arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

وزیر راه: تهران از طرح ملی مسکن حذف نشده است

اسلامی درباره حدف تهران از طرح ملی مسکن گفت که این خبر تکذیب شده است و صحت ندارد. وی ادامه داد: تهران مقیاس بزرگ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با توجه به قیمت تمام شده و جامعه هدف ما باید مدنظر باشد و برای آن برنامه‌های متنوع داریم و بر اساس آن باید اقدام شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه: تهران از طرح ملی مسکن حذف نشده است

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که تهران از طرح ملی مسکن حذف نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران،‌ گفت: کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان در حال برگزاری است و امروز نشست اختتامیه را خواهیم داشت و اسناد امضا و مبادله می‌شود. نکته متمایز در این نشست این است که با تعرفه ترجیحی برای اقلامی که در اوراسیا امضا کردیم و قرقیزستان هم عضو اوراسیاست یک فرصت کم نظیری برای ما به وجود می‌آورد که بتوانیم با کشور قرقیزستان توسعه تجارت داشته باشیم و از این طریق به کشورهایی که با این کشور در ارتباط هستند تعامل برقرار می‌کنیم.

اسلامی درباره توسعه ترانزیت و برقراری خط پرواز مستقیم میان دو کشور اظهار کرد: این مساله از ضروریات است و یکی از شرکت‌های ایرانی پرواز خودش را به طور مستقیم و از دوشنبه تاجیکستان انجام می‌دهد، ایرلاین‌های ما که به بیشکک پرواز می‌کنند از آنجا به نقاط مختلف می‌توانند مسافرگیری کنند.

وی در پاسخ به این‌که خط اعتباری ویژه‌ای میان دو کشور در نظر گرفته شده است، گفت: خیر؛ روابط بانکی و توسعه تبادلات تجاری از گزینه‌های مورد بحث است و دو تن از وزیران آنها (وزیر نفت و حمل و نقل و اقتصاد) در تهران هستند و ملاقات‌هایی داشتند و خوشبین هستند که روابط ما در سند همکاری ده ساله کمک می‌کند در توسعه تعاملات تجاری استفاده بیشتری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره خطوط ریلی ایران و قرقیزستان با تاکید بر اینکه خطوط ریلی دو کشور متصل است افزود: راه‌آهن ما تا چین و اروپا متصل است این‌که خطوط جدید را احداث می‌کنیم برای آن است که از ظرفیت بندر اقیانوسیه (چابهار) برای تبادلات تجاری استفاده کنیم.

اسلامی درباره حدف تهران از طرح ملی مسکن گفت که این خبر تکذیب شده است و صحت ندارد.

وی ادامه داد: تهران مقیاس بزرگ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با توجه به قیمت تمام شده و جامعه هدف ما باید مدنظر باشد و برای آن برنامه‌های متنوع داریم و بر اساس آن باید اقدام شود.

نظرات بینندگان