arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

رویت لکه نفتی ۱۵ مایلی در آب‌های خلیج فارس /احتمال توسعه دامنه آلودگی

پس از طغیان آلودگی های نفتی شهریور ماه سال جاری در سواحل جزیره خارگ که تا سواحل گناوه نیز امتداد یافته بود، بار دیگر سکوی نفتی ابوذر مستقر در جزیره خارگ موجب ایجاد لکه‎ نفتی به وسعت ۱۵ مایل و عرض ۱۰۰ متر در آب های خلیج فارس شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویت لکه نفتی ۱۵ مایلی در آب‌های خلیج فارس /احتمال توسعه دامنه آلودگی

پس از طغیان آلودگی های نفتی شهریور ماه سال جاری در سواحل جزیره خارگ که تا سواحل گناوه نیز امتداد یافته بود، بار دیگر سکوی نفتی ابوذر مستقر در جزیره خارگ موجب ایجاد لکه‎ نفتی به وسعت ۱۵ مایل و عرض ۱۰۰ متر در آب های خلیج فارس شده است.

سیاوش ارجمندزاده، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این خصوص گفت: بنا بر گزارش های دریافتی مبنی بر آلودگی نفتی در دریا از محل خط لوله انتقال نفت (مربوط به سکوی نفتی ابوذر تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ) در ۸ مایلی غرب جزیره خارگ بلافاصله شناورهای قیام و ناجی ۹ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به محل وقوع آلودگی اعزام و عملیات پاکسازی آلودگی نفتی سواحل جزیره خارگ (آب‌های خلیج فارس) توسط این ۲ شناور آغاز شد.

وی افزود: طی پایش‌های متعدد شناورهای اعزام شده، لکه ای نفتی به وسعت ۱۵ مایل و با عرض ۱۰۰ متر در منطقه رویت شد.

این مسئول بیان کرد: در مراحل ابتدایی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات و شناورهای خلیج فارس و قیام ۷ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به کنترل و مقابله با آلودگی نفتی از طریق پاشش دیسپرسنت کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: شدت آلودگی به گونه‌ای است که مهار آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و شرکت نفت فلات قاره امکان پذیر نبوده و احتمال توسعه دامنه آلودگی ایجاد شده وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ارجمندزاده تاکید کرد: در راستای انجام اقدامات در سطوح بالاتر هماهنگی و هم پوشانی با شرکت ها و نهادهای منطقه و همچنین اطلاع رسانی به بخشداری ویژه خارگ و اداره کل مدیریت بحران استانداری انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آب‌های استان بوشهر همواره در معرض آلودگی‌های نفتی قرار دارد شرکت های بهره بردار منطقه باید از تجهیزات متناسب با ریزش ها و آلودگی های احتمالی برخوردار باشند. 

نظرات بینندگان