arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۵۷ نفر درگیر آنفلوانزا شده و خوشبختانه مورد فوتی از این بیماری در استان گزارش نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید راشد جزایری اظهار کرد: در استان وضعیت بروز مشابه کشور بوده و آنفولانزای H۱N۱ به دلیل سرمای زودهنگام شیوع بیشتری پیدا کرده است.

وی افراد مسن، کودکان، بیماران دچارضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به دیابت، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های پیشرفته کلیوی، کبدی، قلبی و عروقی و مغزی را از جمله گروه‌های در معرض خطر برشمرد.

جزایری گفت: در حال حاضر افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با شبه‌آنفولانزا مواجه هستند که ۸۲ مرکز بهداشتی درمانی، بیمارستان و پایگاه‌های بهداشتی لحظه به لحظه گزارش مراجعان را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی در استان ‭‭‭۱۵۰‬‬‬ هزار و ‭‭‭۲۵۶‬‬‬ نفر بوده که بیماری ‭‭‭‭‭‭۶۳۱‬‬‬‬‬‬ نفر آن‌ها مشابه آنفلوآنزا بوده است که بیشتر کودکان زیر ۱۴ سال و خانم‌های بالای ۵۰ سال درگیر این بیماری شده‌اند.

وی ادامه داد: از ‭‭‭‭‭‭۶۳۱‬‬‬‬‬‬ نفر، ‭‭‭۱۸۳‬‬‬ نفر بستری شدند که ۹۸ نفر خانم و ۸۵ نفر آقا بودند از این تعداد از ‭‭‭۱۷۶‬‬‬ نفر نمونه‌گیری انجام و به آزمایشگاه ارسال شد که در آزمایشات مشخص شد که تاکنون ۵۷ نفر درگیر آنفلوانزا هستند و مورد فوتی در استان نداشتیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: بیش از ۴ نفر بر اثر بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، کلیوی و دیابتی فوت کردند که به دلیل آنفلوانزا نبوده است.

وی گفت: تاکنون ۲ هزار واکسن آنفلوانزا و ‭‭‭۳۵۰۰‬‬‬ کپسول تامی‌فلو در استان توزیع شده است.

جزایری رعایت بهداشت فردی، فاصله گرفتن از افرادی که علائم بیماری تنفسی را دارند، استراحت کافی، رعایت بهداشت در مدارس و پادگان‌ها را برای پیشگیری از آنفلوانزا توصیه کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان