arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۱۵
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

سیامک مافی اعدام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا نوشت:

 «سیامک مافی» عامل شهادت یکی از ماموران که کلکسیونی از جرایم خشن از جمله تهدید به قتل، آدم‌ربایی‏، سرقت، جعل عنوان مأمور موادمخدر، ایراد ضرب و جرح عمدی و چندین فقره کلاهبرداری را در پرونده خود داشت صبح ‌سه‌شنبه در محوطه پلیس آگاهی استان البرز اعدام شد.

اوایل خرداد ماه سال 88 زنی با مراجعه به پلیس آگاهی استان تهران ادعا کرد که مورد تجاوز قرار گرفته و به این ترتیب پرونده‌ای پیش روی کارآگاهان پلیس باز شد. این زن جوان در حالی که به‌شدت گریه می‌کرد به کارآگاهان گفت که در منطقه گلشهر منتظر تاکسی بود که به دلیل تاریکی هوا سوار بر یک دستگاه خودرو شخصی شد و در میانه‌راه، راننده ضمن تغییر مسیر با تهدید چاقو وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او مدعی شد که هرچه سعی کرده نتوانسته در خودرو را باز کند و سرانجام راننده، وی را در بیابان‌های اطراف شهرستان ساوجبلاغ مورد آزار و اذیت قرار داده و با همان وضعیت رهایش کرده و گریخته است.

با دریافت این شکایت و ارجاع پرونده به مرجع‌قضایی، بررسی اولیه ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری این راننده آغاز شد و بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه شکایت مشابهی مبنی بر این که یک راننده دختر جوانی را در بیابان‌های ساوجبلاغ مورد آزار و اذیت قرار داده، مطرح شد. در پی طرح شکایت جدید و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان با اخذ دستورات قضایی لازم بررسی‌های فنی را آغاز کردند و به‌دنبال این بررسی‌ها مشخص شد که متهم، طعمه‌های خود را با پرسه‌زنی در ساعات پایانی روز انتخاب می‌کند. تحقیقات درباره شناسایی این راننده ادامه داشت تا این که چهار شکایت مشابه دیگر نیز در کرج و ساوجبلاغ دریافت شد و کارآگاهان با بررسی پرونده‌هایی که زنان و دختران با همین شیوه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند به سرنخ‌های جدیدی دست یافتند. ماموران با بررسی پرونده‌ها دریافتند سه زن و دختر جوان دیگر نیز در قزوین با همین شیوه ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

با توجه به افزایش تعداد شکات، تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد و با بررسی سوابق افرادی که با این شیوه اقدام به ربودن و آزار و اذیت زنان و دختران جوان می‌کردند، فردی به نام حسن ـ معروف به سیامک مافی- که پیش از این نیز هفت بار به اتهام جرایم مختلف از جمله کیف‌قاپی، قدرت‌نمایی، آدم‌ربایی مسلحانه، مظنونیت به قتل عمد، مزاحمت، ایجاد ضرب و شتم و سرقت در کرج و قزوین دستگیر و زندانی شده بود، مورد ظن ماموران قرار گرفت. کارآگاهان با کشف سرنخ‌هایی از ردپای سیامک مافی در پرونده‌های اخیر در قالب تیم عملیاتی، محل‌های تردد سیامک را در کرج شناسایی کردند و مورد بررسی قرار دادند تا این که سرانجام نامبرده در منطقه مارلیک و در حالی که سوار بر یک دستگاه خودروی پژو 405 بود، شناسایی شد. با محاصره سیامک توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از کارآگاهان برای دستگیری این متهم راه را بر وی بست اما این تبهکار با سرعت زیاد مامور پلیس را با خودروی سواری خود زیر گرفت و گریخت. ماموران همکار خود را به بیمارستان منتقل کردند اما گروهبان قربانعلی نظری (مامور مصدوم) پیش از رسیدن به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده ناشی از تصادف، درگذشت.

در پی وقوع این حادثه سرانجام ماموران توانستند در سوم آذرماه سال 88 مخفی‌گاه سیامک را در مهرشهر کرج شناسایی کرده و به محاصره خود در آورند. این متهم که متوجه حضور ماموران پلیس در اطراف مخفی‌گاه خود شده بود، از راه پشت بام وارد منزل مسکونی همسایه کناری شد و اعضای خانواده را گروگان گرفت و تهدید کرد چنانچه اجازه فرار به وی داده نشود، گروگان‌ها را خواهد کشت. با این حال سیامک هنگامی که دریافت نقشه‌اش به جایی نمی‌رسد برای فرار، خود را به پشت‌بام رساند و در این هنگام ماموران پلیس برای متوقف‌کردن این متهم سه گلوله به سمت وی شلیک کردند تا به این وسیله او را دستگیر کنند. سیامک پس از بازداشت به بیمارستان انتقال یافت و بعد از بهبودی نسبی در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت.

با انتشار خبر دستگیری این متهم و انتشار تصویر بدون پوشش وی در جراید، تعدادی دیگر با مراجعه به دادسرای کرج از وی اعلام شکایت کردند.در جریان تحقیقات و اظهارات شاکیان، زوایای دیگری از اقدامات سیامک آشکار شد و کارآگاهان دریافتند که زنان قربانی توسط سیامک و همدستانش ربوده شده و پس از آزار و اذیت به همان حالت رها می‌شده‌اند. با انجام این بررسی‌ها، شناسایی و دستگیری همدستان این متهم در دستور کار ماموران قرار گرفت.

با گذشت یک‌سال و پنج ماه از دستگیری این متهم، نهایتا در اواخر اسفند ماه سال 89کیفرخواست سیامک مافی مبنی بر تقاضای مجازات قانونی صادر شد و پرونده برای رسیدگی‌ و تعیین حکم در اختیارشعبه اول دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت و مرد جنایتکار مقابل محاکم قضایی قرار گرفت که در جریان محاکمه، خانواده شهید قربانعلی نظری و تعدادی از شاکیان از دادگاه درخواست قصاص متهم را کردند.

هیئت‌قضایی شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز به اتفاق آرا پس از پایان جلسه محاکمه، با توجه به اظهارات شاکیان، بررسی سوابق مرد جنایتکار، گواهی پزشکی‌قانونی، مستندات پلیس و گزارش دادسرا، متهم را به یک بار اعدام، یک بار قصاص، 22 سال زندان،74 ضربه شلاق، بازگرداندن اموال مسروقه محکوم کردند. رأی دادگاه ازسوی قضات دیوان عالی کشور تأیید و توسط ریاست قوه‌قضائیه نیز مورد تنفیذ قرار گرفت و در راستای اجرای حکم صادره سرانجام در ساعت 6 صبح سه‌شنبه 11 بهمن ماه این متهم در محوطه پلیس آگاهی استان البرز به دار مجازات آویخته شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۶
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
56
121
این جونورو باید زجر کشش میکردن تا بقیه جرات چنین کارهایی رو نداشته باشند
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
میشه دلیل نظرات منفی رو بدونم.به نظر شما این آدمو باید با سلام وصلوات اعدام میکردند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
اصلا نباید کسی را اعدام کرد و یا کشت ! باید حبس ابد و کار اجبرای به عنوان اشد مجازات در نظز گرفته بشه
اعدام کردن یک عمل غیر انسانی و وحشیانه است ولی از نظر من اعدام کننده و قاتل تفاوت چندانی با هم ندارند
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
دلیل منفی ها رو واقعا نفهمیدی ؟؟؟!!!


این همه ساله این همه آدم رو تو ایران به شکل های مختلف دار میزنیم اگه شما کاهشی در انجام جرم ها دیدی من هم دیدم !!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
ای حسن قاتلم را تنها با یک ضربت قصاص کن( وصیت مولا(ع) به امام حسن(ع) دلیل منفی اینه چون هیچ جانداری را زجرکش کردن نباید کشت ولو یک سگ هار
سپیده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
مگه میشه دلیل پیدا کرد اینا خودشون هم جونورند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
دلیلش رو با نگاه کردن دقیق به زندگانی و عدالت علی (ع) پیدا می کنید.
ناشناس
| GERMANY |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
چون آن جانور بی تقصیر بود. حجاب خانم ها مشکل داشت.
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
با عرض پوزش-اون دوستانی که رای منفی دادن اگه این اتفاق برای یک از اعضای خانوداهاشون پیش میاود-هم همین طور نظر میدادن-پوست اینا رو باید کند
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
من به همه نظرات احترام میذارم وممنون که جواب دادید ولی یک سوال دارم آیا مجرم با مجرم فرق نداره .کسی که با وقاحت تمام به ناموس مردم تجاوز میکنه از سگ هار هم پست تره.حضرت علی (ع) آن جملات رودرمورد آدما وحیوانات گفتن به نظر شما این جونور جزء کدام دستس. یا کسی که در آمریکا زندگی می کنی مگر در آمریکا اعدام ندارید به نظر شما آیا این جونور حق زندگی داره اگه حتی با یه نفر از قربانیها نسبتی داشتی بازم این نظرو میدادی وبهش میگفتی بفرمایید منزل؟! شما که میگید حضرت علی گفته قاتلم قصاص کنید آیا میشد این جونورو قصاص کرد؟؟؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
خودتونو جای قربانی بزارید
میتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
دوس داریم منفی میزنیم تا چشت درآآآآآآآآآآآآد
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
من جواب همرو دادم ولی چون منتشر نشد دوباره میگم:
ناشناس اول:به نظر شما این جونورو متجاوز حق زندگی داره؟خداییش داره؟مثل لینکه شما خوب جرائمشو نخوندی .دوباره بخون بعد قضاوی کن ما در اسلام قانون قصاص داریم قصاص قاتل اعدامه پس از نظر شما اسلام قاتله؟
ناشناس آمریکایی: مگه شما اونجا اعدام ندارید صندلی الکتریکی ،اتاق گاز،تزریق سم پس از نظر شما چون کاهش جرم نداریم مجرم باید آزاد شده خوبه که تو قاضی نشدی.میدونی یه مرض با کشتن ویروساش ازبین میره .مجرمهای این چنین-نه هر مجرمی- ویروسهای جامعه اند باید ریشه کن بشن
ناشناسی که از عدالت علی(ع) دم میزنی به نظر شما قصاص تجاوز چیه؟ اصلاً میدونی قصاص چیه؟ میدونی قربانیها چطور باید اون جونورو قصاص میکردن؟ اصلاً میدمنی تجاوز چیه؟ میدونی چه بار روانی برای قربانی داره؟ این جونور سزاوار عدالته؟
یک سئوال ازهمه مخالفا:یک لحظه فکر کنید خدانکرده این اتفاق برای یکی از اعضای خانوادتون یا آشناتون بیفته بازم هیمن نظرارو دارید؟ به من جواب ندید با خودتون صادق باشید
(انتخاب جان تورو خدا اینو چاپ کن خیلی طول کشید تایپش کردم اونم 2 بار)
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
97
من تقریبا همیشه اخبار مربوط به جرم و جنایت را دنبال می کنم در اکثر موارد تجاوز یا زور گیری مجرمان در پوشش مسافر کش به اعمال مجرمانه می پردازند متاسفانه تاکسی رانی در ایران وضعیت بسیار بی بند و باری دارد به نظر من اگر مسئولان فکری به حال مسافر برهای شخصی بکنند به طوری بشود که مثل کشور های اروپایی و امریکا و یا بعض کشور های اطرافمان مسافر کشی شخصی کاملا و به شکل اساسی سازمان دهی بشود و هر کسی مسافر کشی نکند و مردم ( بخصوص خانم ها ) هم یاد بگیرند سوار هر ماشینی نشوند گام بزرگی مشکلات شده است زمینه بسیاری اعمال مجرمانه از بین می رود
محمد از مشهد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
حرف شما متین و درست، ولی وقتی ناکسیداران محترم، تا ترافیک میشه یا بارندگی میشه، هیچ کدامشان را نمیبینی یا دنبال دربستی هستند، چاره ای نیست، به اضافه اینکه هزاران مسافر کش هستند که در مقیاس کل تعداد این حیوانات کم است، ولی به هر حال باید تدبیری اندیشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
15
34
دستشون درد نکنه ولی باتوجه به گستردگی شهرها بایستی نیروی انتظامی بودجه بیشتر جهت استخدام داشته باشدتاحضورشان درسطح شهربخصوص درحاشیه شهربیشترباشد مسلماجلوگیری ازجرم خواهدشد .باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
به نظر من نیازی به نیروی بیشتر نیست چیزی که لازمه سازماندهی و مدیریت درست و استفاده از فناوری های روز هستش
شما در لندن به سختی پلیس پیدا می کنید ولی با کوچکترین بی نظمی شاهد حضور نیرو های پلیس در منطقه خواهید بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
11
واقعا علت این همه تجاوز گروهی در کشوری اسلامی چیه؟ 1:آیا تو کشورهای دیگه اسلامی هم تجاوز به این میزانه؟ 2:آیا در کشورهای غربی که به زعم بعضی هیچ بنیان اخلاقی وجود نداره هم اوضاع اینطوریه؟3:شاید هم گزارشات سیاه نماییه ؟
نکته دان.
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
3
8
نميدونم اين يارو با اين همه سابقه شرارت چرا آزاد شده و در جامعه رها شده تا دوباره اين جنايات را مرتکب بشود؟
