arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرگ شماری از ‌اعضای منافقين در زلزله آلبانی
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۲۹

یک وبگاه ویژه منطقه بالکان مدعی شد در جریان زمین لرزه اخیر در آلبانی برخی عناصر گروهک منافقین کشته یا زخمی شده‌اند.

رای گیری استیضاح ترامپ سه‌شنبه انجام می‌شود
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۲۸

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که قرار است روز سه شنبه درباره گزارش‌های مرتبط با استیضاح ترامپ رای گیری کند.

ابتلای 868 اصفهانی به بیماری آنفلوانزا، مرگ 10 نفر
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۲۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی صفهان از ابتلای قطعی ۶۸ نفر به آنفلوانزا از ابتدای مهر تا کنون در استان اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان فوت کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب: اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید/ برخی بی‌محابا کاندیدا می‌شوند
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۲۶

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است.

بررسی «احتمال کشته شدن اشتباهی افراد» در اعتراضات
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۲۹

«سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: برخی از افراد ما در جامعه توسط اغتشاشگران از پشت تیر خورده‌اند. بنده این را تایید می‌کنم و برخی هم آشوبگر بوده اند. او در پاسخ به این پرسش که هیچ احتمالی در این زمینه وجود ندارد که برخی افراد به اشتباه توسط ماموران امنیتی کشته شده باشند، گفت: این مورد در حال بررسی است. در وضعیت کنونی امکان تایید یا تکذیب این موضوع نیست، ولی به دقت در حال بررسی است که افراد به چه دلیل کشته شده‌اند.

محسن هاشمی: اجازه شعارهای خفن را بدهیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۲۷

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: اینکه برخی بگویند نقطه‌ای را بگذارید که تجمع فقط همان جا انجام شود در هیچ کشوری نیست و باید اجازه اعتراض را وزارت کشور ارائه دهد، حتی برای شعارهای به اصطلاح خفن؛ چراکه این موضوع هم به نفع نظام است و هم سبب می‌شود اعتراضات از زیر پوست شهر بیرون بیاید.

کیهان : میرحسین جذب محافل ماسونی شده / خاتمی جانب آشوب‌طلبان را گرفته
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۲۱

کیهان نوشت: «خاتمی، موسوی و کروبی اخیراً در اظهارنظرهایی، ضمن تبرئه و توجیه جنایت‌ها و شرارت‌های انجام گرفته از سوی شبکه سازمان یافته ضد انقلاب و اشرار مسلح، و بی‌آنکه انتقادی را متوجه دولت به عنوان طراح و مجری گران کردن و سهمیه‌بندی بنزین بکنند، تلاش کردند نظام را در موضع اتهام بنشانند و با همان ادبیات رسانه‌ها و محافل ضدانقلاب شبهه‌پراکنی کنند.» این روزنامه مدعی شد که موسوی «برخی محافل کارشناسی معتقدند موسوی سال‌ها قبل از فتنه سبز، جذب محافل ماسونی شده بود.» کیهان همچنین نوشت که خاتمی «جانب جنایتکاران آشوب‌طلب و وابسته به گروهک‌ها را در حوادث اخیر گرفته و نظام را تلویحاً متهم به خشونت و سرکوب کرد.»

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس از صبح امروز
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۲۰

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آغاز شده است. داوطلبان این انتخابات از امروز تا 16 آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

لاریجانی: برای ۱۴۰۰ برنامه ای ندارم
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۹

علی لاریجانی رییس مجلس که از کاندیداتوری در انتخابات دور بعد مجلس اعلام انصراف کرده بود، گفت: من خانه نشین نیستم و هر وظیفه ای به دوش من گذاشته شود انجام می دهم ما در این چهل سال بر اساس عقیده مان کار کردیم، هم در زمان جنگ و هم پس از آن کار کردیم. لاریجانی افزود: تکلیف را روشن کنم که من برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ برنامه ای ندارم.

تکذیب تک نرخی شدن بنزین
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۸

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شایعات منتشر شده درباره احتمال تک‌نرخی شدن بنزین را رد کرد.

آشنا: همه ما باید پاسخگوی کشته‌شدگان باشیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۷

«حسام‌‌الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: هویت افرادی که در اعتراضات شرکت داشته‌اند، کاملا تفکیک شده است. هیچ گاه گفته نشده است که تمام افرادی که اعتراض کرده‌اند، اشرار هستند. وی گفت: کشته‌شدگان نیز حتما باید فرد به فرد بررسی شوند. مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در ارتباط با افرادی که بی‌گناه کشته شده‌اند، پاسخی خواهد داد، اظهار کرد: فکر می‌کنم همه ما باید پاسخ‌گو باشیم.

وزیر خارجه عمان دوشنبه در تهران
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۶:۱۴

وزیر خارجه عمان دوشنبه در تهران«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان به منظور رایزنی با مقامات کشورمان فردا (دوشنبه) به تهران سفر و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می‌کند. به نظر می‌رسد این سفر در راستای رایزنی درباره تحولات اخیر منطقه و اعلام نظر دولت مسقط درباره ابتکار صلح هرمز صورت می‌گیرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان