arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

خواص شگفت‌انگیز تمیر هندی

تمیر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان به ثمر می‌نشیند و میوه آن علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمیر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان به ثمر می‌نشیند و میوه آن علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد.

 تمیر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان بیشتر به ثمر می‌نشیند. میوه این درخت به شکل لوبیایی درشت، قهوه‌ای، ترش مزه و غنی از قند و گلوکز است. این در بین ساکنان کشور ماداگاسکار درختی مقدس است و پادشاه درختان دیگر تلقی می‌شود.

از میوه این درخت به دلیل مزه ترش آن به عنوان چاشنی برای غذاهای مختلف استفاده می‌شود. تمیر هندی علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد که در ادامه این مطلب با بخشی از خاصیت‌های بی‌نظیر آن آشنا می‌شویم.

افزایش قد
اسید سیترین، اسید تار تاریک، پتاسیم و پکتین اصلی ترین ترکیبات تمیر هندی هستند. میوه خشک شده این درخت اشتها آور است و باعث افزایش قد و چاقی می‌شود.

بهبود حالت تهوع
تمیر هندی به علت وجود مقادیر زیاد ویتامین ث و آنتی اکسیدان‌ها مشکلات خفیف گوارشی از جمله حالت تهوع را می‌تواند بهبود بخشد.

درمان گلو درد
به گفته پزشکان و کارشناسان آب تمیر هندی سرشار از ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است، به همین دلیل می‌تواند در درمان سرفه و گلو درد موثر باشد.

درمان دیابت
تمیر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث می‌شود گلوکز خون پایین بیاید و در کنار درمان و بهبود مقاومت انسولین در افرادی که دچار دیابت هستند چربی خون را نیز کاهش دهد.

کاهش دردهای آرتروز

این میوه پر خاصیت به علت وجود مواد معدنی و ترکیبات مغذی در خود باعث کاهش دردهای مفصلی و آرتروزی می‌شود. افرادی که از دردهای مفصلی و آرتروز رنج می‌برند برای استفاده از این میوه باید نصف قاشق چای خوری پودر میوه تمیر هندی را در یک لیوان آبجوش مخلوط کرده و روزی دو بار مصرف کنند. این محلول باعث روانسازی مفصل، کاهش درد مفصل و آرتروز می‌شود.

هضم آسان غذا
طبیبان قدیم ایران تمیر هندی را سرد و خشک می دانستند به همین علت بر این عقیده بودند که این میوه موجب کاهش تب می‌شود و به هضم آسان غذا نیز کمک می‌کند.

بهبود اسهال
میوه تمیر هندی خنک کننده بدن است و برخی از افراد برای رفع تشنگی نیز این میوه استفاده می‌کنند. پوست تمیر هندی باعث رفع اسهال می‌شود.

مضرات تمر هندیاین میوه پر خاصیت از نظر پزشکان و محققان همچون خوراکی‌های دیگر مضراتی نیز دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.
خوردن تمر هندی به اشخاصی که دچار بیماری آسم وبیماری‌های ریوی هستند و همچنین افرادی که طحال ضعیفی دارند توصیه نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان