arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

نخست‌وزیر عراق، مسئول امنیتی شهر نجف را تغییر داد

نخست وزیر عراق در احکامی جداگانه رئیس پرونده امنیتی در شهر نجف اشرف را تغییر داد و رئیس هسته بحران در استان ناآرام ذی قار را برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش  فارس، «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه سرلشکر «علی الهاشمی» را مسئول پرونده امنیتی در استان نجف اشرف کرد.

خبرگزاری عراقی «واع» اعلام کرد، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مسئولیت پرونده امنیتی در استان نجف اشرف را به سرلشکر «علی الهاشمی»، فرمانده عملیات فرات میانی نیروهای مسلح عراق سپرد.

پیش از این استاندار نجف مسئول پرونده امنیتی این استان بوده است.

چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر تلویزیون عراق هم در خبری فوری اعلام کرد که نخست وزیر عراق دستور برکناری سپهبد «جمیل الشمری»، رئیس هسته بحران در استان «ذی قار» را صادر کرد.

«عادل الدخیلی» استاندار ذی قار صبح امروز پنجشنبه تهدید کرده بود اگر الشمری از مدیریت هسته بحران در استان ذی قار برکنار نشود استعفا می‌دهد.

استاندار ذی قار در بیانیه‌ای اعلام کرد: از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌خواهیم جمیل الشمری را از ذی قار بیرون کند زیرا موجب برهم زدن امنیت عمومی و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

الدخیلی معتقد است سپهبد الشمری بدون هماهنگی با مقامات محلی ذی قار و با تصمیم‌های خودسرانه اقداماتی امنیتی انجام داده که به قیمت جان معترضان و ریخته شدن خون آنها تمام شده است.

الشمری شب گذشته به همراه چند نفر از افسران عراقی برای مدیریت هسته بحران در استان ذی قار وارد این استان شده بودند.

اعتراض‌ها در استان ذی قار و شهر «ناصریه» مرکز آن به نسبت سایر استان‌ها شدیدتر است و خسارات و صدمات وارده در این استان نسبت به سایر استان‌های عراق چشمگیر است. مقامات این استان به دلیل خشونت ها برای کنترل اوضاع امنیتی هر بار ناچار می‌شوند مقررات منع تردد اعلام کنند.

شهر ناصریه در طول هفته‌های گذشته شاهد آتش زدن منزل اعضایی از پارلمان و مسئول محلی و کشوری هم بوده است.

نخست وزیر عراق شب گذشته به دنبال اغتشاشات در شهر نجف اشرف دستور تشکیل هسته‌های بحران در استان‌های عراق را صادر کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان