arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

کنسول ایران در دمشق: زائران از مرز زمینی به سوریه عزیمت نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: کنسول سفارت ایران در دمشق ضمن هشدار درباره سفر شهروندان ایرانی به سوریه از طریق زمینی، از رفتار نامناسب ربایندگان با زنان، کودکان و پیرمردان ایرانی در سوریه انتقاد کرد.

کامجو کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه ضمن تأیید خبر ربایش 11 زائر ایرانی دیگر در روز چهارشنبه که جهت زیارت عتبات از حلب عازم دمشق بوده‌اند، اظهار داشت: علیرغم هشدارهای مکرر نمایندگی مبنی بر عدم سفر شهروندان عزیز ایرانی از طریق زمینی به سوریه متاسفانه همچنان شاهد ورود اتوبوس‌های ایرانی به سوریه هستیم که حوادث مشابه برای زائران عزیز اتفاق می افتد.

این مقام ایرانی با اشاره به اهداف سوء ربایندگان در ربودن جوانان ایرانی که به همراه همسر و خانواده خود جهت زیارت عازم سوریه شده اند و سوء استفاده ربایندگان جهت تبلیغ این موضوع که ایران در رابطه با حوادث سوریه نیرو به این کشور اعزام کرده است ، این حربه گروه‌های مسلح را بی‌اثر و اقدامی سوخته عنوان کرد.

کامجو با اشاره به اهداف ربایندگان از ربایش زائران جوان ایرانی مجدداً بر غیرنظامی بودن افراد ربوده شده تاکید کرد و از رفتار نامناسب ربایندگان با زنان و کودکان و پیرمردان انتقاد کرد.

کنسول سفارت کشورمان در دمشق اخاذی ، سرقت گذرنامه و وسائل شخصی زائران ایرانی را از نمونه های رفتاری ربایندگان عنوان کرد.

تاکنون علاوه بر 7 مهندس ایرانی، 22 زائر تبعه کشورمان توسط افراد مسلح در سوریه ربوده شده اند.
نظرات بینندگان