arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۱ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سپاه: در حوادث اخیر بیش از 700 شعبه بانک به آتش کشیده شد
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۸

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جریان حوادثی که بدنبال اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور بوقوع پیوست، ظرف مدت کوتاهی بیش از ۷۰۰ شعبه بانک آتش زده شد، بیش از ۵۰ فروشگاه بزرگ غارت شد

انتشار بوی نامطبوع در ۷ منطقه پایتخت / شهرداری : آتش‌نشانی به دنبال منشأ بوی نامطبوع / سازمان زمین شناسی: علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۷

غلامحسین محمدی در مورد  انتشار بوی نامطبوع در پایتخت با بیان اینکه مرجع اعلام بوی نامطبوع تهران، استانداری است گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده و تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی تهران برقرار شده در مناطقی از جمله منطقه۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱و۱۳ اکیپ‌هایی از آتش‌نشانی و کارشناسان ما به اداره‌های کل مختلف اعزام شده‌اند و موضوع را بررسی کردند.

وی ادامه داد: چیزی که برای ما تاکنون مسجل شده این است که بخشی از مناطق شهر تهران درگیر هستند و نه در همه مناطق و منشا با توجه به عملیات‌های کارشناسی که تاکنون صورت گرفته، مشخص نیست.

مطهری: اکنون استیضاح رئیس جمهور به صلاح نیست / لاریجانی اشتباه کرد گفت مجلس از سهمیه‌بندی بنزین خبر داشته
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۳

این نماینده مجلس وی تصریح کرد: در این که بسیار بد عمل شد تردیدی نیست. اقدام عجیب و بسیار تندی داشتند و مردم را اصلا توجیه نکردند. اینکه به صورت ناگهانی این کار را انجام دادند بی احترامی به مردم بود برای همین ما به دنبال استیضاح وزیر کشور هستیم؛ حتی اگر در شرایط عادی بودیم در حد استیضاح رئیس جمهور هم پیش می رفت خسارتی که بعد از این اتفاق وارد شد قابل گذشت نیست ولی اکنون استیضاح رئیس جمهور به صلاح نیست.

حتی کشورهای دوست هم جرات خرید نفت از ایران را ندارند
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۴۰

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: مکرر گفته ایم که آمریکایی ها نتوانسته اند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند ولی مرتب فشار وارد کرده اند و حتی کشورهای دوست ما هم جرات خرید نفت از ما را ندارند و ما برای فروش نفت کشور به روش های دیگری متوسل می شویم

به وضعیت کسانی که در حوادث اخیر با بیگانگان در ارتباط بودند رسیدگی خواهد شد
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۴۰

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: درخواستی که از مسؤولان مختلف به ویژه دولت ‌داریم این است که نسبت به جبران خسارت‌های این افراد [در حوادث اخیر] فکری کنند چراکه اطلاعاتی که ما داریم خساراتی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شده است و نسبت به جبران آن نمی‌توان بی‌تفاوت بود و حتماً جبران خسارت‌ها باید در دستور کار دولت قرار بگیرد. او گفت: مردم بدانند که حتماً به وضعیت اشرار و کسانی که وابسته به بیگانگان بوده‌، پیام آنها را دنبال می‌کردند و با آنها در ارتباط بودند رسیدگی خواهد شد و بدانند آنچه اقتضای عدالت است به آن عمل خواهد شد و به عمل مجرمانه‌شان رسیدگی خواهد شد.

کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهرش در آسیب ندیده باشد
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۳۹

ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در حادثه اخیر 725 بانک، 900 پمپ بنزین نابود شد 30آمبولانس خسارت دید 80 فروشگاه زنجیره ای خاکستر شد و کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهر، آزمایشگاه پزشکی آسیب ندیده باشد.حتی در بعضی از شهرها از فاصله نزدیک به مردم شلیک می کردند.

جمع‌بندی خسارات قطع اینترنت در حال انجام است
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۳۷

سازمان تنظیم مقررات خسارات وارد شده به اپراتورها را ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده است و بیشترین خسارت به ایرانسل وارد شده است. وزیر ارتباطات گفت: مدیرعامل شرکت ملی پست کاهش درآمد ۴۰ درصدی روزانه را گزارش کرده است. این آمار به معنای آسیب دیدن بخش عمده‌ای از کسب و کارهای کوچک است. وی ادامه داد: بخش اعظم خسارات مربوط به کسب وکارهاست که سازمان فناوری اطلاعات جلسات متعددی با اتاق بازرگانی، نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه کسب وکارهای نوپا داشته و در حال جمع بندی خسارات آنهاست و به محض تکمیل اعلام می‌کنیم.

لیست ۳۰ نفره دانشجویان بازداشتی
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۳۱

فاطمه سعیدی عضو فراکسیون امید گفت: تا هفته گذشته لیست حدودا ۳۰ نفره ای [از دانشجویان بازداشتی] تهیه کردیم و مطابق با آن پیگیری ها برای آزادی آنها را در دستور کار قرار دادیم که بخشی از این پیگیری ها از طریق نمایندگان رابط با قوه قضاییه است؛ ما به صورت دائمی با قوه قضاییه در تماسیم.

مطهری: برخلاف آنچه می گوییم، حق اعتراض را به رسمیت نمی شناسیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۰:۰۳

علی مطهری گفت: ریشه حوادث اخیر این است که حق اعتراض را برای مردم به رسمیت نمی‌شناسیم؛ به ظاهر می‌گوییم «هر کس اعتراض دارد می‌تواند مسالمت آمیز بیان کند و ما فقط با تخریب مخالف هستیم»، ولی در عمل این گفته خودمان را رعایت نمی‌کنیم. او ادامه داد: هر کسی به طور مسالمت آمیر تجمع می‌کند را بازداشت می‌کنیم؛ بنابراین هرگونه تجمعات، بلافاصله به درگیری کشیده می‌شود. مطهری اظهار کرد: بخشی از موانع تحقق حقوق شهروندی، چه بسا نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هستند که اجازه نمی‌دهند این امر تحقق یابد. آنها می‌ترسند و فکر می‌کنند اگر با اعتراضات مقابله کنند، کشور بهتر اداره می‌شود.  مطهری خاطرنشان کرد‌: اگر قانون درست اجرا می‌شد ما با این حد مشکلات مواجه نمی‌شدیم. الان فقط کسانی حق راهپیمایی دارند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام می‌کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۹:۳۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان