arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

اعلام نگرانی فرانسه از قطع صادرات نفت ایران به اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

 سفیر فرانسه در تهران، نگرانی دولت متبوعش از قطع صادرات نفت ایران به اروپا را به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

حسن کامران رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور روز گذشته سفیر فرانسه در تهران، در مجلس گفت: این دیدار سه ساعت به طول انجامید و در آن مذاکرات متعددی بین بنده و سفیر فرانسه صورت گرفت.

وی در این زمینه افزود: برونو نوشه سفیر فرانسه در تهران نگران قطع صادرات نفت ایران به اروپا بود و ما هم اعلام کردیم که این اقدام پیش از این از سوی اروپایی‌ها دنبال شده است، نه ایران.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و فرانسه تصریح کرد: در این جلسه به سفیر فرانسه اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران تاکتیک‌های بومی در برخورد با غرب دارد که هنوز آنها نتوانسته‌اند این تاکتیک‌ها را دریابند.

کامران اضافه کرد: سفیر فرانسه هم در این دیدار اعلام کرد که ما خواستار مذاکره با ایران برای حل بحران نفتی هستیم؛ البته بنده هم اعلام کردم که ایران اهل دوستی با همه کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: سفیر فرانسه در این جلسه به دنبال این بود که بفهمد طرح قطع صادرات نفت ایران به اروپا در چه مرحله‌ای است و به کجا خواهد رسید.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و فرانسه اضافه کرد: در این دیدار سفیر فرانسه اعلام کرد که ما طرفدار قطع نفت ایران به کشورهای اروپایی نیستیم.

کامران ادامه داد: از سؤالات و نوع مذاکرات سفیر فرانسه برمی‌آمد که وی خواستار عدم تحریم واردات نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا است و از طرفی هم لغو بررسی طرح قطع صادرات نفت ایران به اروپا نیز هست.
نظرات بینندگان