arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

رباتهای جدید شرکت گوگل یک گام فراتر از برنامه نویسی عمل خواهند کرد

شرکت آلفابت(شرکت مادر گوگل) در تلاش است ربات هایی هوشمند بسازد تا امور خانه و محیط کار افراد را به سهولت و بدون برنامه های از پیش تعیین شده سازماندهی کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آلفابت(شرکت مادر گوگل) در تلاش است ربات هایی هوشمند بسازد تا امور خانه و محیط کار افراد را به سهولت و بدون برنامه های از پیش تعیین شده سازماندهی کند .

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آلفابت،پس از چندین سال تلاش در زمینه رباتیک ، فاش کرده است که در حال ساخت ربات هایی است که می توانند به انسان در انجام کارهای عادی در محیط روزمره کمک کنند.

شرکت آلفابت اعلام کرده که فصل دیگری را به تاریخچه پروژه های رباتیک خود اضافه می کند. آزمایشگاه تحقیق و توسعه این شرکت با نام آلفابت ایکس در حال کار روی نسل جدیدی از ربات ها است که می توانند کارهای جدیدی را بیاموزند ، نه اینکه برنامه ریزی شوند ه کارهایی تکراری را انجام دهند.

این ابتکار عمل "پروژه ربات های همه روزه" نامیده می شود زیرا همانطور که از نام آن پیداست، گوگل می خواهد ربات هایی بسازد که بتوانند در کارهای ساده زندگی روزمره به انسان کمک کنند. هانس پیتر بروندمو ، رهبر این پروژه توضیح داد كه در حال حاضر ربات ها در محیط هایی كه بطور خاص برای آنها طراحی و ساختاری شده است ، كار می كنند.

وی گفت: "در جاهایی که انسان ها به طور طبیعی با کمک مشاهده به ادراک، پیمایش و عمل برای رسیدن به اهداف خود دست می زند، ربات ها برای انجام هر یک از این کارها نیاز به دستورالعمل و برنامه نویسی دقیق نیاز دارند، ما نتیجه گرفته ایم که می توانیم ربات ها را به ادراک سطح بالاتری برسانیم."

محققان این شرکت دریافتند  تقریباً مانند انسان، ربات ها می توانند ادراک مرحله ای داشته باشند و پیشرفت کنند. به نظر می رسد روش گوگل مخصوصاً در آموزش ماشین آلات موفق بوده است. در این روش الگوریتم ها قادر به یادگیری سریع تر هستند در حالی که نیاز به 100 برابر کمتر داده دارند. در سال 2013 ، بنیانگذار اندروید ، و مدیر عامل آن زمان اآلفابت؛ اندی روبین پیش بینی کرد که یک پروژه جدید رباتیک، برنامه بزرگ بعدی موفقیت آمیز گوگل خواهد بود.

نظرات بینندگان