arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

تماس تلفنی کفاشیان با دادکان/اگر کاندیدا شوی، مجمع به جای من به شما رای می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی کفاشیان برای چیدن تیم مدیران فدراسیون، دیگر نمی خندد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر؛ رئیس فدراسیون فوتبال که مشغول آماده سازی خود برای انتخابات آتی است، سفت و سخت مشغول انتخاب نوابها، دبیر کل و اعضای هیات رئیسه است. او در این راه از آدم های مطلع نیز مشاوره می گیرد که یکی از آنها محمد دادکان است. رئیس فدراسیون فوتبال که معتقد است دادکان بهترین گزینه برای جانشینی اش به حساب می آید، اخیرا در یک تماس تلفنی با او، توضیح داده اگر قرار است در انتخابات شرکت کند، حتما حامی اش خواهد بود. کفاشیان در این تماس تلفنی، گفته: «اگر شما بیائید و ثبت نام کنید، من تا آنجا که بتوانم از شما حمایت می کنم و حتی به اعضای مجمع هم می گویم چون دادکان فوتبالی تر از من است، به او رای بدهید. به اعضا می گویم که دادکان در 4 سال ریاستش رد فدراسیون فوتبال خوب کار کرده و توانمندی هایش به مراتب بیشتر از من و سایر دوستان است. توضیح می دهم که به نفع شما کنار می روم تا اعضا به جای رای دادن به بنده، به شما رای بدهند.»

همین جملاتی که کفاشیان به کار برده، یک نکته بسیار مهمی در خود دارد. او به دادگان گفته: «اگر شما بیائید، می گویم که اعضای مجمع به جای من به شما رای بدهند». این جمله به چه معناست؟ قطعا کفاشیان از همین حالا بخش اعظمی از رای ها را به نفع خود می بیند و اینقدر مطمئن است که به دادکان تاکید کرده، می تواند برایش رای بیاورد! اما پاسخ دادکان چه بود؟ رئیس سابق که حتی با تعارف شخص اول ورزش، تاکید کرد عطای فوتبال را به لقایش بخشیده، به کفاشیان نیز پاسخ منفی داد و گفت فعلا قصدی برای بازگشت ندارد.
رئیس فعلی فدراسیون که تلاش کرد در این چند ماه با دادکان ارتباط خوبی بگیرد، حالا به قدری توانسته این ارتباط را نزدیک کند که حتی به رئیس پیشنهاد نایب رئیسی داده! کفاشیان گفته: «اگر شما در انتخابات شرکت نمی کنی و دوست نداری رئیس باشی در هر سمتی که بخواهید می توانید در فدراسیون من کار کنید. نایب رئیسی اول، دبیر کلی، عضو هیات رئیسه... هر پستی که بخواهید.» کفاشیان اضافه کرده: «حتی اگر تصمیم ندارید در فدراسیون حضور داشته باشید، من دوست دارم به عنوان مشاور کنارم باشید. من به شما اعتقاد دارم و به تعهد و تخصص شما ایمان.»
پاسخ دادکان به این پیشنهادها هم منفی بوده است، همانطور که پیش بینی می شد. کفاشیان که به بن بست رسیده بود در نهایت از او خواست تا حتی برای چینش تیم انتخاباتی اش از رئیس سابق مشاوره بگیرد. به گزارش خبر ورزشی، قرار است برخی از نزدیکان دادکان در تیم انتخاباتی او حضور داشته باشند اما کفاشیان تاکید کرده بهتر است فعلا این اسامی پنهان بماند. جالب اینجاست که همزمان با مذاکرات سعیدلو با محمد رضا ساکت مدیر عامل فعلی فولاد ماهان برای حضور در تیم انتخاباتی اش، کفاشیان نیز برای اداره کمیته مسابقات سراغ مدیر عامل سابق سپاهان رفته است.
نظرات بینندگان