براي همان آدم ربايي مسلحانه بايد اعدام ميشد
اگر قانون درست اجرا شود کار به اينجا کشيده نميشود که يک آدم جنايت کار که به هيچ چيز پايبند نيست براحتي در جامعه حضور پيدا کند و ناموس مردم را مورد تجاوز قرار بدهد!!!
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
7
22 سال زندانش پس چي شد؟!
پاسخ ها
یس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
اون دنیا!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
هیچی اون دنیا حبسشو میکشه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
3
5
مهدی جان من فکر کنم حرف بدی زدی. فکر کنم کسانی که بهت منفی دادن نظرشون این بود به این شخص وام ازدواج میدادن تا ازدواج میکرد و واسش شغلی ایجاد میکردن تا نون خانواده بده اون وقت سر به راه میشد و به دزدی و تجاوز روی نمی آورد.دوستانی که منفی دادید واقعا حرف آقا مهدی بد بود؟اگه خودتون رو جای کسانی که مورد تجاوز قرار بدید بدتر از اینها رو میخواید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
منفی دادم برو حال کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
3
9
براش از جانب خداوند لعنت ابدی آرزو می کنم
بهاره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
14
4
باید اعدام ها رو بیشتر کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
17
نيروي انتظامي لطفا به جاي ماهواره بر روي اين جرايم تمركز نمايد.
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
کاملاً موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
17
0
امیدورام افرادی که مخالف حکم اعدام برای تجاوز هستن برای نزدیکانشون این اتفاق بیفته تا ببینن جز اعدام برای مجرم خواستار میشن یا نه.
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
بهتره که آدم برای هیچ کس بد نخواد بهتره بگیم فقط تصور کنید این اتفاق براتون بیفته
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
8
خیلی زحمت کشیدید خسته نباشید . مجرمی که هفت بار به دلایل مختلف محکوم شده آزاد میکنید تا جنایات جدیدی مرتکب بشه تا زندگی عده ای نابود بشه و شما کاری داشته باشید
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
13
ضعف شدید نیروی انتظامی از لابه لای این سطور کاملا واضح و مبرهن است نیروی که به جای انکه امنیت اولویت اولش باشد پوشش شهروندان و یا کاسه بشقاب های انها را برای خود هدف تعریف کرده است.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
5
12
دست گلشون درد نکنه ولی کاش اول پدر پدرسوختشو در می آوردن بعد اعدام میشد
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
منم دقیقاً همینو گفتم ولی از یه بعد دیگه!!!
سی سی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
14
چطوره که این اقا با این کلکسیون سابقه، راست راست توشهر می چرخیده وهرغلطی می خواسته می کرده؟حتما" مورد عفو قرار گرفته بوده .نه؟
پاسخ ها
بی بی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
نیدونم خواهرررررررررررررررررررررررر
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
1
0
این ماهواره ام الافساد است و باید جمع شود خدا وکیلی چه چیز خوبی از این ماهواره یاد می گیرید ؟ همین برنامه های مبتذل و مستهجن ماهواره است که بی بند و باری و سکس را تبلیغ می کند و باعث می شود امثال این حرومزاده شهوتشان را کنترل نکنند و به جان ناموس مردم بیفتند . پس اگر نیروی انتظامی با ماهواره برخورد می کند و البته با دستور قانون ( نه خود سرانه ) پس بازخورد طولانی مدت آن را باید در این نوع جرایم ببینیم .آقا جون سیاست های جمهوری اسلامی درسته فقط این ما هستیم که بی منطق آنها را رد می کنیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
0
بی شرف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
1
من یه دخترمعلولم کارم دور از شهره ازوقتی ماشینا گازسوزشدند راننده ها منو سوار نمی کنندچون در صندوق عقب به خاطر ویلچرم بسته نمیشه مجبورم پول بیشتر به راننده های شخصی بدم منو برسونندخیلی هاشون تو راه حرکات مشکوک دارندتا برسم به مقصدهزازبارمیمیرمو زنده میشم.از من معلول نمیگذرندچه برسه به بقیه کاش آقای رییس جمهورکمی هم به مساله رفت و آمدما معلولان هم رسیدگی می کرد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
1
از احکام صادره بنظر میرسد که دیگر در این مملکت نجاوز به عنف مجازات چندانی ندارد ویکبار اعدام وقصاص متهم فقط بخاطر درگذشت مامور بوده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
1
من اگر جای ریس نیروی انتظامی بودم از خجالت میمردم با این همه امار جرم و جنایت
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
1
انتخاب جان
من دوبار جواب دوستان مخالف با نظرمو در چندین سطر بیان کردم ولی هیچکدام منتشر نشد.میخواستم بدونم برای خواندن ومنتشر کردن نظرات چند روز وقت لازمه؟میدونم سرتون شلوغه ولی میخوام بدونم ما از کجا باید بفهمیم کدام نظرمون منتشر میشه کدام نمیشه تا هربار نظراتی روکه قرارنیست منتشر بشه تکرارنکنیم؟خواهشن جواب منتشر کن چون میدونم این سئوال خیلیها مثل من این مشکلودارن
نظرات بینندگان