arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
رای الیوم:

تل آویو، نگران از نزدیک و نزدیک‌تر شدن ایران به مرز‌های اسرائیل در سوریه؛ وعده‌های روسیه عملی نشد

تحلیلگران و کارشناسان در تل اویو در این باره اتفاق نظر دارند که توان بازدارندگی اسرائیل نه تنها تحلیل رفته، بلکه به طور کلی بی اثر شده است و دولت عبری نیاز مبرمی به احیای آن دارد. این در حالی است که یوسی میلمان، یکی از کارشناسان مسائل نظامی معتقد است که ضربات سلاح هوایی اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه نتوانسته است مانع از تمرکز ایران در این کشور عربی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تل آویو، نگران از نزدیک و نزدیک‌تر شدن ایران به مرز‌های اسرائیل در سوریه؛ وعده‌های روسیه عملی نشد

زهیر أندراوس در رای الیوم نوشت: تحلیلگران و کارشناسان در تل اویو در این باره اتفاق نظر دارند که توان بازدارندگی اسرائیل نه تنها تحلیل رفته، بلکه به طور کلی بی اثر شده است و دولت عبری نیاز مبرمی به احیای آن دارد. این در حالی است که یوسی میلمان، یکی از کارشناسان مسائل نظامی معتقد است که ضربات سلاح هوایی اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه نتوانسته است مانع از تمرکز ایران در این کشور عربی شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: در این میان، عاموس هرئیل، تحلیلگر هآرتص بر این عقیده است که مسکو برای توقف توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه و بویژه سوریه، اقدامی نکرده است.

در همین رابطه، روزنامه الکترونیکی معاریو، به نقل از یکی از مسئولان سابق در ارتش اسرائیل می‌نویسد: شرایط امنیتی اسرائیل از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ بسیار ضعیف‌تر شده است؛ چرا که حمایت از آینده ساکنان اسرائیل اهمیتی برای سیاستمداران ندارد و ایشان تنها به حفظ موقعیت خود توجه دارند.

از سوی دیگر، یوآف لیمور، تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی، در روزنامه اسرائیل الیوم می‌نویسد: برنده اصلی تحولات اخیر، حماس بوده است؛ به این دلیل که با کمترین هزینه و تنها با شلیک چند موشک، توانست خسارت‌هایی را به شهرک‌های اسرائیل وارد کند؛ گذشته از اینکه حماس موفق شد تصویری که در گذشته در مورد توان بازدارندگی صهیونیست‌ها در اذهان بود را به کلی تغییر دهد و این، نکته بسیار مهمی در خاورمیانه است.

لیمور تاکید می‌کند که دستاورد بزرگ حماس، با شلیک موشک «کورنت»، به اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی، محقق شده و هدف از آن، رساندن پیام قدرتمندی این جنبش، به گوش مسئولان رژیم صهیونیستی بوده است.

نظرات بینندگان