arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

رونمایی بیش از 70 شیر و گربه مومیایی شده در مصر

در جریان یک کشف نادر در مصر تعداد زیادی مومیایی حیوانات مختلف برای نخستین بار به نمایش عمومی گذاشته می شود. این مومیایی ها در نوع خود بی نظیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان یک کشف نادر در مصر تعداد زیادی مومیایی حیوانات مختلف برای نخستین بار به نمایش عمومی گذاشته می شود. این مومیایی ها در نوع خود بی نظیرند.

به گزارش سرویس خوندنی های انتخاب، این شیر و گربه ها در ابعادی بزر گ طراحی شده اند و ظاهری بی سابقه دارند. درواقع تا پیش از این مومیایی های حیوانات با این کیفیت و ابعاد در مصر در معرض بازدید عمومی قرار نگرفته بود.

باستان شناسان مصری هنگام یافتن این کجموعه به شدت غافلگیر شدند.  مجموعه ای که شامل ده ها گربه مومیایی شده ، 75 مجسمه گربه چوبی و برنزی ، پرندگان مومیایی شده و یک سوسک عظیم مومیایی شده (سه تا چهار برابر اندازه طبیعی) است.مقامات مصری امیدوارند که این رونمایی به تقویت چهره این کشور در بخش گردشگری و ترغیب گردشگران برای سفر به این کشور کمک کندخالد الآنانی ، وزیر میراث فرهنگی مصر گفت: "این یک پیشرفت عالی برای مصر است."

رونمایی بیش از 70 شیر و گربه مومیایی شده در مصر

از پنج گربه وحشی بزرگ مومیایی شده ، دو مورد به عنوان توله شیر شناخته شده اند. سه مورد باقیمانده برای تعیین گونه های آنها تجزیه و تحلیل خواهد شد.مصطفی وزیری ، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر گفت: "اگر یوزپلنگ ، پلنگ ، یا هر نوع دیگری باشد مشخص می شود."

پرستشگران دوران باستانی معتقد بودند كه حیوانات مومیایی شده ، خدایانی هستند كه باید مورد عبادت قرار بگیرند ، یا موجودات را مومیایی می کردند تا آنها را نزد خدایان  شفاعت کنند. دکتر سلیما ایکرم متخصص مومیایی در دانشگاه آمریکایی قاهره ، گفت: "مردم به حیوانات به عنوان حیوانات پیشنهادات و قربانی خدایان نگاه می کردند."

مقامات مصری امیدوارند که اکتشافات جدید در آستانه افتتاح موزه بزرگ مصر در نزدیکی کلیسای جامع ساکارا کنجکاوی در بین بازدید کنندگان بالقوه به این کشور ایجاد کند. بی ثباتی سیاسی و نگرانی در مورد امنیت باعث کاهش تعداد گردشگران شده است.

نظرات بینندگان