arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

مسئول کویتی: هنوز با «طرح صلح هرمز» موافقت نکرده ایم

یک مسئول در وزارت خارجه کویت گفت که این کشور هنوز موافقت خود با طرح پیشنهادی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص طرح صلح هرمز را به تهران اعلام نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول کویتی: هنوز با «طرح صلح هرمز» موافقت نکرده ایمیک مسئول در وزارت خارجه کویت گفت که این کشور هنوز موافقت خود با طرح پیشنهادی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص طرح صلح هرمز را به تهران اعلام نکرده است.

روزنامه کویتی«الجریده» به نقل از این مسئول کویتی که به نام او اشاره‌ای نشده است، نوشت که رایزنی‌ها درباره «طرح صلح هرمز» همچنان ادامه دارد و هنوز موضع واحدی در این باره اتخاذ نشده است و پیش‌بینی می‌شود که پاسخ نهایی به این طرح در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که دسامبر آینده در ریاض برگزار خواهد شد، اعلام شود.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه (دیروز) از پاسخ مثبت سه کشور به نامه رئیس‌جمهور درباره طرح صلح هرمز خبر داد و گفت که «نامه‌ای که به سران کشورهای ذیربط در منطقه یعنی شش کشور حاشیه خلیج فارس و عراق دادیم، دو سه کشور پاسخ مکتوب به نامه رئیس جمهور دادند و بقیه هم در حال بررسی هستند. قرار است در مکانیسم دسته جمعی طرح ایران بررسی شود که امیدواریم این اقدامات نتیجه دهد و باب همکاری منطقه‌ای بین ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس باز شود که از سوء استفاده بیگانگان در این منطقه جلوگیری کنیم» 

الجریده در عین حال به نقل از منبع در نهاد ریاست‌جمهوری ایران نوشت که کویت یک هفته پس از دریافت نامه روحانی، موافقت خود را اعلام کرد و قطر نیز هفته گذشته موافقتش را اعلام کرده و قرار است «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز هفته آینده برای ابلاغ موافقت کشورش با این طرح به تهران سفر کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان