arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفندماه خبر داد و گفت: تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفندماه خبر داد و گفت: تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه می کنیم.

سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به هوشمندسازی در پلیس راهور، اظهار کرد: قرار است دو کار اساسی در راستای هوشمندسازی پلیس راهور انجام شود، این دو کار اساسی یکی در قبض جریمه و دیگری در ترسیم کروکی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور سالانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان پول چاپ اوراق می‌دهد، گفت: در راستای کاهش این هزینه ها و همچنین هوشمندسازی پلیس راهور از ابتدای سال حدود ۴ هزار دست‌افزار به ماموران در پلیس راه و راهور سراسر کشور دادیم که استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ماموران جرایم را روی آن دست افزارها اعمال می‌کنند و این گونه به جای اینکه ۴ هزار قبض جریمه چاپ کنیم و هزینه های گزافی از جمله کاغذ قبوض و پانچیست و ... بدهیم یک بار برای دست‌افزارها هزینه می کنیم.

سردار هادیانفر بیان کرد: قرار است، تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام می‌شود و پلیس یک دست با دست‌افزار جریمه می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش دوم هوشمندسازی در ناجا بحث کروکی‌ها است، گفت: کروکی‌ها وقتی دستی ترسیم می‌شود احتمال خطا در آن وجود دارد و قدری ناخوانا در خط است و در محاسبات و نقاط مختصات محل تصادف دقیق نیست و به همین منظور از ابتدای امسال نرم‌افزار ترسیم کروکی الکترونیک را آماده کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح کروکی‌های الکترونیک، گفت: در حال حاضر این نرم افزارها را به راهور تهران دادیم و افسران با ۱۰ تبلت هر روز کروکی می‌کشند البته به دلیل ایرادها و خطاهای احتمالی این نرم افزارها مهندس نرم‌افزار همراه تیم‌ها است و اشکالات را برطرف می‌کند.

به گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امیدواریم با این کار بتوانیم جلوی اتلاف وقت و سرمایه را بگیریم و کروکی‌ها خیلی زودتر از زمانی که مردم برای آن معطل می‌شوند، کشیده شود و کروکی‌های تقلبی و سوءاستفاده‌هایی که در این بخش می‌شود مانند کلاهبرداری‌ها و غیره از بین برود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دست‌افزارهایی که به پلیس اضافه شده اند، ایرانی هستند یا خارجی؛ گفت: صادقانه بگوییم در این دوره آن چه تهیه شده خارجی است ولی با قیمت‌های مناسب از دوره‌ها و سال‌های گذشته خریداری شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: البته طی بازدیدی که از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، داشتم از آنها درخواست کردیم اگر شرکتی یا سازمانی در این حوزه توانایی دارد که بتواند این وسیله را برای ما تولید کند، از آن استفاده و جایگزین این وسایل می‌کنیم.

سردار هادیانفر در پایان گفت: همانطور که می دانید دست افزار یک وسیله الکترونیکی است که امکان دارد به هر دلیلی خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد، امیدواریم از سال ۹۹ بتوانیم از دست‌افزارهای بومی استفاده و اینها را جایگزین نمونه های خارجی که در حال حاضر در اختیار راهور قرار دارد، کنیم.

نظرات بینندگان