arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رحیم پور ازغدی: احتمالا دیگر به شورای عالی انقلاب فرهنگی نروم
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۶:۴۱

سن رحیم‌پور ازغدی گفته است احتمالا دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم. هفته گذشته خبر مشاجره لفظی روحانی و رحیم پور ازغدی از سوی یک نماینده مجلس عنوان شد اما دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این خبر را تکذیب کرد.

اینترنت خانگی امروز و موبایل تا فردا وصل می شود؟
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۶:۳۹

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات تایید کرد، با دریافت مجوزهای لازم، اینترنت خانگی تهران و تعداد زیادی از کلانشهرهای کشور تا دقایقی دیگر برقرار خواهد شد. از سوی دیگر یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با «ایران» اعلام کرد احتمالا تا فردا صبح اینترنت تلفن همراه در کشور وصل خواهد شد. بر اساس اطلاعات نت بلاکس درصد اتصال اینترنت در کشور به ۶۴ رسیده. همزمان ایسنا نوشته است که برخی از اخبار رسیده از این حکایت دارد که فعلا اینترنت در استانهای فارس، کرمانشاه، کردستان، البرز و خوزستان وصل نخواهد شد.

با دستور شاک، اینترنت دانشگاه‌ها با ملاحظاتی وصل می شود
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۹

مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت: با آخرین پیگیری‌های وزیر علوم در شب گذشته اینترنت دانشگاه‌های کشور برقرار شده است. با دستور شورای امنیت کشور (شاک) از پنجشنبه هفته گذشته دسترسی به اینترنت با ملاحظاتی در حال برقراری است. براساس این ملاحظات دسترسی های حقوقی و سازمانی در اولویت قرار گرفتند؛سرویس اینترنت ثابت خانگی نیز به صورت پراکنده در برخی مناطق برقرار شده است.

آتش سوزی «کنزالمال» خرمشهر ربطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۷

کوروش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: آتش‌سوزی بازار «کنزالمال» عمدی نبوده و ربطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد.

۲ دانشجوی دانشگاه علامه بازداشت شده اند که یکی از آن‌ها آزاد شد
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۶

«امیر رحیمی» رییس حراست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: طبق اخبار رسمی دانشگاه علامه طباطبایی، خانم ملیکا قره‌گوزلو بازداشت شده‌اند و چون بیمار هستند، به احتمال خیلی زیاد به زودی آزاد خواهد شد. همچنین یکی از دانشجویان پسر نیز بازداشت شد بوده بود که بلافاصله همان شب آزاد شد. وی در واکنش به آمار‌های دانشجویان بازداشتی از سوی شوراهای صنفی گفت: این آمارها غیررسمی است و ما نمی‌توانیم به آنها استناد کنیم.

فرمانده بسیج: «اکانت فیک» نداریم
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۲

فرمانده بسیج با بیان اینکه اینترنت ما باید «پاک» باشد گفت: حضور بسیج در فضای مجازی بسیار گسترده تر از تصورات است اما در شبکه‌های اجتماعی «اکانت فیک» نداریم. سلیمانی گفت: اینکه عده ای را استخدام کرده و پشتیبانی مالی کنیم که در فضای مجازی فعالیت داشته باشند، درست نیست؛ این ادعای سرسپردگان استکبار است.

جنیدی: بر ایجاد فضای امن تجمعات اصرار داریم
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۱

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: وقایع روزهای اخیر توجه ما را جلب کرده است. معاونت حقوقی مصر شده مصوبه تجمع امن را در تعاملی با دیوان عدالت به انجام برساند. جنیدی گفت: در این حوادث متوجه شدیم چه قدر بودن شرایط برای ایجاد اعتراضات مسالمت آمیز و جلوگیری از ایجاد بخش خشونت آمیزش مهم است.

کشته‌شدگان حوادث اخیر شامل پرداخت دیه می‌شوند
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۰

رییس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت دیه افرادی که در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند، اظهار داشت: به هر کشته شده‌ای که تحت پوشش بیمه باشد، شرکت بیمه دیه وی را پرداخت می‌کند.

پیشنهاد حذف سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۵۹

مسیح مهاجری با پیشنهاد حذف سهمیه بندی بنزین گفت: منظور این نیست که قیمت بنزین را به قبل از 25 آبان برگردانید. قطعاً باید قیمت افزایش یابد ولی در مورد میزان افزایش دقت شود و از دو نرخی کردن و سهمیه‌بندی اجتناب گردد. فساد دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی بنزین از هم‌اکنون آشکار شده و هرچه بیشتر ادامه پیدا کند بیشتر می‌شود.

آمریکا: ایران به جیسون رضائیان ۱۸۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کند
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۵۹

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ورال نوشت: یک قاضی فدرال آمریکا طی حکمی از ایران خواست ۱۸۰ میلیون دلار به جیسون رضائیان و خانواده اش به عنوان غرامت پرداخت کند.

تعداد دقیق دانشجویان بازداشتی را نمی دانیم
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۵۲

غلامرضا غفاری معاون وزیر علوم با بیان اینکه هنوز تعداد دقیق دانشجویان بازداشتی را نمی دانیم گفت: بیشتر بازداشت‌ها در بیرون از دانشگاه رخ داده. او با بیان اینکه مشخص نیست بازداشت ها از سوی کدام نهاد بوده، اظهار داشت: درمورد تماس‌های تهدیدآمیز با دانشجویان، اطلاعی ندارم.

حق‌الزحمه چندمیلیون یورویی کارشناس متخلف پرونده بابک زنجانی
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۳۹

طهماسب مظاهری رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی کشور گفت: آقای محسنی اژه ای مکررا درباره کارشناسی متعدد زمینی در پرونده بابک زنجانی صحبت کرده بود که باید بگویم در وهله اول امر کارشناسی را به این کارشناس ارائه داده بودند که او یک صفحه گزارش نوشته بود و گفته بود زمین 8 هزار میلیارد تومان می ارزد و آنچه که به عنوان دستمزد بیش از حد گرفته بود، چندین میلیون یورو پول نقد بود. این کارشناس عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری نبوده و الان هم به دلیل گزارش غیر واقعی و حق الزحمه بیش از حدی که دریافت کرده بود، به زندان محکوم شده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۳۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان