arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: عده ای فکر می کنند، روزنامه نگاری عرصه تخریب و امتیازخواهی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور گفت: دنیا نیازمند نظم جدیدی است و باید حاکمیت عدالت برپا شود و عدالت گستر حقیقی بیاید.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شامگاه روز گذشته در مراسم هجدهمین سالگرد تاسیس موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر (عج) و تقارن آن با ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران غبارها را از مقابل دیدگان بشر برداشت تا بتواند به افق های جهانی و وعده داده شده الهی بنگرد.

 رییس جمهور با بیان اینکه شعار "من ایران را دوست دارم" که روزنامه ایران برای خود انتخاب کرده را شعار بسیار زیبا و پسندیده است، در بیان اینکه چرا باید ایران را دوست داشته باشیم، گفت: علاوه بر اینکه یک انسان باید هویت، موجودیت و وطن خود را دوست داشته باشد، دوست داشتن ایران فراتر از علاقه به یک سرزمین و جغرافیا بوده و البته این یک حس ناسیونالیستی محسوب نمی شود.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد : امروز ایران یک جغرافیا و نژاد نیست بلکه امروز وقتی سخن از علاقه از ایران به میان می آید معنای آن این است که فرهنگ ، آرمان و نقطه وعده داده شده الهی را دوست داریم چرا که ملت ایران پرافتخارترین ملت جهان است و نگاه این ملت همواره جهانی و توحیدی بوده است.

 رییس جمهور با اشاره به اینکه عدالت جزء مطالبات اصلی ملت ایران بوده است، خاطر نشان کرد: توحید و عدالت به حدی برای ملت ایران دارای اهمیت بوده است که وقتی آن را در چهره اهل بیت (ع) مشاهده کرد، اسلام را با آغوش باز پذیرفت.

رییس جمهور افزود: ادبیات و معماری ایرانی وجهه ای جهانی دارد و حتی برخی از شاعران ایرانی همچون فردوسی، هویت ایرانی و عدالت را در آثار خود فریاد زدند.

 احمدی‌نژاد اظهار داشت: هنگامی که می گوییم ایران را دوست داریم یعنی توحید، عدالت،‌کرامت های انسانی و نگاه جهانی به انسان و انسانیت را دوست داریم و این یک تعهد، مسئولیت و ماموریت است و بیانگر این موضوع است که ملت ایران پای استقرار توحید، عدالت، عشق و ارزش‌های الهی انسانی ایستاده است.

رییس جمهور ابراز علاقه به ایران را یادآوری ارزش‌ها، ظرفیت‌ها، افتخارات بزرگ و توانمندی‌ها و نیز تاکید بر مسئولیت های امروز ملت ایران در عرصه های جهانی دانست و گفت: با نگاهی به وضعیت امروز دنیا و صحنه جهانی به وضوح در می یابیم که جبهه دنیاپرستی و خودخواهی و تبعیت از شیطان که در طول تاریخ در برابر انبیاء الهی صف آرایی کرده و بشر را به نابودی کشیده است نقطه اوج خود را طی کرده و مارکسیسم، اومانیسم و لیبرالیسم در نقطه پایان تئوریزه کردن دنیاپرستی، استیلا طلبی، خودخواهی و سلطه گری قرار دارد و در هیچ دوره‌ای از دوران تاریخ خودپرستی سازمان یافته تا این حد دارای ادبیات منظم و مقتدر نبوده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دوران سلطه گری و تسلط بر انسان ها به پایان رسیده است، ‌گفت: البته ممکن است آمریکایی ها با توسل به برخی تحرکاتی در منطقه و جهان، بتوانند دستاوردهایی هم داشته باشند اما این به معنای تثبیت، تجدید حیات و نو شدن آنها نیست چرا که آنها دیگر هیچ پیام و حرف تازه‌ای برای بشریت ندارند و با رنگ باختن شعار دموکراسی نیز معلوم شد که این موضوع هم یک طرح فریب و دورغی بزرگ است.

 رییس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ چیز به غیر از توحید، عدالت، راه انبیاء و محبت و عشق میان انسان‌ها که ملت ایران سال‌ها به دنبال آن بوده است، نمی‌تواند جایگزین حاکمیت مادی و ضد بشری امروز در جهان باشد، تصریح کرد: امروز ایران در سطح جهان مطرح بوده و بسیاری از ملت های جهان، ملت ایران را نقطه امید و الهام بخش خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه امروز بشریت به دنبال راه نجات، پشتوانه و راه اتکاء و الگوگیری است، تصریح کرد: تنها ملت ایران می تواند و باید که الگویی نجات بخش برای جهان معرفی کند و این سخن هم به معنای نژادپرستی و ناسیونالیسم نیست بلکه یادآوری یک ماموریت الهی است؛ چرا که کمتر ملتی همچون ملت ایران پیدا می شود که در کوره حوادث بزرگ و سنگین تا این حد آبدیده شده باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز نام ایران و آرمانهای ملت ایران در دنیا بسیار عزیز است، اضافه کرد: نام ایران فرهنگ و راه درخشانی را در اذهان ملت‌ها تداعی می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه راه خدا و همه انبیاء الهی، حقیقت واحدی برای تمام بشریت است، گفت: بسیاری از مرزبندی هایی که در جهان ایجاد کرده اند برای سلطه و شیطانی است.

رییس جمهور افزود: دنیا نیازمند نظم جدیدی است و باید حاکمیت عدالت برپا شود و عدالت گستر حقیقی بیاید و ملت ایران در همین راستا ملت ها را به قله مشترک و متعالی دعوت می کند.

وی همچنین گفت: افتخار می کنیم که در ایران متولد شده و از ارزشها و آرمانهای بلند ملت ایران برخوردار هستیم آرمانهایی که یک بار دیگر در انقلاب اسلامی هم‌افزا و شکوفا شد و تلنگری به دنیا برای بیدار شدن زد.

 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز جهانیان امید زیادی به ملت ایران دارند که در استقرار نظم عادلانه جهانی نقش آفرینی کند.

 رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزنامه ایران را نیز دوست داریم، اظهار داشت: این روزنامه متعلق به هیچ گروه و دسته ای نیست و متعلق به ملت ایران، انقلاب و عظمت ها و فرهنگ آرمانی و اسلامی ملت ایران است و فعالان این مجموعه باید با چنین نگاهی کار مطبوعاتی انجام دهند.

 احمدی‌نژاد افزود: عده ای فکر می کنند، روزنامه نگاری عرصه تخریب و امتیازخواهی است، سطح نگاه این عده بسیار پایین است؛ باید همواره نقطه موعود را در نظر گرفت و تلاش شود ویژگی های نقطه موعود را در خود ایجاد و تقویت کنیم.

وی مجموعه روزنامه ایران را ارزشمند دانست و با قدردانی از تلاش های انجام شده برای ارتقاء سطح این روزنامه، تصریح کرد: ایران کشور وسیعی است از این رو موضوعات آن نیز زیاد است و روزنامه ایران باید به همه آنها بپردازد و هیچ نیاز رسانه‌ای و مطبوعاتی نباید از حوزه کار روزنامه ایران بیرون بماند.

 احمدی‌نژاد افزود: باید تحلیل ها و مقالات روزنامه ایران عمیق‌ترین، هدفمندترین و زیباترین باشد.

 رییس جمهور تصریح کرد: در نقطه مقابل سلطه گران که ارزشهای الهی و انسانی را لگد مال می کنند باید افق نگاه خود را فتح قله های اندیشه در جهان قرار دهیم و آرمان و اندیشه های متعالی خود را منتشر کنیم.
نظرات بینندگان