکنید .............................خدایی هم هست ...................................... انتخاب منتشرکن پاچه خوار که بهت میگن اقای مدیرمسئول
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
13
اینترنت کرج چهزمانی وصل میشه؟
من برای دو شنبه باید نقد بنویسم و به استادم تحویل بدم. دانشجوی دکترا هستم. جالبه که دانشجوی دولتی و روزانه هستم. من اگر نتونم کارامو انجام بدم و نمره نگیرم، بودجه خود مملکت به هدر رفته.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
31
روحاني در تبليغات انتخاباتي :
دست ما هيچ وقت روي دكمه فيلترينگ نخواهد رفت.
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
20
از کل ۴۰ ملیون سرمایه ایی که داشتم ۱۸ ملیون ضرر کردم ، فقط به علت قطع بودن اینترنت ، نتونستم هماهنگی های کارم رو انجام بدم ، تمام بارم خراب شد ، هیچ کس هم نه درک کرد من رو نه از سودشون گذشتن . من موندم و هزارتا بدبختی . چه امیدی واسه آدم میمونه دیگه‌. با هزارتا گرفتاری مختلف کار میکنم باز آخرش میشه این‌،من که از باعث و بانی این اتفاقات نمیگذرم . کاش ۱ روز جای ما مردم عادی زندگی میکردن و لنگ نون و کار بودن تا بفهمن با چه بدبختی‌ داریم زندگی‌میکنیم‌.
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
18
از کل ۴۰ ملیون سرمایه ایی که داشتم ۱۸ ملیون ضرر کردم ، فقط به علت قطع بودن اینترنت ، نتونستم هماهنگی های کارم رو انجام بدم ، تمام بارم خراب شد ، هیچ کس هم نه درک کرد من رو نه از سودشون گذشتن . من موندم و هزارتا بدبختی . چه امیدی واسه آدم میمونه دیگه‌. با هزارتا گرفتاری مختلف کار میکنم باز آخرش میشه این‌،من که از باعث و بانی این اتفاقات نمیگذرم . کاش ۱ روز جای ما مردم عادی زندگی میکردن و لنگ نون و کار بودن تا بفهمن با چه بدبختی‌ داریم زندگی‌میکنیم‌.
آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
11
دمت گرم حرف دل مارو زدی
گلرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
19
من تمام کارم از طریق اینستاگرام و واتس اپ و ... بود و الان رسما از بیکاری و کلافگی عصبی شدم و نمیدونم ضرری که این مدت کردم چجوری باید جبران بشه؟!
جدای از اون یه بنده خدایی قبل از قطعی اینترنت برام یه پولی واریز کرد در ازای خرید محصولاتم که الان نه تلفن و آدرسی ازش دارم که محصول رو پست کنم یا تماس بگیرم پول رو برگردونم نه ایشون زنگ بهم زد (حتما دنبال راهی برای سرچ بوده اما نتونسته تلفنم رو از سایت پیدا کنه!)...این چه وضعیه آخه؟ اعتبار آدما رو خراب می کنید، کسب و کار آدما رو از رونق میندازین که چی بشه؟
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
41
جالبه دقت کنید :: ((حالا مطالبات مردم از روحانی به وصل شدن یک اینترنت ساده تقلیل یافته))!!!
چی بودیم چی‌شدیم؟؟!!!!
حداکثر مطالبه یک ملت ، داشتن یه اینترنت ساده‌ست!!!
برنامه نویس درمانده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
41
عاقبت سانسور همین وضعی هست که درست شده بالاخره مجبور میشید برق رو هم قطع کنید!
امید واهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
18
طراح صنعتی هستم و با بیش از 35 شرکت و کارگاه قطعه ساز در ارتباطم_بعد از قطع اینترنت امکان تبادل فایل وجود نداشته و تقریبا اکثر کارگاه ها و بنده بیکار شده ایم_به امید اینکه همین امروز و فردا وصل میشود یک هفته است کارمان تعطیل شده_ این هم از رونق تولید
مرسی روحانی جان.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
25
انتخاب ازتون خواهش می کنم. یک نظر سنجی آماری از شهرهایی که گفتین اینترنت خانگی اشون وصل شده بزارین. ممنون که هنوز کامنت ها را بررسی می کنید.
نظرات بینندگان