arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

طنطاوي: عاملان حادثه مرگبار پورت سعيد مجازات مي شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتشبد محمد حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر روز پنجشنبه گفت عاملان حادثه مرگبار روز چهارشنبه در پورت سعید مجازات خواهند شد.

به گزارش انتخاب، در درگیری های مرگبار روز گذشته که در جریان برگزاری یک مسابقه فوتبال در پورت سعید میان طرفداران دو تیم فوتبال رخ داد 74 نفر کشته شدند.

این حادثه طرفداران دو تیم و سیاستمداران مصری را بر آن داشت تا نظامیان حاکم را به ناتوانی در جلوگیری از وقوع این حادثه متهم کنند.

این حادثه مرگبارترین حادثه از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر بوده است. در این حادثه همچنین هزار نفر زخمی شدند. ارتشبد طنطاوی وعده داده است با عاملان این حادثه برخورد خواهد شد.

ارتش مصر نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. طنطاوی در سخنانی که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد گفت: «من به دادستان کل دستور داده ام تا تحقیقات فوری را از همین حالا درباره این حادثه ناگوار که مردم مصر را داغدار کرده است آغاز کند.

پس از پایان یافتن این تحقیقات افراد دخیل عادلانه محاکمه خواهند شد و ما ترتیبی خواهیم داد که توطئه گران این حادثه شناسایی شوند.» رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر افزود:«برای قربانیان این حادثه و کشته شدگان نیز ما درباره وضع آنها گفتگو خواهیم کرد و به خواست خدا به خانواده های آنان غرامت پرداخت خواهیم
نظرات بینندگان