arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

خبرگزاری فارس از قول یک شاهد: بانک را با پوشک بچه آتش زدند / پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند

خبرگزاری فارس از قول خانمی که او را «با کاپشن و کلاه سفید و آرایش» توصیف کرده نوشته است: «...یکی از اجناسی که برمی‌داشتند، بسته‌های پوشک بچه بود! پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آن‌ها را آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند. چون پوشک، بنزین را کاملاً جذب می‌کرد، حجم آتشی که ایجاد می‌کرد، خیلی زیاد بود. اینطور بود که بانک‌ها با این سرعت آتش گرفت و حجم خسارت‌هایی که بار آمد، اینقدر گسترده‌بود. ببینید! این،‌ نمی‌تواند کار مردم عادی باشد. معلوم است این افراد برای این کارها آموزش دیده‌بودند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری فارس در بخشی از یک گزارش خود نوشت: «اگر در جایی غیر از این تجمع انقلابی دیده‌بودمش، به احتمال زیاد بر اساس همان نگاه قالبی موجود، هرگز فکر نمی‌کردم نسبت و میانه‌ای با نظام و انقلاب داشته‌باشد اما خانم جوانی که با کاپشن و کلاه سفید و آرایشش حسابی در میان خانم‌های چادری، شاخص شده، معادلات ذهنی‌ام را به هم می‌ریزد. دوست دارم بدانم چه نیرویی او را به‌همراه دختر 4 ساله‌اش به اینجا کشانده و او اینطور کنجکاوی‌ام را رفع می‌کند: «تنها عاملی که مرا به اینجا کشانده،‌ فرمان رهبرم بود. تا وقتی که حضرت آقا دستور بدهند، من تا آخرین قطره خونم در میدان هستم؛ چه خودم و چه دخترم. گرچه افزایش قیمت بنزین، ناگهانی و سنگین بود اما ما همانطور که رهبرمان دستور دادند، به تصمیم سران سه قوه و به قانون احترام می‌گذاریم و با طرح سهمیه‌بندی بنزین همراهی می‌کنیم اما مسئولان هم فراموش نکنند که مردم تحت‌فشارند و اجازه ندهند بعد از بنزین، قیمت اجناس دیگر هم گران شود.»

حالا می‌دانم با یک خانم ولایی طرف هستم، شهروند آگاهی که اسیر شرایط هیجانی نمی‌شود: «تا چند روز از آنچه در خیابان‌ها اتفاق افتاده‌بود، بی‌خبر بودم. وقتی از خانه بیرون آمدم و این‌همه تخریب را دیدم، خیلی ناراحت شدم. اگر آنهایی که به خیابان‌ها آمدند، واقعاً به مشکلات اقتصادی اعتراض داشتند،‌ هیچ‌وقت به بانک‌ها آسیب نمی‌زدند. خود من،‌ دانشجو هستم و همسرم هم یک کارگر ساده است و معلوم است مثل اغلب مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه و تحت فشار هستیم اما با اینکه به این شرایط معترض هستیم،‌ هیچ‌وقت در جامعه اغتشاش ایجاد نمی‌کنیم و راضی نمی‌شویم به مراکزی مثل بانک که خودمان از آنها خدمات دریافت می‌کنیم،‌ آسیب بزنیم. بنابراین مشخص است که این کارها از خیلی وقت پیش برنامه‌ریزی شده‌بوده و از آن طرف آب به این افراد آشوبگر خط داده‌می‌شد.

برادرم که روحانی است و این روزها تا نیمه‌شب در خیابان‌ها بودند تا اگر لازم شد به مردم کمک کنند، می‌گفت: این اغتشاشگران روش‌های خاصی برای این خرابکاری‌ها داشتند. مثلاً درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌بودند، اول به فروشگاه بزرگی حمله کردند و آن را غارت کردند. یکی از اجناسی که برمی‌داشتند، بسته‌های پوشک بچه بود! پوشک‌ها را آغشته به بنزین می‌کردند، آن‌ها را آتش می‌زدند و داخل بانک می‌انداختند. چون پوشک، بنزین را کاملاً جذب می‌کرد، حجم آتشی که ایجاد می‌کرد، خیلی زیاد بود. اینطور بود که بانک‌ها با این سرعت آتش گرفت و حجم خسارت‌هایی که بار آمد، اینقدر گسترده‌بود. ببینید! این،‌ نمی‌تواند کار مردم عادی باشد. معلوم است این افراد برای این کارها آموزش دیده‌بودند.»»

نظرات بینندگان