arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

نتانیاهو: اروپایی‌ها باید بابت تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران شرمسار باشند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مرتبط خواندن ناآرامی‌ها در ایران، عراق و لبنان، گفت در این شرایط اروپا باید بابت تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران شرمنده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه به توبیخ اروپایی‌ها به دلیل آنچه او تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران خواند، پرداخت.

وی با انتشار یک پیام ویدئویی، ناآرامی‌های اخیر در ایران، عراق و لبنان را به یکدیگر مرتبط کرده و مدعی شده است که این ناآرامی‌ها در حقیقت اعتراض علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است.

او سپس خطاب به اروپایی‌ها می‌گوید: «در حالی که مردم خاورمیانه شجاعانه در برابر ایران ایستاده‌اند، موضوع عجیب این است که، در چنین شرایطی، کشورهایی در اروپا در تلاش هستند تا تحریم‌ها علیه ایران را دور بزنند.»

نخست‌وزیر اسرائیل سپس ایران را به حمله موشکی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی متهم کرده و می‌گوید: «کشورهای اروپایی با عجله تلاش می‌کنند تا با اعطای امتیازات بیشتر، ایران را راضی کنند. این کشورهای اروپایی باید از خود شرمگین باشند.»

او با متهم کردن اروپا به نادیده گرفتن «تهدید ایران»، می‌گوید: «اکنون زمان تغییر مسیر است. اکنون زمان تشدید فشار علیه ایران است، نه کاستن از آن. اکنون زمان پیوستن به ایالات متحده و افزایش تحریم‌ها علیه ایران است.»

اظهارات تند نتانیاهو خطاب به اروپایی‌ها یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «لارس نوردرام» سفیر نروژ در تهران از پیوستن ۶ کشور اروپایی دیگر به اینستکس خبر داد و گفت گسترش این ساز و کار به تسهیل تجارت با ایران و حفظ توافق هسته‌ای کمک می‌کند.

تصمیم این ۶ کشور با واکنش «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روبرو شد که اروپا را به تلاش برای پول رساندن به نظام ایران متهم کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان