arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

آمریکا: چین به دنبال نفوذ در انتخابات تایوان است

«برنت کریستنسن» بلند پایه ترین دیپلمات آمریکا و رییس نمایندگی این کشور در تایوان گفت که چین در تلاش است تا در انتخابات ریاست جمهوری آتی تایوان نفوذ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه تایوان نیوز روز یکشنبه از قول وی آورده است شواهد نشان دهنده تلاش چین برای نفوذ در انتخابات و تغییر فرایند دمکراتیک در تایوان است.

دولت محلی تایوان هم که چین آن را یک استان خود می داند در روزهای اخیر بارها پکن را مذمت کرده است که با ابزارهای مختلف در تلاش است تا انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

تایوان برای انتخابات ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۲۰ آماده می شود و حزب حاکم دمکراتیک ترقیخواه که از دیدگاه چین اساسنامه استقلال طلبی دارد می کوشد تا حکومت را همچنان در اختیار خود قرار دهد.

چین به این حزب هشدار داده است که نباید در مسیر استقلال رسمی تایوان از چین، حرکت کند این یک مسیر نادرست است که به نابودی ختم می شود و برای تایوان فاجعه بار خواهد بود.

برنت که از او با عنوان سفیر موقت آمریکا در تایوان هم یاد می شود گفت که ما نگران تلاش های فزاینده چین برای نفوذ در این انتخابات هستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در روز یازدهم ژانویه گفت: ما اطلاعاتی بدست آورده ایم که حاکی از تلاش های چین برای فشار بر تایوان به طرق مختلف است.

رییس موسسه آمریکا در تایوان تاکید کرد که تلاش های چین برای نفوذ در انتخابات و تغییر یک فرایند دمکراتیک طبیعتا باعث نگرانی است برای همین با تایوان همکاری می کنیم تا مانع این اعمال نفوذ شویم.

خانم تسای اینگ ون رییس حکومت تایوان در سال ۲۰۱۶ میلادی در انتخابات پیروز شد و در دوره وی روابط با چین بسیار تیره و مناسبات با آمریکا بسیار قوی تر شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان