arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

۱۵۰۰ معترض در تل‌آویو خواستار استعفای نتانیاهو شدند

مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شنبه شب با برپایی تظاهرات در تل‌آویو، خواستار استعفای وی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، معترضان در میدان «هبیما» در تل آویو علیه فساد مالی نتانیاهو تظاهرات کردند.

روزنامه صهیویسنتی هاآرتص نوشت که حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

در همین پیوند «ستیو سابیر» عضو پارلمان صهیونیستی گفت: نتانیاهو برای اینکه از خود محافظت کند آماده به آتش کشیدن کشور است و ما باید برای توقف او به خیابان ها بیاییم.

وی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا استعفا دهد و همچنین خواستار تشکیل کابینه آشتی ملی شد.

دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه رسماً بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر این رژیم را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر مستقر در رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

نتانیاهو اوایل ماه جاری از تشکیل کابینه فراگیر انصراف و به «رووین ریولین» رئیس این رژیم اطلاع داد که قادر به این اقدام نیست و ریولین نیز «بنی گانتس» رهبر حزب آبی- سفید را مکلف به تشکیل کابینه کرد؛ اما او نیز با شکست مواجه شد.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار در پرونده‌های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنهاست.

فقط در یکی از این موارد، نتانیاهو در یک بازجویی چهارساعته در ماه اوت به سؤالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ۴۰۰۰ یا «پرونده بِیزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۴۰۰۰ متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان