arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

در مدت ۷۲ ساعت فتنه تحمیلی بیش از ۳ تن مواد مخدر کشف شد

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: همزمان با فتنه تمهیدی اخیر، کنترل و نظارت بر مرزها را تشدید کردیم و در همان ۷۲ ساعتی که فتنه را تحمیل کرده بودند، بالغ بر ۳ تن مواد مخدر و یا در جاهایی کالاهای قاچاق را کشف کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: همزمان با فتنه تمهیدی اخیر، کنترل و نظارت بر مرزها را تشدید کردیم و در همان ۷۲ ساعتی که فتنه را تحمیل کرده بودند، بالغ بر ۳ تن مواد مخدر و یا در جاهایی کالاهای قاچاق را کشف کردیم.

سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: الحمدالله با مدیریت خوب استاندار محترم و مدیران استان، انسجام خوبی را در استان بوشهر از جمله در حوزه‌ی مرز و ساحل مشاهده کردم، با این حال اقداماتی که در یک سال گذشته در سطح استان انجام شده قابل توجه بوده ولی نیاز به ساماندهی مضاعفی برای خدمات دهی به مرزنشینان، تجار و صیادان در این استان وجود دارد به همین جهت با استاندار در جلسه‌ی کار ویژه‌ی استان های مرزی توافق و صحبت ‌هایی شده است.

وی افزود: مصوبات خیلی خوبی مبنی بر تسریع در تخلیه‌ی بار تجار در حوزه‌ی بنادر، اضافه کردن ساعت کار بنادر در حوزه‌ی گمرک برای تسهیل و همچنین کمک به مرزنشینان، تجار و لنج داران و همچنین مدیریت و ساماندهی چهار بندر حوزه‌ی گناوه که نیاز به ترمیم وضع موجود داشت و مصوباتی با زمان بندی خاص خود انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: قرار بر این شد که برای مدیریت بار قاچاق در جاهایی که خلل انسدادی وجود دارد، ترتیبی اتخاذ شود که در گمرک و بنادر کار انجام بشود و طرح‌هایی به منظور تسهیل مشکلات فعلی تجار که بعضا بیست روز منتظر تخلیه‌ی بار مانده یا به نوعی بارگیری می‌کنند، تدوین شود.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در بحث ایجاد بسترهای تخلف مثل ایجاد ظرفیت‌های زیاد برای سوخت بود؛ یعنی گازوئیلی که می‌تواند مصرفی یک شناور باشد، و باید ۴۰۰۰-۵۰۰۰ لیتر ظرفیت داشته باشد و وقتی آن را به ۲۰۰۰۰-۳۰۰۰۰ لیتر ظرفیت رسانده شود در واقع بستر جرم را فراهم می‌شود. مصوب شد که دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی ربط در این باره مدیریت و اطلاع رسانی کنند و با متخلفین برخورد قانونی داشته باشند. این مسائل می‌تواند تسهیل کننده‌ی تجارت در راستای شعار سال یعنی رونق تولید باشد، زیرا اگر منفذهای تخلف مدیریت و کنترل شود در پیشگیری موثر خواهد بود.

افزایش ۳۵ درصدی کشفیات سوخت قاچاق

وی در خصوص حوادث اخیر کشور و ارزیابی وضعیت مرزها در این مدت بیان کرد: ما در لبه تمام برنامه های دشمنان در موقعیت مرز هستیم، خوشبختانه با لطف الهی و اقداماتی که انجام شده هیچ مورد خاصی در مرزها نداشتیم. البته ما همزمان با فتنه تمهیدی اخیر، کنترل و نظارت بر مرزها را تشدید کردیم و بعضاً کشفیات مواد مخدر افزایش داده شد. در همان ۷۲ ساعتی که فتنه را تحمیل کرده بودند، بالغ بر ۳ تن مواد مخدر و یا در جاهایی کالاهای قاچاق را کشف کردیم. همچنین سوءاستفاده‌هایی برای ورود بعضی از کالاهای ضدفرهنگی به کشور را کشف کردیم.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه هماهنگی و همکاری مرزنشینان بسیار خوب است، ادامه داد: لازم است در اینجا عرض کنم به جهت اینکه در بسیاری از مرزها، مرزنشینان ما به قوانین و مقررات آگاهی پیدا کردند، جرائم در این مناطق کاهش پیدا کرده است؛ لذا ضرورت اینکه دستگاه‌های رسانه‌ای مثل رسانه‌ی ملی ما که بسیار تأثیرگذار و مورد اعتماد همگان است، در مورد تشریح قوانین و مقررات مرزی برای یک اقدام ایجابی در مورد این موضوع می‌تواند خیلی از مشکلات تخلف و جرائم را در مرزها کاهش دهد.

سردار رضایی تصریح کرد: در این هشت ماه نسبت به سال گذشته بیش از ۶۲ تن مواد مخدر کشفیات داشته ایم و نسبت به سال گذشته در این حوزه ۵۹ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در حوزه‌ی قاچاق سوخت بیش از ۳۵ درصد افزایش کشف، و در حوزه ارز بیش از ۶ برابر جلوگیری از خروج ارز و در حوزه‌ی طلا و نقره نیز بین ۲.۵ تا ۴ برابر افزایش کشفیات -نسبت به گذشته- داشتیم و خوشبختانه خداوند متعال عنایت داشته و علی رغم تمام این تلاش و فعالیت‌ها در سراسر کشور و مرزهای مقدس، تلفات در مرزها به طور چشمگیری کاهش داشته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان