arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

نخست وزیر ژاپن به عربستان و امارات می رود

منابع دولتی به خبرگزاری کیودو ژاپن اطلاع دادند که «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور اواسط ماه ژوئن سال 2020 میلادی برای تشریح جزییات اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه، به برخی از کشورهای این منطقه از جمله امارات و عربستان سعودی سفر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیودو روز پنجشنبه گزارش کرد دولت ژاپن در حال بررسی اعزام یک ناوشکن و یک هواپیمای گشت زنی P3-C نیروی دفاع از خود به شمال دریای عرب با هدف تقویت جمع آوری اطلاعات و اطمینان از ایمنی تردد کشتی ها است انتظار می رود کابینه این طرح را تا پایان سال تصویب کند و احتمالا زمان اجرای آن نیز به طور سالانه تمدید می شود.

دولت ژاپن اعلام کرد قصد دارد ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی این کشور در قالب «نیروهای دفاع از خود» را به شمال دریای عرب اعزام کند در قالب این طرح، یک فروند ناو بالگردبر که حامل یک هواپیمای گشتی است، با ۲۷۰ پرسنل نیروی دریایی به منطقه اعزام می شود.

خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و همچنین قسمت شرقی تنگه باب المندب که به دریای سرخ و خلیج عدن وصل می شود به عنوان مکان های احتمالی برای استقرار نیروهای دفاع از خود ژاپن پیش بینی شده است.

این منبع آگاه به کیودو گفته است که دولت احتمال داشتن یک پایگاه سوخت گیری در عمان را برای ناوشکن نیروهای دفاع از خود در دست دارد وزیر دفاع این کشور نیز ممکن است در اواخر ماه دسامبر برای همین موضوع به عمان سفر کند.

گزارش می افزاید ژاپن در حال اعزام نیروهای خود به خاورمیانه است و «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور نیز روز سه شنبه این موضوع را به «عباس عراقچی» فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

کیودو می گوید با این حال حزب کومیتو، یکی از احزاب ائتلافی با دولت ژاپن با احتیاط این موضوع را دنبال کرده است و تمایل چندانی به اعزام نیرو به خاورمیانه ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان