arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

رئیس قوه قضاییه: رفراندوم پیشکش، مردم را در جریان طرح‌ها قرار بدهید/ در مبارزه با فساد، کوتاه نخواهیم آمد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام به رأی مردم باور داشت، گفت: ما می‌گوییم رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار بدهید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس قوه قضاییه: رفراندوم پیشکش، مردم را در جریان طرح‌ها قرار بدهید/ در مبارزه با فساد، کوتاه نخواهیم

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، نخبگان و اقشار مردم اصفهان اظهار داشت: برای بنده و همکارانم مغتنم است که در حضور شما بزرگواران و افراد با بصیرت و دغدغه‌مند حضور پیدا کنم.

وی تصریح کرد: صحبت‌ها را شنیدم، گزارش‌ها را حتما می‌خوانم و نیز دوستانی که مطالبی دارند و فرصت ارائه نشد، شنیدن حرف آن‌ها برای من و همکاران یک اهمیت و ارزش است؛ لحن شما دغدغه‌مند است و دوستانی که از سر دلسوزی و تحول صحبت می‌کنند، حرفشان حتما مغتنم خواهد است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: وقت نیست که به تمامی مسائل پاسخ دهم ولی آنچه که امروز در بیانیه گام دوم رهبری اعلام شده و برای همه چراغ راه است، «عدالت» است و اجرای این موضوع برای همه یک اهمیت است و مسؤولان با مسؤولیت‌پذیری و مردم نیز با نظارت باید بر این موضوع تاکید و توجه داشته باشند.

رئیسی تصریح کرد: با توجه به امر به معروف و نهی از منکر، همه مردم باید احساس مسؤولیت کنند و یکی از شاخص‌های اجرای عدالت نیز همین موضوع است؛ امروز خانواده شهید و ایثارگر، دانشجو، استاد دانشگاه، طلبه و ... مسائل جامعه را می‌‌بینند و مجموعه این مسائل این ضرورت را که باید در جامعه نسبت به دردها دغدغه‌مند باشیم، ایجاد کرده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسائلی که دوستان مطرح کردند، مربوط به حس پاکی است که این افراد داشتند، گفت: در جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر نباشد، آن جامعه مرده است و فردی که نسبت به اطرافش بی‌تفاوت باشد، به گواه اسلام مرده است.

وی ادامه داد: شاید در این مسیر مشکلاتی وجود داشته باشد ولی امام حسین (ع) به ما آموزش داده است که کوتاه نیاییم؛ شهدا درس‌آموز ما هستند و نه فقط در آسمان اصفهان و ایران بلکه در جهان اسلام می‌درخشند.

رئیسی بیان کرد: آزادگان و افرادی که در جنگ تحمیلی جنگیدند و اکنون در دفاع از انقلاب هستند، نشان صدق دارند؛ همه افرادی که با این عزیزان نسبت خانوادگی دارند و چه نسبتی که در این شهر و دیار زندگی می‌کنند، باید احساس مسؤولیت کنند.

رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: دادستان نباید منتظر شکایت کسی باشد و باید در احقاق حقوق مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود و اگر می‌گفت میزان رأی ملت است، به این موضوع باور داشت، افزود: ما می‌گوییم که رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آنها را در جریان قرار دهید؛ مهم‌ترین کارهای این کشور در پرتو حضور مردم و نقش اساسی آن‌ها بوده است.

رئیسی گفت: به عنوان یک مسؤول این همه اظهار لطفی را که به دستگاه قضا می‌شود پشتوانه عظیمی برای این دستگاه می‌دانم، امروز مردم اعلام حمایت و آمادگی می‌کنند که از این پشتوانه عظیم باید استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: نقش دستگاه قضایی، نظارت است و اگر کارها به روال خودش انجام شود، نوبت کمتر به ما می‌رسد.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات اگر فعال شود، بسیاری از مسائل را حل می‌کند و یکی از ضرورت‌هایی است که با قوت آن را دنبال خواهیم کرد و همه بخش‌ها موظف هستند که دستور رهبری را پیگیری کنند، به این اغتشاشات هم که برمی‌خوریم، بیشتر با اهمیت نقش آن آشنا می‌شویم.

رئیسی گفت: صداقت، کرامت و خدمت به مردم در دستگاه قضایی باید شاخص‌های این مجموعه باشد و همه باید اینگونه ببیند؛ کسانی که امروز در جایگاه حفظ قانون مرتکب جرم و خیانت شوند، حتماً باید به صورت مضاعف مجازات شوند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: عَلَمی که رهبری در موضوع مبارزه با ناهنجاری و فساد برداشته‌اند، یکی از راهبردهای نظام اسلامی است و به عنوان یک سرباز در دستگاه قضایی باید به همراه همکاران هم در اصلاح قوانین دولت و هم در قانونگذاری در قوه مقننه و هم برخورد با متخلفان در قوه قضائیه جدی برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: فساد در هر جایگاهی باشد، فساد است و هرکجا که فساد پیدا شود زیبنده نظام نیست و بدانید ملامت ملامت‌گران و حاشیه‌سازی‌ها ما را از میدان به در نخواهد کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: شما مردم توطئه دشمنان را نقش بر آب کردید و امروز کشور ما در مقابل این توطئه ایجاد ناامنی، در امنیت قرار دارد ولی نباید فراموش کرد که آنچه خواست مردم است باید به آن توجه شود.

وی عنوان کرد: آن کسانی که ایجاد ناامنی کردند و خلاف ارزش‌ها حرکت کردند، به اموال عمومی خسارت زدند، اغتشاش و شرارت کردند، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و نسبت به مردم و خواست مردم با تمام وجود باید توجه کرد.

رئیسی افزود: باید نسبت به سفره و معیشت مردم و آنچه به کارگران و کشاورزان می‌گذرد، توجه کرد که این حرف درستی است و تاکید ما و وظیفه همه است و ما هم نسبت به حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: خانواده شهدا دعا کنند تا ناامیدی که دشمن پیدا کرده روز به روز بیشتر شود و امید در دل مردم هم بیشتر.

منبع: فارس
نظرات بینندگان