arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

وزیر راه: "هما" هتل هایش را بفروشد و با پولش هواپیما خریداری کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هرکجا آگهی فروش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما) را می‌زنند، برخی مسئولان هما می‌روند و از شرکت بدگویی می‌کنند، گفت: مسئولان این شرکت هواپیمایی هتل‌های زیرمجموعه‌شان را بفروشند و با پول آن، هواپیما وارد کنند.

یا استعفا دهید یا هتل‌هایتان را تعطیل کنید

علی نیکزاد در گفتگو با مهر دروباره خرید هواپیما از سوی شرکت هما، گفت: دولت به هما اجازه داده است هتلهای زیرمجموعه این شرکت را به ارزش 500 میلیارد تومان به فروش برساند و با پول آن هواپیما وارد کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مجوز این کار را دولت صادر کرده است اما شرکت هما هتل‌هایش را نمی فروشد و اجازه هم نمی دهد که سرمایه گذار دیگری این هتلها را خریداری کند.
 
وی تصریح کرد: مسئولان هما نمی‌گذارند کسی هما را بخرد و هرکجا آگهی فروش هما را می‌زنند، مسئولان هما می روند و از شرکت بدگویی می کنند و اجازه نمی دهند که کسی این شرکت هواپیمایی را خریداری کند.
 
نیکزاد با بیان اینکه اگر شرکت هما خریداری ندارد، یا مسئولان آن استعفا بدهند و یا هتل‌های زیرمجموعه‌شان را تعطیل کنند، گفت: اگر هما خریداری ندارد، چرا با قیمت پایین تر نمی‌فروشند؛ بالاخره یک قیمتی این هتل‌ها می ارزد.
 
دولت هتل‌دار نیست

وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت مجوز داده است که با یک قیمت خاص هتل‌ها به فروش برسد اما مسئولان هما اجازه نمی‌دهند در حالی که دولت هتل دار نیست.
 
نیکزاد با تاکید بر اینکه شرکت هما را که می توانند مفت بفروشند، بیان کرد: هتلهای هما در اغلب شهرهای کشور وجود دارد و باید همه اینها فروخته شود، مسئولان هم نباید این حرفها را بزنند، زیرا دولت مجوز فروش داده است.
 
جلسه هفتگی با ایرلاین‌ها

وی به خرید هواپیما از سوی دیگر ایرلاینها اشاره کرد و گفت: ایرلاین‌های خصوصی هرکدام که قصد ورود هواپیما را داشته باشند دولت با آنها همکاری می کند و هر هفته یکشنبه به مدت 2.5 ساعت با ایرلاین‌ها جلسه برگزار می‌کنیم؛ بنابراین آنها مشکلی برای ورود هواپیما به کشور ندارند.
نظرات بینندگان