arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

مرکز تحقیقاتی هواوی از آمریکا به کانادا منتقل می شود

همزمان با تشدید خصومت آمریکا با شرکت هواوی، بنیانگذار این شرکت چینی می گوید مرکز تحقیقاتی خود را از خاک آمریکا به کانادا منتقل می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز تحقیقاتی هواوی از آمریکا به کانادا منتقل می شودرن ژنگ فی بنیانگذار و مدیرعامل هواوی می‌گوید با توجه به تحریم‌های شدید و خصمانه دولت آمریکا بر ضد هواوی، انتقال مرکز تحقیقاتی این شرکت از آمریکا به کانادا ضروری است. زیرا هواوی به خاطر تحریم های کاخ سفید امکان تعامل با کارمندان آمریکایی خود را نخواهد داشت.

 

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان و برترین سازنده تجهیزات شبکه‌های مخابراتی در دنیا است. مقامات آمریکایی که نگران سلطه این شرکت چینی بر دنیای مخابرات هستند، علاوه بر تحریم آن در داخل آمریکا از کشورهای متحد خود هم خواسته‌اند اقدام مشابهی را صورت دهند.

هواوی قبل از این 600 نفر از کارکنان خود را در مرکز تحقیقاتی سیلیکون ولی از کار اخراج کرده بود. در حال حاضر تنها 250نفر در این مرکز کار می‌کنند که با این تصمیم جدید آنها هم به علت رویههای دولت آمریکا شغل خود را از دست می‌دهند.

هواوی پیش از این تصریح کرده بود مدیران این شرکت به علت تحریم‌های آمریکا حتی قادر به تماس، تبادل ایمیل و هیچ گونه ارتباطی با کارکنان مرکز تحقیقاتی خود در سیلیکون ولی نیستند. هواوی چند مرکز تحقیقاتی دیگر را در آلمان، هند،سوئد و ترکیه حفظ خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان