arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

هشدار پلیس فتا درباره سایت‌های جعلی ثبت‌نام در طرح معیشتی دولت

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب وب سایت‌های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب وب سایت‌های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت باشید.

 سرهنگ "مصطفی نوروزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: شهروندانی که موفق به دریافت سبد معیشتی دولت نشده اند، می توانند بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سامانه سبد معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا به سر شماره VEZART-REFA پیامک ارسال کنند.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسب را در نظر گرفته‌اند بنابر این شهروندان باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

سرهنگ نوروزی بیان کرد : در این خصوص برخی افراد شیاد با ارسال پیامک حاوی لینک وب سایت های جعلی با موضوع ثبت نام در طرح معیشتی دولت اقدام به هدایت افراد به صفحات فیشینگ و کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند، بیان کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

به گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا تصریح کرد : با توجه به افزایش آمار جرایم برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق بانک‌های عامل اقدام و در صورتی که هموطنان به هر دلیلی با ورود به سایت‌های جعلی نسبت به درج اطلاعات کارت بانکی خود اقدام نکردند بایستی بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.

سرهنگ نوروزی گفت: شهروندان، اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

نظرات بینندگان