arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸

یدیعوت آحارانوت: حزب‌الله جسارت بیشتری برای مقابله با تل‌آویو پیدا کرده است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که تجربه حزب‌الله در جنگ سوریه طی سال‌های اخیر، این گروه را جسورتر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یدیعوت آحارانوت: حزب‌الله جسارت بیشتری برای مقابله با تل‌آویو پیدا کرده استروزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به توانمندی‌های جدید حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت که روش جدیدی که این حزب‌ برای خود در پیش گرفته، نشان‌ می‌دهد که حزب‌الله برای مقابله با ارتش اسرائیل جسارت بیشتری پیدا کرده است.

در این گزارش به تلاش‌های حزب‌الله طی هفته‌های اخیر برای سرنگونی پهپادهای متجاوز رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است: «این تلاش‌های حزب‌الله همانگونه که اخیراً رخ داد، تجربه خطرناکی در سیاست‌های این سازمان است که نیروهای آن از سوریه با سلاح‌های پیشرفته برگشته‌اند».

این روزنامه صهیونیستی امروز شنبه به نقل از فرماندهان شمالی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که امکان دارد حزب‌الله با هدف کاهش فشار تظاهرات اخیر در لبنان، دست به حمله‌ای علیه این رژیم بزند.

در این گزارش آمده است: «ارتش حسن نصرالله [دبیرکل حزب‌الله لبنان] طی تحرکات اخیرش علیه اسرائیل در ماه‌های گذشته احساس جرأت و امنیت کرد و برای اولین بار از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) از موشک‌های "کورنت" در منطقه کوه "دوف" استفاده کرد و با ضدهوایی اواخر اکتبر (مهر) به سمت پهپادهای اسرائیل آتش گشود».

یدیعوت آحارونوت نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۱۳۰ کیلومتر مرزی که با لبنان دارد، در حال آماده شدن برای هرگونه حملات احتمالی «دشمن اول اسرائیل در منطقه خاورمیانه» است.

نظرات بینندگان