arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

افزایش ۱۸ درصدی حوادث ترافیکی فارس در آبان

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار وقوع حوادث ترافیکی استان فارس در آبانماه امسال رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار وقوع حوادث ترافیکی استان فارس در آبانماه امسال رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد

دکتر «محمدجواد مرادیان» دوشنبه ۱۱ آذر در جمع خبرنگاران گفت: در این بازه زمانی آبانماه امسال تعداد ۱۹ هزار و ۳۲۰ ماموریت از سوی تیم‌های امدادی اورژانس فارس انجام شده که چهار هزار و ۲۱۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

مرادیان خاطرنشان کرد: از کل حوادث ترافیکی حادث شده در آبان امسال ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و هزار و۶۲۰ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

او با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد کل مصدومان حوادث ترافیکی در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: ۲ هزار و ۷۰۴ مورد در حوادث ترافیکی شهری و ۲ هزار و ۱۲۳ مورد در حوادث ترافیکی جاده‌ای مصدوم شده‌اند که این آمار به ترتیب ۸ و ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مرادیان با اعلام اینکه در ماه گذشته، ۵۵ نفر براثر حوادث ترافیکی در فارس جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد که این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حوادث ترافیکی آبانماه هزار و ۴۰۱ مصدوم پس از اقدامات درمانی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده و ۳ هزار و ۴۲۷ برای ادامه روند درمانی خود به مراکز درمانی استان منتقل شده‌اند.

مرادیان همچنین با اشاره به ۴۵ هزار و ۹۳۰ تماس پاسخ داده شده خطوط ۱۱۵ از سوی کارشناسان پیام اورژانس شیراز، گفت: با راه اندازی سامانه جدید اورژانس ۱۱۵ شیراز، با کاهش چشمگیر مزاحمت های تلفنی به عنوان یکی از معضل های بزرگ در پاسخگویی به نیازمندان مواجه شدیم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در آبانماه امسال ۴ هزار و ۱۴۳ مورد مزاحمت در سامانه اورژانس به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان