arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

شهرهای صنعتی تا چهارشنبه با کاهش کیفیت هوا مواجه هستند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: شهرهای صنعتی و پر جمعیت تا روز چهارشنبه به سبب پایداری جو با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کبری رفیعی» امروز یکشنبه گفت: امروز برای استان گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال شرق بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود؛ از اواخر یکشنبه و فردا، دوشنبه در برخی نقاط استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی از اصفهان و شمال خلیج فارس بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات این استان‌ها بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا روز چهارشنبه به سبب پایداری جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود. از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از شمال غرب و غرب و در روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بارش باران و برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایش نسبی دما در سواحل خزر خواهیم داشت.

رفیعی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و دارای غبار محلی است، از بعد از ظهر با افزایش ابر مواجه می‌شود، حداکثر دما در پایتخت امروز به ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: امروز زنجان با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بندرعباس دیروز با دمای ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان