arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون استاندار خوزستان: گرفتن پول برای تحویل جنازه کشته‌شدگان کذب محض است/ بزودی آمار دستگیری و کشته شدگان ناآرامی‌های خوزستان اعلام می شود
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۲۳:۳۶

معاون امنیتی استانداری خوزستان درباره شایعه گرفتن پول و حق تیر برای تحویل اجساد معترضان به خانواده‌های آنها  از سوی برخی‌نهادها، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و تاکنون چیزی درباره آن نشنیده‌ام و کذب محض است.

وی اضافه کرد: این قضیه با عقل جور در‌نمی‌آید و من آن را رد می‌کنم

نقوی حسینی به نقل از نماینده وزارت اطلاعات: اغلب بازداشتی‌ها بیکار و کم‌درآمد هستند
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۲۰:۴۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات یکی از نمایندگان وزارت اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی اعتراضات اخیر وزارت اطلاعات از یک سال قبل بحران امنیتی را پیش‌بینی کرده و آن را در قالب نامه‌ای به وزارت کشور فرستاده است در این اعتراضات هم اغلب دستگیرشدگان بیکار یا دارای مشاغل کم‌درآمد بوده و از سواد کمی برخوردار بودند.

آیا با استعفای حجتی، رئیس جمهور باید دوباره برای کابینه از مجلس رای اعتماد بگیرد؟ / عضو هیئت رئیسه مجلس: برای اجرای این اصل ۱۰ وزیر باید کابینه را ترک کنند؛ تاکنون ۷ وزیر این اقدام را انجام داده‌اند
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۲۰:۴۰

علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت که پیش از این دولت دارای ۱۸ وزارتخانه بود که بعد از تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه، این عدد به ۱۹ وزارت خانه رسیده و باید برای اجرای این اصل قانون اساسی ۱۰ وزیر کابینه، دولت را ترک کنند که تاکنون ۷ وزیر این اقدام را انجام داده‌اند.

با حکم رئیس جمهور؛ عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد، حجتی مشاور امنیت غذایی روحانی
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۲۰:۳۹

رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس عباس کشاورز را به عنوان سرپرست "وزارت جهاد کشاورزی" منصوب کرد. رئیس جمهور روز دوشنبه با پذیرش استعفای محمود حجتی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، وی را به سمت «مشاور رئیس‌جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب کرد

گمرک چین: پکن در ماه اکتبر ۵۳۳ هزار تن نفت از ایران خرید
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۲۰:۳۹

علی‌رغم تنش‌های میان تهران و واشنگتن، واردات نفت چین از ایران در ماه اکتبر در رقم ۵۳۲ هزار و ۷۹۰ تن ثابت ماند و اندکی از رقم ۵۳۸ هزار و ۸۷۸ تن ماه سپتامبر کمتر بود.

پاسخ مثبت سه کشور به نامه روحانی
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۵:۰۷

سخنگوی وزارت خارجه درمورد نامه رییس جمهوربه کشورهای منطقه درخصوص طرح صلح هرمز گفت: امیدواریم این طرح ما با واکنش مثبت کشورها مواجه شود. چند کشور شامل سه کشور پاسخ مثبت به نامه رئیس جمهور را به صورت مکتوب دادند و بقیه هم احتمالا در حال بررسی هستند.

اعدام دختر ۹ ساله و پسر ۱۵ ساله نداشته ایم
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۵:۰۶

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر گفت: هر چند ما اعدام دختر ۹ ساله و پسر ۱۵ ساله و یا حتی سنگسار نداشته و نداریم اما گزارشگر ویژه علیرغم تذکرات متعدد، عامداً این موضوع را از دستور کار خود خارج نساخته است. ضمن آنکه موضوع افزایش حداقل سن مسئولیت کیفری به ۱۸ سال در دستور کار نهادهای قانونی و قضایی ذیربط قرار گرفته است.

یقین دارم «نجفی» قاتل نیست
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۵:۰۵

علیزاده طباطبایی وکیل پیشین محمدعلی نجفی گفت: من نزد آقای نجفی رفتم و گفتم: آقای نجفی شما مطمئنید که مرحومه را خودتان کشتید؟ گفت: بله من خودم کشتم. پرسیدم: با کدام کلت کشتی؟ گفت: با کلت خودم کشتم. گفتم: کلت شما که خشاب و فشنگ نداشت! گفت: چه کسی گفته که خشاب و قشنگ نداشته است؟ گفتم: خشاب و فشنگ الان نزد ما هستش. گفت: نه آن را قایمش کنید!

سپاه: بهره گیری از خانم‌ها برای ایجاد درگیری اول تجربه جدیدی بود
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۵:۰۳

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: رفتارهای داعش وار را در اغتشاشات اخیر در کشور شاهد بودیم که با کلت های مخفی به مردم شلیک کرده و خشونت بالا و سازماندهی و بهره گیری از خانم ها برای ایجاد درگیری اول تجربه جدیدی بود و دشمنان بر موج نا آرامی ها سوار شدند.

در صورت مخالفت رهبری، استیضاح وزیر کشور را متوقف می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۸

علی مطهری درباره استیضاح وزیر کشور گفت: افرادی که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند افراد استواری هستند که امضای خود را پس نخواهند گرفت، بنابراین امیدوارم که این استیضاح انجام شود مگر اینکه مقام رهبری مخالفت کنند که در این صورت با اعلام مخالفت ایشان، ما (نمایندگان خواستار استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی) هم موضوع استیضاح وزیر کشور را ادامه نخواهیم داد.

سپاه: دستگیری گروه ری استارت در محلات صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۷

روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی اعلام کرد: احمد شهرجردی معاون روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: انتشار اخبار مبنی بر دستگیری گروهی تحت عنوان ری استارت توسط سپاه در شهرستان محلات صحت ندارد و دشمنان به دنبال ناآرام جلوه دادن فضای جامعه هستند.

نتانیاهو با انتخابات درون حزبی لیکود موافقت کرد
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۶

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به رغم صحبتی که در مخالفت با انتخابات درون حزبی لیکود داشت سرانجام تحت فشارها با برگزاری انتخابات درون حزبی موافقت کرد. نتانیاهو با حییم کاتس، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) و رئیس حزب نشست داشت و هر دو طبق توافق قبلی بر برگزاری نشست حزب لیکود در پنجم دسامبر و موافقت با لغو انتخابات مقدماتی لیست حزب توافق کردند. به نوشته هاآرتص، نخست وزیر و رئیس حزب لیکود صرف نظر از امکان برگزاری این انتخابات قبل از انحلال کنست با برگزاری آن موافقت کرده‌اند.

شمخانی: می خواستند با حمله به عسلویه، حمله به تاسیسات سعودی را تلافی کنند
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۲:۲۴

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «حمله به عسلویه توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود». وی اضافه کرد: «به نظر می‌آید دشمن به دنبال این بود کاری که انصار‌الله یمن در حمله به تأسیسات سعودی کرد را اینجا تلافی کند که نتوانست موفق شود».

اخراج فرمانده نیروی دریایی آمریکا
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۶

ریچارد اسپنسر فرمانده نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با ترامپ و اصرار بر اخراج یک نظامی متهم به جنایت جنگی اخراج شد.ترامپ هم گفت که کن بریثوایت، سفیر آمریکا در نروژ، گزینه‌ او برای تصدی فرماندهی نیروی دریایی است

افزایش کرایه برای سال بعد
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۲

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر قیمت بنزین در تهران و اینکه راننده‌های تاکسی معتقد‌ند هزینه‌های آن‌ها با افزایش نرخ سوخت حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، اظهارداشت: از سوی دولت تاکید شده که امسال هیچ نرخی افزایش نیابد لذا در حال حاضر هیچ نرخی از کرایه حمل و نقل عمومی تغییر نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت برای افزایش نرخ کرایه‌ها مربوط به سال آینده است، خاطرنشان کرد: ماهم بر همین اساس برنامه‌ها را رعایت می‌کنیم.

جام جهانی کشتی فرنگی در ایران به تعویق افتاد / ۲ تیم گفتند به ایران سفر نمی‌کنند
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۱

به نوشته سایت اتحادیه جهانی کشتی، جام جهانی کشتی فرنگی 2019 که قرار بود از پایان این هفته به میزبانی ایران برگزار شود، به دلیل برخی مسائل به تاخیر افتاد. کمیته اجرایی «UWW» روز گذشته در استانبول جلسه ای را برگزار کرد. در این نشست گروه های مختلف به توصیه وزرات خارجه های خودشان اعلام کردند که به ایران سفر نمی کنند. در این کمیته 2 تیم اعلام کردند که به توصیه دولت هایشان از حضور در این مسابقات به میزبانی ایران انصراف دادند.

تغییر قیمت بنزین، مترو را شلوغ کرد
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۱

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: شلوغی مترو مربوط به نقص فنی نیست بلکه تغییر قیمت بنزین مسافران مترو را افزایش داده است.

افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف نشد
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تاکنون در مصرف سوخت کاهشی ایجاد نکرده، گفت: پس از اجرای این طرح فعلاً کاهشی در مصرف سوخت روی نداده و تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید.

مشمولین طرح حمایت معیشتی فقط از میان 76 میلیون یارانه بگیر انتخاب شده اند
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۰

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی در خصوص وضعیت جاماندگان از دریافت بسته حمایت معیشتی دولت، گفت: اطلاعاتی که مبنای آزمون وسع ما برای شناسایی مشمولین بوده است، مربوط به خانواده‌هایی است که یارانه‌بگیر هستند. این خانواده‌ها حدود ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند که ممکن است به دلیل تغییرات ساختار خانواده همچون موالید جدید، یا انصراف از دریافت یارانه از دریافت بسته‌های معیشتی جا مانده باشند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۰:۲۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان