arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

وعده ی جدید "جرمی کوربین": در صورت پیروزی حزب کارگر، مانع فروش تسلیحات به عربستان می شود

"جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: در صورت پیروزی در انتخابات آتی، حزب کارگر انگلیس مانع فروش تسلیحات نظامی به عربستان خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش یورو نیوز، کوربین در سخنرانی کمپین های انتخاباتی گفت: برای پایان دادن به جنگ یمن در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات آتی مانع فروش تسلیحاتی می شود که برای ویران کردن یمن مورد استفاده قرار می گیرند.

کوربین در سخنرانی های انتخاباتی که اهداف سیاست خارجی حزب کارگر را قبل از انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) مشخص می کند، گفت: حزب کارگر برخلاف دولت محافظه کار از فروش تسلیحات نظامی به عربستان برای ادامه جنگ در یمن حمایت نمی کند.

کوربین اظهار داشت، در دیپلماسی خارجی جدید حزب کارگر یک صندوق صلح و پیشگیری از درگیری ایجاد خواهد شد و ۴۰۰ میلیون پوند اضافی نیز برای گسترش ظرفیت دیپلماسی و افزایش نظارت بر صادرات اسلحه سرمایه گذاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ما به درگیری هایی مانند یمن، اسرائیل و سرزمین های فلسطین کمک نمی کنیم.

پس از حکم دادگاه مبنی بر غیرقانونی بودن فروش تسلیحات به عربستان، دولت محافظه کار انگلیس در ماه ژوئن (تیر) سال جاری اعلام کرد که مجوزهای جدیدی برای صادرات اسلحه به عربستان سعودی یا شرکای ائتلاف این کشور که علیه انصارالله در یمن می جنگند، اعطا نمی کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان