arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

چطور جذب کلسیم را در بدن افزایش دهیم؟

کلسیم به میزان زیاد برای رشد و استحکام استخوان ها و به میزان کم برای خون و سیستم عصبی اهمیت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 کلسیم به میزان زیاد برای رشد و استحکام استخوان ها و به میزان کم برای خون و سیستم عصبی اهمیت دارد.

حتی ثابت شد که کلسیم نقش مهمی در کنترل ضربان قلب، پیشگیری از لخته شدن خون و حفظ توانایی عضلات دارد. خوشبختانه راه های طبیعی برای بهبود جذب کلسیم شناخته شده اند و به کارگیری آنها مانع از ابتلا به بیماریهای ناشی از فقر این ماده معدنی می شود:

مصرف کلسیم را افزایش دهید:

میزان نیاز به کلسیم بر اساس سن، جنس و قد متفاوت است. با این حال مصرف 1000 میلی گرم کلسیم در روز توصیه می شود. این میزان می تواند به 1200 میلی گرم در زنان باردار و سالمندان افزایش یابد. برخی منابع طبیعی کلسیم عبارتند از محصولات لبنی، کلم بروکلی، تخم مرغ، ماهی، سویا و مشتقات آن، نخود.

از مصرف ویتامین دی کافی اطمینان حاصل کنید:

کمبود ویتامین دی یکی از عواملی است که منجر به فقر کلسیم در بدن می شود. ویتامین دی از طریق نور خورشید و توسط پوست سنتز می شود و جذب کلسیم در روده ها را بهبود می بخشد. راه های دیگر برای به دست آوردن این ویتامین از طریق مصرف روغن ماهی، تخم مرغ، ماهی ساردین، ماهی سالمون، قارچ و شیر است.

مصرف چربی را کاهش دهید:

رژیم های غذایی پرچرب از علل جذب محدود کلسیم در بدن هستند. با کاهش مصرف غذاهای سرخ کرده، سوسیس و سایر چربی های اشباع باعث افزایش جذب کلسیم در بدن شوید.

پروتئین ها را تا حد اعتدال مصرف کنید:

پروتئین ها اساس و پایه هر رژیم غذایی هستند و تا حدی برای جذب کلسیم ضروری به نظر می رسند. با این حال مصرف بیش از حد آنها اثرات مخرب دارد و جذب کلسیم را محدود می کند.

نحوه طبخ غذا را بررسی کنید:

روش پخت و پز مواد غذایی ممکن است از مواردی باشد که شما نادیده می گیرید. طبخ غذا در دمای بسیار بالا باعث حذف بسیاری از مواد معدنی می شود. به همین دلیل کمترین حرارت را برای طبخ در نظر بگیرید.

از رژیم های غذایی اسیدی اجتناب کنید:

خوردن غذاهای اسیدی باعث کاهش جذب مواد معدنی ضروری شده و فقر آنها را در میان مدت و بلند مدت به همراه دارد. برای اطمینان از جذب کافی کلسیم، از مصرف بیش از حد قهوه، قند، نوشابه های گازدار، وعده های غذایی آماده پخته، مواد غذایی کنسرو و گوشت های خرد شده اجتناب کنید.

کلروفیل بیشتری به رژیم غذایی تان اضافه کنید: مصرف کلروفیل یک عادت سالم برای جذب بهتر کلسیم است و منجر به بهبود سوخت و ساز بدن می شود.

 آوای سلامت ازsteptohealth

نظرات بینندگان