arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

جزئیات جلسه احمدی مقدم با بهمنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی از برگزاری جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی برای تامین امنیت سکه و طلا خبر داد و گفت: پلیس در برابر بازار غیر رسمی ارز سکوت نمی کند و با دلالان برخورد قاطعانه می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش شهدای بهداشت و درمان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات مجلس برای تبلیغ عجله نکنند، اظهار داشت: انتخابات مجلس بیشتر بر سطح ملی است تا ملی به همین دلیل از گروه ها، افراد، احزاب و ائتلاف ها که می خواهند در انتخابات شرکت کنند می خواهیم تا اعلام نهایی اسامی نامزدها از تبلیغات زود هنگام خودداری کنند.

وی ادامه داد: پلیس جلساتی را در آستانه انتخابات با احزاب فعال در انتخابات برگزار کرده و پلیس امنیت نیز رایزنیها را با ائتلاف ها انجام داده است. همچنین خطوط قرمز تبلیغات به آنها گوشزد شده است.

افزایش سرقت از منازل/ اشتیاق مردم برای خرید سکه و عتیقه

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی در مورد دلایل  افزایش سرقت از منازل گفت: سرقت از منازل افزایش یافته است که این مسئله نشان دهنده این است که سارقان به دنبال پول نقد هستند در حالیکه هم مردم به دنبال خرید سکه، ارز و اشیا عتیقه هستند.

جلسه پلیس و بانک مرکزی/ تصمیمات در مورد سپرده طلا

احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس جلسات مشترکی را با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرده است در مورد نتایج این جلسات گفت: دو روز پیش جلسه ای با آقای بهمنی برگزار کردیم و از او خواستیم تصمیماتی در مورد سپرده طلا گرفته شود تا علاوه بر گردش اقتصادی، امنیت سکه و طلا نیز تامین شود. رئیس بانک مرکزی قول های مساعدی داد وبه نظر می رسد شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.

مکانی برای نگهداری مجرمان روانی نداریم

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد درخواست پزشکی قانونی برای جدا سازی مجرمان روانی، تاکید کرد: چنین در خواستی از پلیس نشده است اما از پیشنهادها و طرح هایی که در جلوگیری از بروز جرم و ساماندهی مجرم موثر باشد استقبال می کنیم.

کاهش 10 تا 70 درصدی زورگیری

فرمانده نیروی انتظامی با رد افزایش زورگیری و جرایم خشن افزود: آمارها حاکی از کاهش 10 تا 70 درصدی جرایم خشن نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این کاهش به دنبال عملکرد قوه قضائیه و رسیدگی سریع به جرایم و ایجاد و استقرار طرح های ارتقاء امنیت در پلیس است. البته افزایش پول نقد و سکه می تواند عامل زورگیری شود. با این حال پلیس در آستانه نوروز گشتهای خود را برای پوشش بازار، اماکن خریدو بانک ها افزایش می دهد.

در برابر بازار غیر رسمی ارز سکوت نمی کنیم

احمدی مقدم در خصوص عملیات روز گذشته پلیس برای جمع آوری دلالان بازار دلار گفت: پلیس پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اقدام به انجام عملیات دستگیری دلالان کرد. البته در برابر بازار غیر رسمی ارز سکوت نمی کنیم و بی تفاوت نیستیم. بانک مرکزی ارز ویژه ای برای دانشجویان و مسافران مشخص کرده است و مردم باید از آن تبعیت کنند.

برخی رسانه ها قاچاق را ترویج می کنند

احمدی مقدم با انقاد از برخی رسانه ها در مورد اطلاع رسانی قیمت دلار تاکید کرد: رسانه هایی که با عنوان دلار رسمی و غیر رسمی تیتر زده و اطلاع رسانی می کنند مروج قاچاق هستند. این موضوع به هیچ وجه معنا ندارد.

وی افزود: پلیس با افرادی که با دست به دست کردن دلار و سفته قیمت آن را افزایش دهند برخورد می کند. البته عمده تمرکز رسانه های خارجی روی قیمت سکه و ارز است و با تهیه گزارش هایی این امر را به تحریم ربط می دهند. از سوی دیگر رسانه های خارجی با اعلام اینکه نان هم وجود ندارد مردم را به سمت ذخیره سازی و مغازه داران را به سمت احتکار سوق می دهند.

نظرات بینندگان