arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

نماینده مجلس: وزیر نفت ۱۷ آذرماه در کمیسیون انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه استیضاح حق قانونی نمایندگان است، گفت: با توجه به تعطیلی هفته‌آینده مجلس،‌ وزیر نفت یکشنبه ۱۷ آذرماه با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«شادمهر کاظم زاده» در گفت وگو با ایرنا درباره جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت افزود: نمایندگان ۹ موضوع را برای استیضاح مطرح کرده اند که البته موارد مطرح شده بیشتر به صورت کلی بود و بحث استیضاح هم آنی شروع شد لذا وزیر نفت فرصت کافی برای پاسخگویی نداشت.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دراین باره نحوه اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت سوال دارند، تصریح کرد: با این همه نباید همه اینها را پای وزیر نفت بنویسیم؛ قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده بود قیمت نفت را منطقی بالا ببرد اما به جا استفاده نشد، نمایندگان مجلس هم برای استیضاح وزیر حق قانونی دارند که باید به جا از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر، مسیر درستی نیست و با توجه به ویژه بودن شرایط کشور نباید سمت سیاسی کاری برویم.

کاظم زاده اظهارداشت: قرار بر این است نمایندگانی که درخواست استیضاح وزیر نفت را دارند تا دوشنبه آینده موارد را شفافتر و به صورت موردی بیان کنند و وزیر هم در دو یکشنبه دیگر(به دلیل تعطیلی هفته آینده مجلس)، با حضور در کمیسیون انرژی به این موارد پاسخ دهد.

وی افزود: در صورت قانع نشدن نمایندگان و اصرار بر استیضاح وزیر نفت، صحن مجلس عصر همان روز استیضاح را اعلام وصول می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان