arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

هر پک قلیان برابر10 تا 20 نخ سیگار به بدن آسیب می رساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم باید هوشیار باشند و از عواملی که زمینه ساز بروز سرطان دهان هستند همچون مصرف سیگار ، قلیان و الکل اجتناب کنند.

به گزارش وب دا، یک متخصص بیماری های دهان فک و صورت با اعلام این مطلب گفت : امروزه مردم از سرطان های دهان غافل هستند، در صورتیکه طبق بررسی های صورت گرفته میزان ابتلا به سرطان  دهان در میان ساکنان غرب کشور بالاست.

دکتر حمیدرضا مظفری در خصوص قلیان گفت: هر پک قلیان برابر10 تا 20 نخ سیگار به بدن آسیب می رساند، بنا بر این به طور جدی از مردم می خواهم از استفاده از قلیان خودداری کنند.

رییس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: ممکن است موارد پیش گفته در حال حاضر و به فوریت ایجاد سرطان نکنند اما ریسک ابتلای فرد را در آینده بسیار بالا می برند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست به صورت دوره ای حد اقل یک سال یکبار به متخصص بیماری های دهان و دندان مراجعه کنند و نیز با مشاهده هرگونه لکه یا ضایعه سفید، قرمز و قهوه ای یا سیاه در حفره دهان به پزشک خود اطلاع دهند.

وی گفت : این نوع سرطان با تشکیل پلاک های سفید شبیه قارچ در دهان بروز می کند و پس از سال ها تبدیل به سرطان شده و سایر اندام ها و اعضای بدن را نیز درگیر می کند.

دکتر مظفری با اشاره به هزینه های سرسام آور بیماری سرطان دهان از مردم خواست با رعایت این موارد خود را در برابر سرطان دهان مصون کنند.
نظرات بینندگان