arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

گروگان‌گیری در دشتستان/ ۲ نفر کشته شدند

فرمانده انتظامی استان بوشهر از وقوع یک‌فقره گروگان‌گیری در دشتستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی استان بوشهر از وقوع یک‌فقره گروگان‌گیری در دشتستان خبر داد.

سردار خلیل واعظی امشب درباره این حادثه گفت: در اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری یک شرورمسلح و متهم سابقه دار، پلیس مخفی‌گاه وی را در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان شناسایی کرد. بامداد امروز یکشنبه تیم عملیاتی پلیس مخفیگاه متهم را محاصره و درخواست کرد خود را تسلیم کند.

واعظی ادامه داد: متهم که به سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات مسلح بود تهدید کرد در صورتی که راه فرار باز نشود اقدام به تیراندازی خواهد کرد. با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، مقام قضایی، روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس در صحنه، عملیات روانی و گفتگو با متهم جدی تر دنبال شد. با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش بواسطه رابطه عاطفی که با فرزندش دارد ممکن است بتواند وی را تشویق به تسلیم کند داماد خانواده برای مذاکره و گفت‌وگو راهی مخفیگاه متهم شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه لحظاتی بعد داماد خانواده بوسیله متهم گروگان گرفته شد و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت. با وجود تلاش های فراوان و خویشتنداری پلیس و مقام قضایی فرد گروگان گیر پس از ۱۰ ساعت محاصره، مذاکره و گفتگو به سمت نیروهای پلیس اقدام به شلیک مستقیم کرد. پس از شلیک صدها تیر از طرف متهم، در راستای حفظ آرامش و صیانت از جان سایر شهروندان نیروهای عمل کننده پلیس نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند. با کشته شدن گروگانگیر و گروگانش نیروهای پلیس وارد مخفیگاه وی شدند و بررسی های اولیه بر این فرض است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش اقدام به خودکشی کرده است.

واعظی در ادامه افزود: تحقیقات درباره روشن شدن بخش آخر این ماجرا بوسیله متخصصان و کارشناسان ادامه دارد. از مخفی‌گاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، ۲۳۰ فشنگ جنگی و بالغ بر ۱۲۰ پوکه فشنگ شلیک شده از طرف متهم کشف شده است.

وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با عاملان جرایم خشن و تلاش برای ارتقا احساس امنیت شهروندان از مردمی که امروز بواسطه حرکت شرورانه این متهم دچار مشکلاتی شدند عذرخواهی کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان